همايش استاني جبهه پايداري با استقبال پرشور كرماني‌ها
نمي‌توانيم با مردودين‎فتنه در يك جا بنشينيم و براي مردم صاحب حماسه 9 دي برنامه‌ريزي كنيم/ شرط جبهه پايداري براي حمايت از احمدي‌نژاد

 

همايش‌هاي استاني جبهه پايداري انقلاب اسلامي در گام پنجم پس از خراسان رضوي، فارس، قزوين و قم به كرمان رسيد.

در اين همايش كه با استقبال پرشور فعالان فرهنگي و سياسي كرماني برگزار شد، حجت الاسلام حسينيان از اعضاي موسس جبهه پايداري به تببين ضرورت تشكيل اين جبهه پرداخت و پس از آن به همراه علي اصغر زارعي و مهدي كوچك زاده از اعضاي جبهه پايداري به پرسش‌هاي حاضران پاسخ گفت.

علي رغم تدارك صندلي براي 700 نفر در سالن برگزاري اين همايش اما استقبال پرشور كرماني‌ها از نخستین همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی در کرمان به حدي بود كه بسياري از شركت كنندگان با كمبود جا مواجه شده و مجبور شدند ايستاده مراسم را دنبال كنند.

این مراسم با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان آغاز شد. حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی با اشاره به شکل‌گیری جبهه پایداری انقلاب اسلامی در کشور گفت: اين جبهه تعریف جدیدی از اصولگرایی و آرمان‌ها دارد.

وي با بیان اینکه رهروان این جبهه باید اخلاص، اطاعت و صداقت را ملاک عمل خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: پرهیز از زد و بندهای متداول سیاسی، یکرنگی و یک رویی با مردم، انجام امور بر اساس رضای خداوند و اقدام بدون چون و چرا در لحظه نیاز از جمله ویژگی‌های رهروان این راه است.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمين روح‌الله حسينيان عضو موسس جبهه پايداري در سخنان خود در اين همايش با تاكيد بر اينكه ولایت، محور شعار اصلی جبهه پایداری است، گفت: اصرار جبهه پایداری بر مسئله ولایت از این جهت است که ولایت دارای سه پشتوانه اعتقادی، تاریخی و تجربه ای است که تشیع در طول تاریخ آموخته است.

وی تصريح كرد: ولایت فقیه در شیعه، پرتوی از ولایت معصومین است، چرا که امام صادق(ع) با نصب فقهای شیعه به عنوان حاکم و قاضی كه در رواياتي چون "مقبوله عمر بن حنظله" و "صحیحه ابی خدیجه" ديده مي‌شود، ثابت كردند که ولایت معصومین به فقها منتقل شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: عده ای در تلاش هستند تا بگویند ولایت فقیه یک نوع ابداع و اختراع از سوی امام خمینی(ره) بود، درحالی که ولایت در زمان حضرت رسول(ص) مطرح شد و امام (ره) مسئله ای را که در تاریخ شیعه به فراموشی سپرده شده بود، بار دیگر احیا كرد.

وی با يادآوري سابقه طرح موضوع ولايت فقيه در ايران اظهار داشت: در زمان حکومت صفویان که فقط یک سوم ایرانیان شیعه بودند، بحث ولایت فقیه آن‌قدر مطرح شده بود که نه تنها در مساجد بلکه در همه محافل و قهوه خانه‌ها صحبت از این بود که حکومت باید به دست علما و فقیهان باشد و سلطه پادشاهی باید برداشته شود.

حسینیان با تاكيد بر اينكه نباید پشتوانه تاریخی ولایت را نادیده گرفت، گفت: در ایران حدود 2500 سال حکومت استبدادی پادشاهی حکم‌فرمایی می‌کرد تا آنکه نوبت به سلطنت شاهنشاهی پهلوی رسید، حکومتی بی اصالتي که ایران را به عنوان ژاندارم امریکا در منطقه، روز به روز وابسته تر و عقب مانده تر نگه داشتند و تمام ابر قدرت‌ها و ارتش‌های مقتدر جهان برای رسیدن به منافع خود از آنها حمایت می‌کردند.

عضو موسس جبهه پايداري خاطر نشان كرد: سرانجام مرجعی عالیقدر با تدابیر عالمانه خود توانست در برابر این سلطه ایستادگی کند.

