حجت‌الاسلام جلالي در غرفه رجانيوز:
فدايي و زاكاني از آيت‌الله‎مصباح خواستند كه به جبهه‌پايداري براي‌حضور در 8+7 امر كنند/ علامه گفت نزديك‌ترين جريان به ما جبهه پايداري است
 

 

رييس دفتر آيت‌الله مصباح يزدي جزئيات جديدي از ديدار آقايان فدايي و زاكاني با ايشان را بيان و تأكيد كرد كه اين ديدار با درخواست آقاي زاكاني و فدايي با اين هدف كه آقاي مصباح دستور دهند جبهه پايداري در جلسات 7+8 شركت كنند، تشكيل شد.

حجت الاسلام حسين جلالي با حضور در غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه مطبوعات افزود: در اين ديدار بيش از يك ساعت فقط آقاي فدايي گزارش دادند كه روند شكل‌گيري 7+8 چگونه بوده است و آيت‌الله مصباح هم در اين مدت سكوت كردند، بعد از گذشت اين زمان آيت‌الله مصباح عذرخواهي كردند كه بايد براي يك سخنراني در جمع دانشجويان حاضر شوند، آقاي زاكاني هم بعد از بازگشت ايشان از سخنراني 10 دقيقه صحبت كردند.

اين استاد حوزه ادامه داد: علامه مصباح در اين ديدار فرمودند "شكي در ضرورت وحدت با كساني نيست كه با معيار، اصول و ارزش‌هاي ما هم‌خواني دارند، بلكه مطلوب هم هست، اما بايد بدانيد كه خيلي از چيزها را كه روي كاغذ مي‌نويسيم، در عمل اجرا نمي‌شود، معلوم نيست شما آنچه را كه امضا كرديد و بدان پايبند هستيد، بتوانيد در صحنه اجرا محقق كنيد."

وي با بيان اينكه "در اين ديدار آقايان فدايي و زاكاني از آيت‌الله مصباح خواستند تا به اعضاي جبهه پايداري امر كنند كه در جلسات شركت كنند"، افزود: آيت‌الله مصباح فرمودند "من ولايتي بر اين افراد ندارم، بلكه ما چند نفر هم‌فكر و در عرض هم، عضو يك جبهه هستيم، بنابراين، بر اينها سلطه‌اي ندارم كه بخواهم امر كنم، خودتان با دوستان‌تان بنشينيد و دوستانه حرف بزنيد، خودتان گفتيد با برخي از افرادي كه در 7+8 حضور دارند، موافق نبوديد اما توانستيد آنها را هماهنگ كنيد، حالا چرا نتوانيد دوستان خود را متقاعد كنيد."

جلالي اظهار داشت: آيت‌الله مصباح همچنين علت حمايت خود از جبهه پايداري را اين‌چنين توضيح دادند كه "نزديك‌ترين افراد از جهت فكري، مباني، اصول و ارزش‌ها همين جمع جبهه پايداري است و به همين جهت من در جلسه آن‌ها شركت و سخنراني كردم، چون اين افراد را صادق و البته نزديك به فكر خودمان دانستم."

وي خاطرنشان كرد: آيت‌الله مصباح همچنين گفتند كه "تمام هم و غم من از تأسيس جبهه پايداري اين بود كه دوستاني كه از جريان آقاي احمدي‌نژاد سر قضيه مشايي سرخورده شده بودند، به دامن جريان انحراف نيافتند، بنابراين، پرچم اين جبهه را برافراشته كرديم تا اينها را جذب كنيم و به دام آنها نيافتند."

اين استاد حوزه در پاسخ به اين سؤال كه "علت فضاسازي‌ها و تهمت‌ها به جبهه پايداري كه از طرف خودي و غير خودي مطرح مي‌شود چيست"، گفت: اصلاح‌طلبان اعلام كرده‌اند كه جبهه پايداري خيلي يك‎دنده و سمج هستند، اينها حاضر نيستند با 7+8 وحدت كنند، حتي آنها هم توصيه مي‌كنند، برويد با 7+8 وحدت كنيد.

وي با بيان اينكه "وحدت چيز خوبي است اما چرا اصلاح‌طلبان تلاش مي‌كنند كه جبهه پايداري و 7+8 وحدت كنند"، تصريح كرد: در هر صورت اعضاي جبهه پايداري كساني هستند كه در جريان فتنه 88 در خط مقدم افشاي فتنه و خنثي كردن آن بودند و با جان و دل خطر فتنه 88 را احساس كردند.

رييس دفتر آيت‌الله مصباح افزود: در حالي كه تهران 10 شب در آتش و دود بود، پسر يكي از مسئولان مملكت در ساختمان قيطريه زنان اجاره اي و اراذل و اوباش را جمع كرد و پول كلاني به آنها داد تا تهران را به آتش بكشند و بعد همين آقازاده خيلي راحت به خارج از كشور فرار كرد.

