حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد در غرفه رجانيوز:
دفاع از نشست انتخاباتي برخي نمايندگان با امكانات مجلس/ مسئولان بايد در پذيرش نقد سعه صدر بیشتری داشته باشند
 

 

نايب رييس سابق مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي در خصوص شكايت رييس مجلس از مدير مسئول پايگاه اطلاع‌رساني رجا با بيان اينكه دلیل شکایت را نمي‌دانم، گفت: مسئولان بايد در پذيرش نقد سعه صدر بیشتری برخورد کنند و سعه صدر در نقدپذیری یکی از اصولی است که همه بايد به آن ملتزم باشند.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی در بازديد از غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه مطبوعات با بيان اين مطلب تصريح كرد: توصیه من در باب رسانه، همان توصیه رهبر معظم انقلاب است.

وي با بيان اينكه رسانه‌هایی که در چارچوب اصول و ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کنند، نماد جریان صحیح انقلاب اسلامی هستند، افزود: اين رسانه‌ها باید از تمام ظرفیت‌شان برای ارتقای سطح اخلاق بهره بگیرند و از هر سخن و کلامی که با ارزش های اسلامی و اخلاقی زاویه داشته باشد، پرهیز کنند.

نماينده مردم قزوين اظهار داشت: این موضوع قطعاً می‌تواند به اصلاح فضای رسانه کمک کند و می‌تواند راه را برای تحکیم اصول و ارزش‌های اسلامی که دغدغه شما عزیزان است، هموار کند.

وي در ادامه تصريح كرد: به عنوان برادر کوچک شما این توصیه را دارم و خواهشم این است که از همه توان‌تان برای تحقق این اصول بهره بگیرید، به گونه ای که اگر اخبار و تحلیل‌های شما در معرض نگاه مقام معظم رهبری قرار گرفت، در نفس خویش کمترین نقدی را به آن نگیرند.

ابوترابي با بيان اينكه مسئولان در نقد پذیری باید با سعه صدر بیشتری برخورد کنند، گفت: اگرچه نقدپذيري يك اصل است اما انعکاس سخنان و مطالب به گونه‌ای که از آن برداشت اتهام شود، سخن دیگری است و باید به گونه‌ای رفتار، سخنان و تصمیمات را مورد نقد قرار دهیم که از کمترین زاویه اتهام به‌دور باشد.

عضو كميته نظارت و داوري گروه موسوم به 7+8 در پاسخ به اين سوال كه آيا برگزاري جلسه انتخاباتي اخير تعدادي نمايندگان مجلس با حضور آقاي لاریجانی و استفاده از امكانات مجلس براي كار انتخاباتي با سخنان مقام معظم رهبری كه نامزدهاي انتخابات را از نزديك شدن به كانون‌هاي قدرت و ثروت بر حذر داشتند، تناقض ندارد، گفت: به نظر بنده باید اهداف این نشست‌ها را تعریف کرد.

ابوترابي افزود: اگر نگاه معطوف به این باشد که مجلس از همه ظرفیت خود برای افزایش مشارکت در انتخابات استفاده کند، به نظر من کار بسیار معقولی است و اگر برای سطح افزایش آگاهی مردم برای بهترین انتخاب باشد، کار بسیار درستی است.

وي با بيان اينكه "اگر در این حوزه‌ها حرکت شود، به اصل مردمسالاری و جایگاه نهاد قانونگذاری کمک می‌کند"، اظهار داشت: اما اگر اين نشست‌ها بخواهد در حوزه های دیگری هدایت شود که با این اصول و مبانی زاویه داشته باشد، باید اصلاح شود و بنده به حرکتی خارج از این نرسیدم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دفاع از نشست انتخاباتي, نشست انتخاباتي, برخي نمايندگان , نشست انتخاباتي با امكانات مجلس, حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد, شكايت رييس مجلس , ,