نامه مهم سوریه به کشورها و مجامع جهانی

 

وزیر خارجه سوریه در نامه های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت، دبیرکل اتحادیه عرب و وزاری خارجه 5 کشور مهم خواستار تلاش برای توقف مداخله آمریکا در امور کشورش شد.

 به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، "ولید المعلم" در نامه های جداگانه به وزیران خارجه روسیه، چین،هند، آفریقای جنوبی، برزیل، رئیس و اعضای کمیته وزارتی عربی، دبیرکل اتحادیه عرب، دبیرکل سازمان مل و رئیس شورای امنیت نسبت به رفتار آمریکا انتقاد کرد.

 در این نامه ها آمده است: پس از اینکه سوریه گامهای مهمی برای توقف خشونتها برداشت و از گروههای مسلح خواست که سلاحهای خود را تحویل دهند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از گروههای مسلح خواست که سلاحهای خود را تحویل ندهند.

 معلم بیان کرد: سوریه این اقدام آمریکا را به مثابه تلاش واشنگتن برای ایجاد فتنه و آشوب می داند.آمریکا با حمایت از گروههای مسلح آنها را تشویق به ادامه اقدامات جنایتکارانه شان علیه ملت و دولت سوریه کرده است.

 وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: آمریکا تلاش می کند که تلاشهای اتحادیه عرب در سوریه را به شکست بکشاند و اوضاع سوریه را بی ثبات کند. این درحالی است که دمشق همکاری سازنده ای با اتحادیه عرب داشته و تمام تلاش خود را برای اجرای طرح اتحادیه عرب انجام داده است.

 شایان ذکر است سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به گروههای مسلح سوری توصیه کرده بود که سلاح خود را به دولت تحویل ندهند و به فعالیت های خود ادامه دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نامه مهم سوریه, ,