اين استاد حوزه علميه با يادآوري روايت "المؤمن كيس" و با بيان اينكه مومن از يك سوراخ دوبار گزيده نمي‌شود، گفت: ما يك مرتبه در مجلس هشتم سرمان كلاه رفت، در اين مجلس به دنبال ليست واحد بوديم و نتيجه آن را هم در قانون نظارت بر نمايندگان‌ و وقف دانشگاه آزاد ديديم.

وي با يادآوري تأكيد رهبر معظم انقلاب در ديدار با فراكسيون انقلاب مجلس مبني بر اينكه "بر اصول‌تان پافشاري و ايستادگي كنيد"، افزود: براي همين است كه مي‌گويند امروز بايد محكم بايستيم و اگر نخواهيم مقاومت و پايداري كنيم، اين مسائل خيلي راحت ناديده گرفته مي‌شود.

رييس دفتر آيت‌الله مصباح افزود: برخي از آقايان مي‌گويند در اين جريان اصولگرايي از نمره 10 تا 20 داريم اما بايد كف را نمره 10 در نظر بگيريم و همه با هم وحدت كنيم، اما من معتقدم به آقايي كه آن‌ها نمره 10 مي‌دهند، بايد صفر بدهيم زيرا در فتنه يا ساكت بوده يا دوپهلو صحبت كرده يا بايد صحبت مي‌كرده، صحبت نكرده يا سه چك 60 ميليوني به رئيس ستاد موسوي داده و هر روز هم براي اين كارها يك توجيه مي‌آورد، يك روز مي‌گويد كتاب منتشر كردم، يك روز مي‌گويد دانشجوي هنر را آموزش دادم، در حالي كه در چك عنوان "قرض‌الحسنه" نوشته شده كه اين اضطراب در كلمات، به‌خوبي گوياي نادرست بودن توجيه‌ها است.

جلالي در مورد وضعيت اساتيد دانشگاه اديان گفت: مگر آقاي عبدالرحيم سليماني دستگير نشد، مگر آقاي حميدرضا شريعتمداري آن نامه را ننوشت، مي‌گويند ما معذرت خواهي كرديم، آيا با يك عذرخواهي كار حل مي‌شود.

وي ادامه داد: آيت‌الله مصباح به آقاي نواب فرمودند كه "شما يك آدم سخت‌افزاري هستيد، نرم افزاري نيستيد، دانشگاه اديان را هم نمي‌توانيد مديريت كنيد، كار علمي، كار ساده‌اي نيست، به انحراف كشيده مي‌شويد" اما وي قبول نكرد و امروز هم شاهد انحراف وي هستيم.

جلالي اظهار داشت: مجله هفت آسمان را آقاي مصطفي ملكيان تحت عنوان قرائت‌هاي متعدد به تأييد هرمنوتيك منتشر مي‌كرد و تا همين اواخر هم جزو استادان دانشگاه آقاي نواب بود.

وي با بيان اينكه "جبهه پايداري اين موارد را ديده است و به همين خاطر هم محكم ايستاده تا از آسيب جديدي به نظام جلوگيري كند"، افزود: لذا اين جبهه سماجت و مقاومت مي‌كند كه بتواند همان چيزي كه خواسته‌ رهبر معظم انقلاب است، محقق شود.

جلالي در ادامه گفت: تأكيد ما در مجلس نهم بر گفتمان واحد است نه ليست واحد و ما يك مجلس ولايي مي‌خواهيم كه بر كارآمدي نظام بيافزايد و موانع قانوني را بردارد تا در حوزه اجرا، خدمت‌رساني به مردم بيشتر شود.

رييس دفتر آيت‌الله مصباح در پاسخ به اين سوال كه "بحث تشكيك در سلامت انتخابات و يا تزئيني بودن رأي‌ها كه آقاي هاشمي مثل سال 88 آن را كليد زده است، نشانه چيست"، تصريح كرد: اين اظهارات مانند احوال يك محتضر عرصه سياست است كه يك‌سال قبل از انتخابات با دستگاه به او اكسيژن مي‌دهند كه پس نيفتد.

وي ادامه داد: ايشان قبل از انتخابات 88 در خطبه‌هاي نماز جمعه بحث تقلب را مطرح كرد، يعني خود آقاي تاج زاده هم اعلام كرد كه رمز شورش‌هاي ما همين بحث تقلب بود.

جلالي با تأكيد بر اينكه بايد اين موضوع را جدي گرفت، گفت: اينها با هم مثلثي را با سه كلمه ترسيم كردند، متولي رأس اين مثلث، آقاي هاشمي است كه بحث تقلب را مطرح كرد، آقاي كروبي بحث تجاوز را مطرح كرد و آقاي موسوي هم بحث دروغ به نظام را مطرح كرد.

