حجت‌الاسلام شجوني در غرفه رجانيوز:
پيشنهاد اخراج نواب از جامعه روحانيت را دادم/ آيت‌الله مهدوي‌كني به نواب گفت قراردادها را بياور/ كسي حق ندارد از انقلاب طلبكار باشد
 

 

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز تهران گفت: در جلسه جامعه روحانيت تأكيد كرده است كه چنانچه موضوع كمك آقاي ابوالحسن نواب به رئيس ستاد موسوي صحت داشته باشد، وي بايد از اين جامعه اخراج شود و روحانيت نبايد زير سؤال برود.

حجت‌الاسلام و المسلمين جعفر شجوني با حضور در غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات، جزئياتي از جلسه هفته گذشته جامعه روحانيت مبارز تهران و بحث اعضا در مورد اسناد منتشر شده از نواب در رجانيوز را بيان كرد.

وي با بيان اينكه "ما گفتیم اگر قضیه‌ای که درباره آقای نواب گفته شده، درست باشد، باید ایشان را اخراج کرد"، افزود: نظر آقای پورمحمدی هم این بود که گفت من براي سخنرانی به دانشگاه رفته بودم، یک دانشجو گفت در جامعه روحانیت خودتان این آقا هست که سه چك 60 میلیوني به رئيس ستاد موسوی داده است.

شجوني ادامه داد: نواب از خود دفاع كرد و گفت اولاً ما قرارداد کتاب داشتیم و ثانياً چك‌ها مربوط به سال 87 بوده و در سال 88 نبوده است که آقای پورمحمدی گفت يك چک برای سال 87 و بقیه براي سال 88 بوده است.

وي همچنين افزود: آقای مهدوی کنی هم فرمودند که برويد قراردادهایی را که می گویید، بیاورید. ما هم منتظریم تا هفته آینده قرارداد را بیاورند والا ما زیر سئوال هستیم.

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز تهران در مورد اينكه "چک‌های مزبور در وجه فرهنگستان و انتشارات کتاب نیست، بلكه در وجه شخص بهزادیان نژاد است كه هيچ مسئوليتي در فرهنگستان هنر نداشته است"، اظهار داشت: اگر اين مطالب صحيح باشد، نظر ما بر اخراج است و جامعه روحانيت نباید زیر سؤال برود، دانشجو حق دارد كه سؤال و اشكال كند.

شجوني تصريح كرد: به هر حال، همه عزیز و محترم هستند اما روحانی مبارز واقعي آن كسي است که در رژیم سابق شلاق بخورد و از این نظام هم حتي یک متر زمین گیر او نیاید.

وي با تأكيد بر ضرورت جوان‌گرايي در جامعه روحانيت به تدبير آيت‌الله مهدوي‌كني در اين زمينه اشاره كرد و گفت: آيت‌الله مهدوی‌کنی از جوان‌ترها مانند آقایان رئیسی، کازرونی و ابوترابی‌فرد استفاده كردند.

شجوني كه از مبارزان با سابقه در دوران ستمشاهي است و مدت زيادي را نيز در زندان‌هاي اين رژيم تحت شكنجه به‌سر برده است، با تأكيد بر اينكه انقلابی بودن خوب و مايه افتخار است، افزود: به شرطی که انقلابی ماندن را رعایت کنیم، ما فردي را داشتیم که چند سال شاگرد امام بود، اما بعد رفت در رادیو بغداد به امام فحاشی کرد. امام فحاشی ها را هم گوش می کرد. مرحوم توسلی به من گفت. گفتم امام رادیو بغداد را گوش می دهد، گفت بله بعد از مدتی گفتم امام باز هم گوش می دهد، گفت نه از آن روزی که شیخ علی تهرانی فحاشی می‌کند، دیگر گوش نمی دهد.

وي ادامه داد: انقلابي ماندن معيار است و این غلط است كه اگر فردي قبل از انقلاب، یک سال به زندان رفته و تا قیامت بخواهد از انقلاب طلبکار باشد. اگر انقلابی بود و الآن هم انقلابی مانده است، معلوم است آدم هدف داری است.

شجوني تأكيد كرد: ما بايد دنبال آدم با شرف و با هدف باشيم، نه كسي كه اگر به او دلار، پست و مقام بدهند، از هدف برگردد، چرا كه هدف مقدس است. انسان بايد هدفی باشد، نه علفی. آن فردي که به‌دنبال علف است، مانند حیواني است كه هر كس به او علف بدهید، دنبال او می‌رود.

وي با بيان اينكه "پيروزي انقلاب مشکل است اما حفظ و نگهداری از آن مشکل‌تر است"، خاطرنشان كرد: این همه رادیو و تلویزیون‌هاي خارجي به انقلاب ما ناسزا مي‌گويند، تعداد زيادي از كشورها در جنگ به صدام كمك كردند، به‌طوري كه از 34 کشور در جنگ اسیر گرفتیم.

رئيس جامعه وعاظ تهران با يادآوري دشمني‌هاي همه‌جانبه عليه انقلاب اسلامي گفت: الآن هم دشمن داریم، شاه خائن امريكا را معتاد کرد، به‌طوري كه 25 سال روزی شش میلیون بشکه نفت را به امريكا داد، اما اینجا ایران است، سومالی نیست، نفت، گاز، اورانیوم، طلا و نقره دارد، دشمنان ما را رها نمی کنند. این ما هستیم که باید انقلاب، رهبری، ولایت فقیه، مجلس و قانون اساسی مان را با چنگ و دندان نگه داریم و عیب‏های آن را برطرف کنیم.

وي ادامه داد: البته اگر فقط هم تعریف و تمجید کنیم، درست نیست، بلكه عیب‌ها و آفت‌هايي نيز وجود دارد، كمااينكه پیغمبر(ص) فرمودند كه "لکل شیء آفت و آفت هذا الدین ولاة سوء" اگر رئیس‌جمهور يا نماينده‌اي سالم نباشد، آفت نظام است و انقلابیون وظيفه دارند كه در اين زمينه‌ها آفت‌زدايي کنند.

شجوني در پايان با يادآوري انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي افزود: در انتخابات‌هاي آينده‌اي هم كه در پیش است، باید سعی کنیم كه یک عده آدم‌های منافق خودشان را به‌نام اصولگرایی جا نزنند، در شهرستان‌ها هم که سخنرانی می‌کنیم، به مردم می‌گوییم که مراقب باشيد كسي با نقاب اصولگرایی به مجلس نرود و بعد كه نقاب را برداشت، معلوم شود که این آدم از جنس همان افرادي است که مثلاً در مجلس ششم بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : طلبكار انقلاب, حجت‌الاسلام شجوني, پيشنهاد اخراج نواب, ,