حالا كه كسي ما را نمي‌بيند، مي‌گوييم به‌دليل مشكل مالي تعطيل كرديم!

 

عدم تاثیرگذاری و فعالیت مفید سایت‌ها و رسانه‌های متعددی که در دو سال اخیر از سوي ضد انقلاب به بهانه حمایت از آشوب‌های خیابانی سال 88 تأسیس شدند، این روزها به مشکل اصلی سران اين جريان‌ها تبدیل شده و این افراد درصدد هستند تا با بهانه‌های مختلف، به دنبال راهی برای خاتمه توأم با مظلوم‎نمايي فعاليت رسانه‌هاي خود باشند.

به گزارش رجانیوز، حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم سرآغاز فعالیت گسترده و قارچی شکل رسانه‌های ضدانقلاب به ویژه در فضای اینترنت بود؛ جایی که با مبلغی بسیار ناچیز می‌توان فضایی برای انتشار اخبار، تحلیل‌ها و تصاویر گوناگون کرد و به گفته تئوریسین‌های این جریان، زمینه را برای "فروپاشی از درون" جمهوری اسلامی ایران فراهم کرد.

جرس، رسانه سبز ایران (رسا)، تلویزیون ایرا ندا، شهدای سبز، دیگربان، سبزلینک و... تعدادی از این شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی بودند که در سال 88 با هزینه‌های هنگفت که به صورت رسمی از سوی کشورهای خارجی تأمین می‌شد، برای حمایت و پشتیبانی رسانه‌ای از جریان موسوم به "جنبش سبز" راه‌اندازی شدند تا در کنار بی‌بی‌سی فارسی، صدای امريكا، دویچه‌وله فارسی و یورونیوز فارسی به عنوان عقبه تبلیغاتی مخالفان ایران فعالیت کنند؛ رویکردی که با توجه به فضای احساسی و هیجانی آن روزها و ایجاد فضاي رسانه‌ای در حمایت از آشوب‌گران، به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بیشتر بر مسئولان ایران استفاده شد.

با این حال، با گذشت حدود دو سال از انتخابات و پایان یافتن جریان فتنه، اکنون در میزان تاثیرگذاری این رسانه‌ها ایجاد تشکیک جدي شده است؛ تا جایی که هر کدام از آنان یک به یک در حال پایان دادن به فعالیت خود، البته با بهانه‌های مختلف نظیر کمبود بودجه مالی، نبود نیاز به رسانه‌های متعدد و همچنین، تلاش برای ایجاد وحدت میان نیروهای مخالف جمهوری اسلامی هستند.

به عنوان مثال، تلویزیون اینترنتی – ماهواره‌ای "ایران ندا" که با حضور افرادی مانند رامین جهانبگلو و معصومه قمی (مسیح علی‌نژاد) تاسیس شد و با برنامه‌هایي در صدد جذب جوانان بود، تنها چند ماه پس از آغاز به فعالیت با یک بودجه سنگین، به دلیل عدم توانایی در جذب مخاطب و آمار بسیار پایین بینندگان که حتی مورد تایید مدیران آن نیز قرار گرفت، به کار خود پایان داد و کرکره این شبکه پایین کشیده شد.

در روزهای اخیر نیز چنین سناریویی در حال تکرار برای یکی دیگر از بخش‌های رسانه‌ای جریان فتنه یعنی تیم عطاءالله مهاجرانی در لندن است؛ تیمی که از جمله شناخته شده‌ترین فعالان جریان فتنه است و به عنوان منبع اصلي اين جريان فعالیت می‌کند. در همین زمینه، سایت جرس و شبکه ماهواره‌ای رسا به طور رسمی اعلام کرده‌اند که در صورت عدم کمک مالی مخاطبان به آنان، پایان آبان ماه امسال پایان فعالیت آنان خواهد بود. به همین دلیل، خروجی این سایت در روزهای اخیر به جای انتشار اخبار پیرامون وضعیت مخالفان ایران و خودشیرینی برای کشورهای غربی در زمینه اعمال فشار بیشتر و افزایش تحریم‌ها، تبدیل به بنگاه خیریه و تقاضای مساعدت مالی شده است.

جرس در یکی از مطالب اصلی خود در این زمینه نوشته است: "حال وقت کمک های هرچند اندک مادی است. اکنون این حامیان فراوان جنبش سبز بویژه ساکنان خارج کشور هستند که نشان خواهند داد آیا حاضراند با حمایت مالی خویش، هرچند با مبالغی اندک، ندای جرس را زنده نگهدارند و از روزنامه نگارانی که برای دفاع از آزادی بیان و گردش آزاد خبر هزینه های زیادی پرداخته اند و نهایتا نیز مجبور به ترک کشور گشته اند حمایت کنند یا نه."

همچنین عبدالعلی بازرگان که به همراه مهاجرانی، فاطمه حقیقت‌جو و محسن کدیور به عنوان مدیران اصلی حلقه جرس فعالیت می‌کند، در یادداشتی به این مساله پرداخته و از "کفگیر به ته دیگ رسانه‌های سبز خوردن" سخن گفته و نوشته است: "امروز هم که کفگیر رسانه های مستقل سبز به ته دیگ خورده، ناصحانی که درحسن نیت و قصد خدمت و دلبستگی شان به آزادی و استقلال تردید نیست، دیگ های پُر و پیمان همسایه را سراغ می دهند که بی منت مهمان نوازی می کند وبرای احسان و انسانیتش تعهدی هم انتظار ندارد."

با این حال، اگرچه مسئولان حلقه جرس "مشکلات مالی" را به عنوان عامل اصلی پایان کار احتمالی فعالیت خود عنوان کرده‌اند اما به نظر مي‌رسد رسانه‌های ضد انقلاب به‌دلیل پشتیبانی از سوی کشورهای غربی، اساساً مشکل مالي ندارند و به همین دلیل، به نظر می‌رسد علت این موضوع را باید در جای دیگری جستجو کرد؛ جایی که پاشنه آشیل تمامی رسانه‌های ضدانقلاب است: عدم تاثیرگذاری بر مخاطب.

خستگی مخاطبان از اخبار غیرواقعی و تحلیل‌های تخيلي، موضوعی است که طبق گزارش چند ماه پیش سایت رسمی موسوی (کلمه)، آمار بازدید سایت‌های فتنه را به شدت کاهش داده و حتی به کمتر از 500 نفر در روز رسانده است. بر همین اساس پايان کار جرس، رسا و رسانه‌هاي مشابه نه به دلیل مشکلات مالی که به خاطر سوختن اعتبار این رسانه‌ها و هزينه نكردن امريكا براي اين رسانه‌هاي بي‌اعتبار است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : حمایت از آشوب‌های خیابانی, آشوب‌های خیابانی سال 88, ,