وي اظهار داشت: با سه كلمه خواستند آبروي 32 ساله نظام اسلامي را ببرند كه آقاي هاشمي يك ماه قبل از انتخابات آمد، بحث تقلب را مطرح كرد و خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي خارجي به آن پرداختند و تبديل به فتنه 88 شد.

جلالي با بيان اينكه آقاي هاشمي فكر مي‌كند كه مي‌تواند دوباره همان تجربه را تكرار كند، افزود: به همين خاطر است كه دوباره اين بحث را مطرح كرده است كه بايد اعتماد مردم را جلب كرد و رأي آنها بايد واقعي باشد.

وي ادامه داد: هاشمي حاضر نيست دست از حمايت از فرزند فراري‌اش بردارد، حاضر نيست از دخترش كه الآن در دادگاه احضار شده است، حمايت نكند، دختري كه مباني صريح اسلامي را به راحتي زير سوال برد و در روزنامه‌اش چيزهايي نوشت كه اپوزيسيون نمي‌نويسد.

رييس دفتر آيت‌الله مصباح در پاسخ به اين سوال كه "آيا آقاي نواب قائم مقام مؤسسه امام خميني است"، تصريح كرد: متأسفانه اين مطلب را آقاي پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كشور مطرح كرد و من خيلي تعجب مي‌كنم و نگران شدم كه اين آقا وقتي در جمع دانشجويان كشور مي‌گويد مستند صحبت كنيد، يك خط بعد از آن خودش مي‌گويد كه آقاي نواب قائم مقام آيت‌الله مصباح است كه اين ادعا نادرست است.

وي با يادآوري "همان زمان به آقاي نواب زنگ زدم و سؤال كردم كه چرا آقاي پورمحمدي اين حرف نادرست را مي‌گويد"، ادامه داد: قائم مقام موسسه امام خميني، آيت‌الله رجبي است كه عضو جامعه مدرسين و شوراي عالي حوزه و از فارغ‌التحصيلان مؤسسه است.

وي با بيان اين سوال كه "چرا آقاي پورمحمدي و آقاي نواب اين سخنان را تكذيب نكردند"، افزود: آقاي نواب در قم به اين دليل كه مسئول خدمات حوزه علميه قم بود، رديف‌هاي بودجه خدمات هم در اختيار وي بود.

جلالي با بيان اينكه بسياري از مراكز حوزوي بودجه‌شان را از مركز خدمات مي‌گيرند، اظهار داشت: دفاع از بودجه مؤسسات حوزوي توسط وي بوده است، از بودجه جامعة المصطفي دفاع كرد، از بودجه جامعه الزهرا دفاع كرد، شايد از بودجه مؤسسه ما هم دفاع مي‌كرد، اما از اين نمي‌شود تلقي كرد كه ايشان قائم مقام مؤسسه هستند.

وي با بيان اينكه "اين دوگانگي‌هاي آقاي نواب براي من معماست كه به خودش هم همين را گفتم"، تصريح كرد: آقاي نواب از آيت‌الله مصباح وقت مي‌گيرد و دست ايشان را هم مي‌بوسد، بعد هم مي‌گويد كه از لحاظ سياسي آيت‌الله مصباح را قبول ندارم، بلكه از لحاظ علمي و اخلاقي قبول دارم، اين چه معنايي دارد، آيا شما بهتر از ايشان مي‌فهميد،‌ مي‌گويد ما اختلاف سليقه داريم، ما از 30 سال پيش با آيت‌الله مصباح اختلاف داريم.

رييس دفتر آيت‌الله مصباح در پاسخ به اين سؤال كه "آيا در فرايند وحدت، بحث تقابل و شكاف بين روحانيت وجود دارد"، با تاكيد بر اينكه "هيچ تقابلي بين روحانيت نيست، اگرچه اختلاف سليقه هست"، خاطر نشان كرد: از زمان امام(ره)، اين اختلاف سليقه‌ها وجود داشت اما در مباني، اصول و ارزش‌ها آقايان با هم اختلاف ندارند.

وي ادامه داد: اعتقادم بر اين است كه 7+8 تشكيل شد تا راهكارهاي وحدت را فراهم كند اما اشتباهي كه آقايان مي‌كنند، اين است كه 7+8 آمده امر كند كه شما بياييد و شما نبايد بياييد، ما هم از آنها خواستيم براي اينكه اين راهكار محقق شود، اين موانع را برداريد، اينها بايد پاسخ دهند.

جلالي با بيان اينكه من به دوستان گفتم يك كوهي بين ما و شما هست، تصريح كرد: به آنها گفتم كه ما مي‌خواهيم با شما وحدت كنيم، اين كوه و صخره را بايد برداريد تا به هم برسيم و بهتر است 7+8 قبل از اينكه بخواهد به مسائل حاشيه‌اي بپردازد، اين موانع را بردارد تا ببيند چگونه وحدت محقق مي‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : درخواست فدايي و زاكاني, درخواست از ‎مصباح, حضور جبهه ‌پايداري, حضور در 8+7, ,