وی سومین پشتوانه ولایت را تجربه‌ای که مردم ایران عظمت آن را لمس کرده‌اند، عنوان كرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه ابر قدرت‌ها در فکر نابودی آن بودند که با طراحی جنگ تحمیلی هشت ساله و سپردن نقشه‌های جنگ به فرد دیوانه‌ای به نام صدام، فکر می‌کردند می‌توانند نظام ایران اسلامی را بر اندازند كه باز هم صاحب ولایت با درایت و هوشیاری خود و اعتقادي كه مردم به او داشتند، كشور را در برابر این جنگ حفظ كرد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به راهبردهای عالمانه رهبر معظم ایران اسلامی گفت: در جریان دوم خرداد و حاکمیت کسانی که می‌خواستند این کشور را به سمت لاابالی‌گري و لیبرالیسم بکشانند، اگر تدابیر رهبر عظیم الشان نبود، این نظام ریشه کن می‌شد.

حسینیان با بيان اينكه در فتنه 88 عظمت ولایت را احساس کردیم، خاطرنشان كرد: همه قدرت‌های خارجی با امکانات تبلیغاتی و رسانه‌های بیگانه و نیز تمام دشمنان داخلی و خارجی، کمونیست‌ها و مخالفان این نظام ، یک جنگ احزاب را علیه این انقلاب به راه انداختند که رهبری هوشمندانه حضرت آیت الله خامنه ای کشور را از این بحران نجات داد و تمام دشمنی‌ها و مخالفت‌ها را تبدیل به یک فرصت برای تقویت پایه‌های انقلاب كرد.

وی در ادامه به جایگاه والای ولایت در کشور و اين سخن حضرت امام (ره) که "پشتیبان ولایت باشید تا مملکت آسیب نبیند"، اشاره كرد و گفت: زمانی که بحث ولایت در قانون اساسی مطرح شد، عده‌ای از روشنفکران چپ‌ به مخالفت برخاستند و گفتند كه قرار است یک نوع دیکتاتوری آخوندی در ایران تشکیل شود كه امام(ره) پاسخ دادند اتفاقا این ولایت است که می خواهد جلوی دیکتاتوری را بگیرد و خدای ناخواسته رئیس جمهور مملکت، فرماندهان نظامی و مسئولین خواستند راه کج بروند، ولایت آنها را به راه راست هدایت می کند.

حسينيان با بيان اينكه "فتنه 88 نوعي دیکتاتوری خطرناک بود"، افزود: این فتنه، دیکتاتوری پشتیبانی شده و وابسته در مقابل انقلاب بود و تمام حرف‎شان این بود كه "اقلیت رای نیاورده" بايد بر اکثریت حکومت کند و اگر قبول ندارید، ما کشور را به هم می‌ریزیم و به آتش می‌کشیم، جلوی رشد اقتصاد را می‌گیریم و کشور را نا امن می‌کنیم.

وي  ادامه داد: این فتنه یک نوع استبداد خطرناک در مقابل انقلاب بود که خداوند به وسیله ی رهبری، این دیکتاتوری را سر جای خود نشاند.

رييس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس، ایران را به عنوان الگوی علمی در جهان عنوان و بیان کرد: مردم ایران همواره مردم باهوشی بوده اند و این رشد فزاینده‌ای را که در مدت کوتاهی بعد از انقلاب کسب کرده اند، در پرتو ولایت است.

حسينيان ادامه داد: امروزه حتی در نشريات امریکايي مانند مجله "ساینس" مي‌نويسند که ایران دهمین کشور علمی دنیاست و این تنها به خاطر رهبری‌ها و تجربه‌ای است که ما از ولایت آموخته ایم.

حسینیان درباره تحولات و بیداری های اخیر در جهان، اذعان داشت: امروزه وقتی با اکثر انقلابیون مصاحبه می‌شود، اعتراف می‌کنند که بیداری آنها به خاطر جرقه‌ها، بیداری و روشنگری 30 سال پیش در ایران اسلامی بوده که امروزه این بیداری مرزها را در می نوردد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی همچينين با يادآوري وعده‌هاي محقق شده امام خميني(ره) مانند شکست مارکسیسم، اضافه کرد: امام (ره) در سال 48 دو نامه به آیت الله گرامی و آیت الله یزدی در اوج مایوس بودن مردم از رژیم شاه نوشتند و گفتند بدانید که انفجاری عظیم در پیش است و ما به زودی شاهد آن انفجار عظیم خواهیم بود.

وي خاطر نشان كرد: رهبر کبیر انقلاب پیش بینی کردند که این انقلاب مقدمه ظهور حضرت حجت(عج) و ایجاد حکومت واحد جهانی در همه دنیا و به اهتزاز در آمدن پرچم اسلام بر کاخ های سرخ و سفید خواهد بود.

در ادامه اين همايش، جلسه پرسش پاسخ با حضور حسينيان، زارعي و كوچك زاده برگزار شد.

