تلویزیون دولتی انگلیس هم عقب نشست
واكنش يكپارچه ایراني‌ها موجب شده امريكا فکر اقدام نظامی هم نکند
 

 

با وجود تلاش رسانه‌های غربی و فارسی‌زبان مخالف جمهوری اسلامی ایران، اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان بین‌المللی معتقدند که مساله "اقدام نظامی علیه ایران از سوی اسرائیل و امريكا" تنها یک "شوی تبلیغاتی" از سوی غرب برای جلب حمایت لابی‌های یهودی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امريكا و همچنین سرپوش گذاشتن بر مشکلات فزاینده جامعه صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی است.

به گزارش رجانیوز، در اين زمينه تلویزیون دولتی انگلیس هم که یکی از بازوهای اصلی فضاسازی رسانه‌ای علیه ایران است، با توجه به واکنش مخاطبانش نسبت به این مساله، وادار به اعتراف به توخالی بودن این ادعا شده است.

این اتفاق پس از آن افتاد که مخاطبان برنامه "نوبت شما" بی‌بی‌سی فارسی که دو شب پیش پخش شد، در برابر سؤال مجری این برنامه که قصد القای ترس ایرانیان از حمله نظامی اسرائیل به کشور را داشت، به طور قاطع اعلام کردند با وجود انتقادها به نظام و سلایق و نظرات گوناگون، در کنار مسئولان به دفاع از ایران می‌پردازند و سلاح به دست می‌گیرند.

پایگاه اینترنتی بی‌بی‌سی امروز در مصاحبه با ریچارد وایتز، مدیر "مرکز تحلیل سیاسی- نظامی بنیاد هادسون" و مشاور سابق پنتاگون، ضمن اذعان به توخالی بودن این ادعاها، به قدرت نظامی و پشتیبانی مردمی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و این مساله را عامل مهمی برای این مساله دانسته که امريكا حتی "فکر اقدام نظامی علیه ایران را نیز از ذهنش بیرون کند."

ریچارد وایتز در این مصاحبه درباره رویکرد نظامی رژیم صهیونیستی گفته است: "اسرائیل این سابقه را دارد که از دستیابی کشور‌ها به سلاح اتمی پیشگیری کند اما قبلا وقتی اسرائیل حمله می‌کرد که کشور مقابل در مراحل اولیه برنامه اتمی بود، عراق تنها یک راکتور اتمی داشت ولی برنامه پیشرفته‌ای نداشت. مشکل اسرائیل یا همین طور امريكا در صورت اقدام نظامی این است که برنامه اتمی ایران، آن‌قدر گسترده و توسعه یافته است که اهداف زیادی برای حمله وجود دارد و ممکن است حتی بعضی از اهداف را نشناسیم. بنابراین، با یک حمله موشکی یا عملیات طولانی هوایی نمی‌توانیم از تضعیف برنامه اطمینان حاصل کنیم. برای همین فکر می‌کنم اسرائیلی‌ها از جنبه تبلیغاتی می‌خواهند پیام حمله دهند ولی فکر نمی‌کنم آن‌ها یا کس دیگری بتواند یک عملیات محدود و تخریبی در ایران انجام دهد."

مشاور پیشین پنتاگون همچنین به بی‌بی‌سی فارسی گفت که "اولاً شکست نظامی ایران غیرممکن و یا حداقل بسیار سخت به نظر می‌رسد. ثانیا این کار این خطر را دارد که حس مثبت مخالفان حکومت ایران به امريكا را به ضدیت تبدیل کنیم. بنابراین فکر نمی‌کنم گزینه تهاجم نظامی امکان داشته باشد. یک راه بهتر این است که سیستم‌های دفاع موشکی در خلیج فارس را زیاد کنیم و به کشورهای منطقه تسلیحات بیشتر بفروشیم."

رسانه دولتی انگلیس در پایان این مصاحبه هم تلاش کرده تا با پررنگ و پرتعداد جلوه دادن حامیان جریان فتنه، از این مسأله به‌عنوان یک نقطه امید برای کشورهای غربی مخالف ایران نام ببرد که وایتز با اشاره به فروکش کردن آشوب‌هاي خیابانی و در محاق رفتن جریان فتنه در کمتر از چند ماه، از حمایت اکثریت مردم ایران از نظام جمهوری اسلامی خبر داده و گفته است: "اتفاقا مشکل ما همین است. گروه بزرگی از مردم ایران هستند که ممکن است هر روز نظرشان از مخالف به موافق یا بالعکس عوض شود؛ نمونه‌اش را در دو سال اخیر می‌بینیم."

گزارش جدید "یوکیو آمانو"، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران احتمالا فردا منتشر می‌شود که منابع غربی از حدود یک ماه پیش گفته بودند این گزارش حاوی متن برخی از اسناد خواهد بود که برخی کشورها در اختیار آژانس قرار داده‌اند و بنابر ادعای آنها، نشان‌دهنده وجود یک جنبه نظامی در برنامه هسته‌ای ایران است؛ ادعايي كه مجددا به عنوان یک حربه تبلیغاتی از سوی غرب مورد استفاده قرار گرفته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : واكنش يكپارچه ایراني‌ها, اقدام نظامی امريكا, اقدام نظامی علیه ایران, ,