دكتر لنكراني در همايش يوم الله 13 آبان در شيراز:
جريان‎فتنه كارايي‌اش را براي امريكا از دست داده كه كلينتون در مصاحبه‌اش آن را سوزاند/ ويژگي مشترك همه مدل‌هاي اسلام امريكايي
 

 

كانون بصيرت شيراز كه سال گذشته در سالروز 9 دي همايش تحليل و بررسي اين حماسه را برگزار كرده بود، روز گذشته نيز به‌مناسبت سالروز يوم الله 13 آبان به همراه تشكل‌هاي دانشجویی دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی در تالار فجر پردیس ارم، همايشي برگزار كرد كه سخنران اصلي آن، دكتر كامران باقري لنكراني بود.

به گزارش رجانيوز، دکتر كامران باقري لنکرانی رییس هیئت مؤسس کانون بصیرت در اين همايش تمركز اصلي سخنانش را بر روي موضوع اسلام امريكايي به‌عنوان يكي از دغدغه‌هاي جدي امام راحل قرار داد و با بيان برخي از ويژگي‌هاي آن و يادآوري اظهارات اخير هيلاري كلينتون در مصاحبه با بي‌بي‌سي كه "رسما به حمايت و هدايت از جريان فتنه اذعان كرده بود"، توضيح داد كه امريكايي‌ها از جريان فتنه قطع اميد كرده و به‌دنبال مدل‌هاي جديدي از اسلام امريكايي هستند.

وي البته مهم‌ترين مشخصه اسلام امريكايي را تقابل و ضديت با ولايت فقيه در قالب‌ها و فرم‌هاي مختلف خواند.

لنكراني در این مراسم گفت: امریکا از ابتدای انقلاب اسلامی همواره رفتار خصومت آمیزی بر علیه جمهوری اسلامی داشته و ناکامی های اخیر او در درون مرزها خودش  و در سطح بین المللی بر شدت این تخاصمات افزوده است.

وي با بيان اينكه "امریکا از همه روش های ممکن در عرصه های بین المللی نظیر تحریم، تهدید و تشدید فشار در مجامع جهانی بر علیه جمهوری اسلامی استفاده کرده و می‌کند که آخرین آنها سناریوی مضحک ادعای ترور سفیر سعودی بود"، افزود: سناریویی که حتی در بین طرفداران آمریکا جدی تلقی نشد و خود متفکران آمریکایی با تمسخر  نوشتند که اگر می‌خواهید دروغی ببافید، حداقل طوري بگویید که باورپذیر باشد نه این چنین مهمل که هیچ کس آن را باور نکند و سر وته آن هم با هم تطبیق نکند.

لنكراني خاطرنشان كرد: اما این تهاجمات از خارج باعث نمی‌شود که آمریکا حمله از درون را نیز فراموش کند، در واقع اصلی ترین راهبرد آمریکا در برابر انقلاب اسلامی استحاله از درون بوده نه حمله از بیرون.

وي با يادآوري اينكه "امام راحل سال‌ها پیش موضوع اسلام آمریکایی را به عنوان حربه اصلی  آمریکا در تقابل با اسلام ناب محمدی مطرح فرمودند"، افزود: این اسلام دشمن پسند امريكايي در هر زمان جلوه ای خاص از خود را نشان می‌دهد، به‌طوري كه یک روز در جدایی دین از سیاست، روز دیگر در تحجر، روزی در صوفی‌گری و درویش بازی، روزی در انسان‌گرایی اومانیستی، روزی در چهره سوسیالیسم و اقتصاد دولتی و روزی با عنوان لیبرالیسم و سرمایه سالاری خودنمايي مي‌كند.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي ادامه داد: اما همه این رنگ‌های متنوع اسلام آمریکایی در یک خصوصیت مشترک هستند كه آن، معارضه با رکن رکین انقلاب یعنی ولایت فقیه هم مفهوما و هم مصداقا است.

وي، مشخصه اسلام آمریکایی را ضدیت آن با ولایت فقیه دانست و اظهار داشت: هر چند که ممكن است اين اسلام امريكايي، چهره های مختلفی را از خود نشان دهد که بعضا با هم متعارض و یا متضاد هم باشند.

لنكراني، مصاحبه اخير هيلاري كلينتون با بي‌بي‌سي را يادآوري كرد و گفت: کلینتون نشان داد که جریان فتنه سبز از نظر آن‎ها دیگر هیچ کارآیی ندارد و بر اين اساس، خیلی بی تفاوت در این مصاحبه آن را به طور کامل سوزاندند.

وي در مورد اظهارات كلينتون در اين مصاحبه همچنين افزود: ما باید هوشیارتر باشیم چون مدل های جدید اسلام آمریکایی در راه هستند، مدل‌هایی که ممکن است شعارهای متفاوتی در مقايسه با جريان فتنه ارایه دهند اما در تقابل با ولایت مشترک هستند و امید امریکا هم به همین هاست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دكتر لنكراني, همايش يوم الله 13 آبان, 13 آبان در شيراز, كارايي جريان ‎فتنه, کارائی فتنه براي امريكا, مصاحبه كلينتون, ويژگي مدل‌هاي اسلام امريكايي, كانون بصيرت شيراز, ,