حسينيان در مورد ويژگي‌هاي جبهه پايداري كه مورد سؤال يكي از حاضران قرار گرفت، گفت: جبهه پایداری اصلا ادعای ولایت بر مردم را ندارد و یک جبهه اندیشه‌ای و فکری است که معتقد است باید اصول انقلاب، گفتمان امام راحل، ساده‌زیستی مسئولان، دوری از اشرافیت، همراهی با مردم و خدمتگزاری را در جامعه احیا کند و اینها باید به عنوان مسائل فکری تمدن‌ساز و نرم‌افزار تمدنی که انقلاب اسلامی باید بسازد، به عنوان مسئله روز قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ما با کسانی که در جریان فتنه 88 به هر دلیلی از جمله تحلیل غلط، ترس یا روابط مخفیانه درست عمل نکردند، نمی‌توانیم بنشینیم و برای مردمی که 9 دی را به وجود آوردند، برنامه‌ریزی کنیم.

اين عضو جبهه پايداري با تأكيد بر اينكه ما با كساني كه در جريان فتنه كوتاه آمدند و دنبال حاكميت فرزند و قوم خود هستند، مشکل داریم، افزود: ما  بر سر اين اصول كوتاه نخواهيم آمد، در عين حال باب مذاكره را با هيچ كس نبستيم اگرچه عهدي هم با كسي نبسته‌ايم.

حسينيان با بيان اينكه "يكي از كساني كه ما نسبت به حضورش در 7+8 اعتراض داريم، آقاي باهنر است"، گفت: ما باهنر را اصولگرا مي دانيم، اما معتقديم در مركزيت جبهه اصولگرايي كه مي‌خواهد اصولگراي واقعي را به مردم معرفي كند، بايد كسي باشد كه در جريان فتنه حداقل نمره 17 و 18 كسب كرده باشد.

رييس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس، آيت الله مصباح را پشتوانه جبهه پايداري عنوان كرد و ادامه داد: آيت الله مصباح هميشه عمل به تكليف مي‌كنند، اگرچه ايشان در روي كار آمدن احمدی نژاد زياد تلاش كردند، در عين حال اولين كسي بود كه در مقابل جريان انحرافي موضع سختي گرفتند.

حسینیان در پاسخ به سؤالي در خصوص نظر جبهه پايداري درباره احمدي نژاد با بيان اينكه تا زماني كه احمدي نژاد در خط ولايت بود، از آبروي‌مان براي وي مايه گذاشتيم، گفت: زماني كه احساس كرديم كه در اين مسئله شك و شبهه‌اي وجود دارد، ايستادگي كرده و رابطه‌مان را قطع كرديم.

وي تصریح کرد: بین ما و جریان انحرافی و فتنه، خط خون واقع شده و هیچ ‌چیز نمی‌تواند این خط را بردارد و از طرفي با گروهای اصولگرا سر جنگ و دعوا نداریم.

جبهه پايداري بعد از ماجراي 10 روز خانه‌نشيني اعلام موجوديت كرد

ديگر عضو جبهه پايداري نيز در پاسخ به اين سوال كه موضوع تشكيل جبهه پايداري از چه زماني مطرح شد، خاطرنشان كرد: از مدت‌ها قبل از اعلام موجودیت جبهه پایداری اعضاي فعلي آن دور هم جمع بودند و جلساتی را با آیت‌الله مصباح داشتند و از ایشان رهنمود می‌گرفتند.

وی افزود: این اعضا در جلسات خود قبل از اعلام موجودیت جبهه پایداری انقلاب اسلامی برای ترویج ارزش‌های انقلابی، ساده‌زیستی، ایستادگی در برابر استکبار و تقویت ولایت با یکدیگر هم‌اندیشی می‌کردند و زمانی که رئیس‌جمهور 10 روز در خانه نشست جبهه پایداری اعلام موجودیت کرد.

کوچک‌زاده در زمینه ارتباط جبهه پایداری با جریان انحرافی نيز گفت: ما در جبهه پایداری انقلاب اسلامی در معرض بمباران شدید تبلیغاتی هستیم و امکانات و تجهیزات دیگران را نداریم و هیچ ارتباطی هم با جریان انحرافی نداریم، مردم نباید به شنیده‌های دیگران توجه کنند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر پیش‌بینی حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید میان اصلاح طلبان تفکیک و تقسیم‌بندی درستی را انجام دهیم، زیرا جریان اصلاح‌طلبی یک سر، یک بدنه و یک کف دارد که سر آن كروبي، موسوي،‌ خاتمي و هاشمي بودند.

كوچك زاده تصريح كرد: واقعيت اين است هركس بخواهد با ولايت زاويه پيدا كند، با جريان فتنه همدستي دارد و هاشمي نيز بايد در اين زمينه پاسخ‌گو باشد.

