حجت‌الاسلام اختري در غرفه رجانيوز:
علت تقابل اخوان‌المسلمين سوريه با اسد/ قتل‌هاي ناجوانمردانه و مثله‌كردن علويان، ماهيت مخالفان اسد را روشن كرد
 

 

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت(ع) معتقد است علي رغم هجمه همه جانبه دشمنان خط مقاومت به سوريه، "بشار اسد" توانسته كه با برنامه‌ريزي از اين هجمه‌ها عليه دشمنان استفاده كند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری با حضور در غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات در پاسخ به سوالي در مورد تحولات اخير سوريه و اعمال فشارهايي كه از سوي اتحايه اروپا و غرب به اين كشور مي‌شود، گفت: تحولات فعلي سوريه نشانگر يك توطئه عميق، هماهنگ و برنامه‌ريزي شده عليه اين كشور است.

سفير اسبق ايران در سوريه افزود: با نگاهي گذرا به حوادث و قضاياي سوريه روشن مي‌شود كه تمام  طرف‌ها، قدرت‌ها و كشورهايي كه در جبهه مقابل جبهه حق طلبان در خط مقاومت و مردم مظلوم فلسطين ايستاده‌اند، امروز دست به دست هم داده و در كنار يكديگر با تمام امكانات خود عليه سوريه مشغول به فعاليت هستند.

وي با بيان اينكه آن‌ها همه نوع سلاح از سلاح‌هاي سنگين گرفته تا تانك و توپ و خمپاره در اختيار مخالفان بشار اسد قرا داده اند، ادامه داد: علاوه بر سلاح، امكانات مالي، رسانه اي و سياسي - بين المللي و كمك مادي و اقتصادي فراواني كه مخالفان بشار اسد مي‌شود، نشانگر يك توطئه هماهنگ، پيش بيني شده و برنامه ريزي شده است.

اختري در ادامه با اظهار اينكه دشمنان مقاوت در طول اين هشت ماه نتوانستند نتايج خوبي از اين همه سرمايه‌گذاري كسب كنند، اظهار داشت: اين سرمايه‌گذاري در بسياري از موارد هم به ضرر آنها تمام شده است.

به گفته سفير اسبق ايران در سوريه، حكومت بشار توانست از هزينه‌هاي دشمنان عليه خود آنها استفاده كند.

وي با يادآوري فجايعي كه مخالفان بشار اسد با حمايت دشمنان خط مقاومت در سوريه مرتكب شدند، افزود: شاهد بوديم كه قتل‌هاي ناجوانمردانه كه بي‌شرمانه به كشتن و مثله كردن افراد پرداختند و جنايتي تكان دهنده را رقم زدند كه همه به ضرر آنها تمام شد.

اختري اظهار داشت: علاوه بر آن، موضع‌گيري‌هاي تند عليه بخش‌هايي از مردم سوريه، مانند مسيحيان، علوي‌ها و حتي نسبت به بعضي از مسلمانان، به ضرر آنها تمام شد.

وي با بيان اينكه بشار اسد در عين اين فشارهاي زياد موفق شد برنامه‌هاي خوبي پياده كند، تصريح كرد: امروز، وضعيت بشار اسد بهتر از سابق است و يأس و نااميدي در جبهه مقابل بيشتر شده‌ و حتي كشورهاي عربي به همراه آمريكا و اسرائيل كه بسيار اميدوار شده بودند، دچار ضعف و نااميدي شدند.

اختري با تاكيد بر اينكه اكثريت مردم سوريه الان طرفدار بشار اسد هستند، گفت: در شهرهاي مهم مثل حلب و دمشق هيچ‌گونه حركت چشم‌گير اعتراضي صورت نگرفته كه نشان مي‌دهد بسياري از نقشه‌هاي خائنانه نقش بر آب شده است، اگر چه همچنان مشغول فعاليت هستند.

وي ادامه داد: در عين حال بشار اسد بايد همان‌طور كه وعده داده است، به اصلاحات مورد نظر عمل كند چراكه بخش اعظمي از مردم قابليت جدايي از او و تبديل به ابزار دشمن شدن را دارند و اگر با آنها تعامل شود، ديگر حاضر نيستند به سراغ مخالفان بروند و بلكه حتي بيشتر از حكومت دفاع مي‌كنند.

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت(ع) در پاسخ به اين سوال كه چرا برخي از گروه‌ها مثل اخوان المسلمين كه در كلان نظر مثبتي به مقاومت دارند، اكنون در جبهه مقابل اسد قرار گرفته اند، گفت: اخوان المسلمين در بسياري از كشورهاي اسلامي حضور دارند و بر حسب وضعيت كشورهاي‌شان از نظر نگرش و حركت با هم تفاوت‌هايي دارند.

وي ادامه داد: در بسياري از اين كشورها با اينكه حكومت‌هاي‌شان با ر‍ژيم صهيونيستي همكاري كرده و از اين رژيم عليه مقاوت حمايت و پشتيباني مي‌كردند اما اخوان المسلمين آن كشور در مقابل حكومت هاي‌شان جبهه‌اي نگرفته و اعتراضي نكردند.

اختري افزود: در عين حال بخش عمده اخوان طرفدار فلسطين و مقاومت هستند، اگرچه در عمل شايد كار خاصي نمي‌كنند، مثلاً در خود مصر كه مركز اخوان است، قبل از اين حركت‌هاي اخير، اقدام خاصي نمي‌كردند، اما حماس كه يك شاخه‌ي منشق شده از آن‌هاست، چون از نظر تفكر خيلي تفاوت دارند، براي آزادي كشورشان وارد ميدان شدند.

وي ادامه داد: البته اكنون زمينه ‌در مصر بيشتر شده و اخوان خيلي خوب به ميدان آمده است، اگرچه در طول اين مدت اخوان حركت‌هاي خوبي حتي مسلحانه داشته است اما آن‌قدر حصار امنيتي بالا بوده كه اينها را خفه مي كردند.

سفير اسبق ايران در سوريه  اظهار داشت: اخوان سوريه در عين حال كه از نظر كلي با اخوان يكي هستند، اما در چند سال اخير از دولت سوريه به خاطر مقاومت حمايت نكردند و هيچ‎گاه موضع‌گيري‌هاي روشن و سخت عليه اسرائيل نداشتند، يا مي‌بينيم بعضا با عبدالحليم خدام كه معاون فراري اسد كه لائيك است و اسلام‌گرا هم نيست همكاري دارند.

وي با بيان اينكه "اخوان المسلمين در مجموع يك قاعده و يك رهبري واحد كه بر همه مسلط باشد، ندارد"، تصريح كرد: با اين حال، نسبت به اخوان المسلمين و حتي اخوان سوريه اميدواري زيادي وجود دارد كه اگر با آن‌ها نيز گفت‌وگو شود، در اصلاح مواضع‌شان تأثير به سزايي دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : مجمع جهاني اهل بيت, حجت‌ الاسلام اختري, علت تقابل اخوان‌ المسلمين, اخوان‌ المسلمين سوريه, علت تقابل با اسد, قتل‌هاي ناجوانمردانه, مثله‌ كردن علويان, ماهيت مخالفان اسد, ,