نماينده مردم تهران در مجلس، جرقه جريان فتنه را نامه بدون سلام و و السلام هاشمي عنوان كرد و بيان داشت: موسوي و كروبي عددي نبودند، بلكه هاشمي بود كه به واسطه سابقه انقلابي‌اش اين جريان را مطرح كرد.

كوچك زاده اظهار داشت: اينها سر جريان اصلاح طلبي هستند و جريان مشاركت و مجاهدين انقلاب دو بازوي اجرايي آن‌ها هستند.

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: كساني كه در خيابان ها به جان مال مردم تعرض مي كنند، از اراذل و اوباش بدتر هستند و اينها دسته دوم اند و در جريان اصلاح طلبي جاي گرفتند.

وي خاطرنشان كرد: دسته سوم 13 ميليوني هستند كه انسان‌هاي شريفي بودند كه همراه و جزو ملت هستند و در تشخيص خود به فرد ديگري كه مورد نظر ما نبود، رسيدند كه نشان مي‌دهد آن‌ها نسبت به آينده خود احساس مسئوليت مي كنند و مثل بقيه مردم در تعيين سرنوشت خود در انتخابات شركت مي‌كنند.

کوچک‌زاده با اشاره به جریان فتنه سال 88 عنوان کرد: اراذل و اوباشی که بدتر از خس و خاشاک بودند، در جریان فتنه با حضور در خیابان‌ها به جان و مال مردم تعرض کردند.

وی تصریح کرد: کاندیداهای اصلاح‌طلب در پیش از انتخابات شعار قانون‌گرایی دادند و بعد از انتخابات خود قانون را زیر پا گذاشتند.

در ادامه، مسئول كميته استان‌هاي جبهه پايداري در پاسخ به سؤالي در خصوص ماموريت جبهه پايداري گفت: مأموريت جبهه پايداري، گفتمان فرهنگي است و مباني اعتقادي ما بر اساس تبعيت از رهبري است و بر اصول و ارزش‌ها تأكيد داريم.

علی اصغر زارعی افزود: در طول انقلاب از عمل به ارزش‌ها ضرر نكرديم و هر جا از ارزش‌ها عدول و مسامحه كرديم ،آسيب ديده ايم.

وي با بيان اينكه مبناي جبهه پايداري توسعه ارزش‌ها در بين نسل جوان است، گفت: آنچه در جريان انحرافي مطرح است اسلام منهاي روحانيت است و ما در جبهه پايداري معتقديم روحانيت مبلغ اسلام است.

اين نماينده مجلس گفت: در جبهه پايداري استان‌ها اين مسئوليت بر عهده روحانيت است و توسعه اين گفتمان تبعيت از ولايت فقيه است.

 زارعی با بيان اينكه اگر احمدي نژاد از جريان انحرافي دست بردارد در راس جبهه قرار مي‌گيرد افزود: نگاه ما در جبهه پايداري به دولت نهم و دهم و به شعارهاي است كه آن ‌شعارها توسط امام راحل اعلام شده است و دولت خدمات فراواني انجام داده است كه مورد تقدير مردم و رهبري است.

 عضو جبهه پايداري خاطر نشان كرد: حضور 85 درصدي مردم در انتخابات 88 نوعي اظهار رضايت مندي از رويكرد عدالت و رسيدگي به مناطق محروم بود.

 وي افزود: جريان انحرافي مسائلي را برخلاف رويه نظام مطرح و حاشيه‌هاي ايجاد كرده است كه جبهه پايداري ان را برنتافته است.

 زارعی افزود: هر خدمتي كه دولت به مردم انجام داد ما تاييد مي‌كنيم و دولت بايد تمام توانش را در رفع مشكل اقتصادي بگذارد كه خواست نظام و رهبري است.

 اين نماينده مجلس افزود: در كوتاه آمدن در جريان انحرافي و انحراف از تبعيت از رهبري با دولت مشكل داريم كه اگر اين مشكلات باشد هيچ عهد اخوتي بين ما و احمدي نژاد نبوده نيست و نخواهد بود.

 وي با اشاره به حاشيه های دولت افزود: اگر احمدی نژاد به همان مسيري كه در دولت نهم بر گردد يقينا" مورد حمايت مردم و جبهه پايداري قرار خواهد گرفت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : همايش استاني جبهه پايداري, استقبال پرشور كرماني‌ها, نشست با مردودين ‎فتنه, صاحب حماسه 9 دي, شرط جبهه پايداري, حمايت از احمدي‌نژاد, حجت الاسلام حسينيان, ,