تغيير استاندار قزوين چهار ماه قبل از انتخابات/ انتقاد امام‌جمعه
 

 

خبر کوتاه تغییر استاندار قزوین اگرچه در حد یک پاراگراف از پایگاه اطلاع رسانی دولت پس از جلسه روز یکشنبه هیات وزیران منتشر شد، اما ابهام‌ها و پرسش‌هاي را در ميان مردم و مسؤلان اين استان و برخي ديگر از شهرها که با جریان نفوذی شکل گرفته در دولت زاویه دارند، ایجاد کرد.

به گزارش رجانیوز از قزوین، بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، با تصویب هیئت وزیران، علی محمد آزاد، استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان استاندار قزوین منصوب شد و از خدمات احمد عجم، استاندار قبلی تقدیر شد.

عزل بدون اطلاع قبلی و در هنگام مأموریت كه پيش از اين نيز در دولت سابقه داشته است، اين‌بار مشمول استاندار قزوین شد و بدون اطلاع قبلی و تنها با تماس وزیر کشور در جلسه روز یکشنبه هیات دولت از برکناری خود با خبر شد اما نشانه‌های این تغییراز مدت‌ها قبل آشکار شده بود.

چه بسا عزل یکباره نماینده عالی دولت در استان قزوین بیش از آنکه تغییر یک مقام ارشد اجرایی باشد، هشداری است برای آن دسته از استاندارانی که علی رغم کارنامه قابل قبول درعرصه عمران وآبادانی و تحقق وعده‌های رییس جمهور، ‌امضای آنها پای نامه‌ای نیست، که 13استاندار بعد از ماجرای خانه نشینی 10 روزه و در حمایت از جریان انحرافی نگاشته شد.

روح الله احمدزاده استاندار وقت فارس که با نگارش نامه حمایت از مشایی ارتقای مسئولیت یافت، برای جمع آوری امضا به اولین استانداری که مراجعه می‌کند، استاندار قزوین بود که از قضا سابقه دوستی نیز با هم داشته‌اند. پس از آنکه احمد عجم، درخواست احمدزاده را با این توجیه که لزومی در حمایت مشایی نمی‌بییند، رد می‌کند، تهدیدها به عزل و برکناری آغاز می‌شود.
 
تغییر استاندار قزوین درحالی است که چندی پیش معاون سیاسی وزارت کشور از ابلاغیه‌ای این وزارتخانه به استانداران جهت محدود کردن عزل و نصب فرمانداران در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داده بود.

اما تغییر استاندار قزوین بدون اطلاع قبلی مسئولان و نمایندگان استان اسباب ناراحتی و رنجش خاطرآنها را فراهم کرد. تا آنجا که گفته می‌شود حجت الاسلام ابوترابی‌فرد نماینده مردم قزوین در مجلس اعتراض خود به این تغییر دفعی را درتماس با وزیر کشور اعلام کرده است.
 
همچنین کمتر از 24 ساعت از اعلام این خبر نگذشته بود که نماینده ولی فقیه در استان قزوین نسبت به آن واکنش نشان داد. آیت الله باریک بین در خطبه‌های نمازعید سعید قربان با انتقاد از تغییر یک‎باره استاندار قزوین تصریح کرد که دیروز به یک دفعه تغییر استاندار محترم و خدوم جناب مهندس عجم را خبردار شدیم که موجب تأسف شد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: پس از حدود یک سال از استقرار ایشان و گذشتن دوره آشنایی، زمانی که تازه به کارها تسلط پیدا می‌کردند و برنامه‌های مختلف را در راستای خدمت به مردم و رفع مشکلات استان آغاز کرده بودند؛ در این شرایط هیئت محترم دولت و آقای رئیس جمهور تصمیم به تغییر ایشان گرفتند و تصمیم‌شان نیز تصویب شده است و دیشب آقایان از رسانه‌ها شنیدند.

وی با ابراز تاسف از شنیدن این خبر افزود: نتیجه این شواهد حاکم شدن وضع بی‌ثباتی و تداوم عقب‌ماندگی استان ماست و در نتیجه مشکلات تشدید می‌شود و مردم عزیز در مشکلات می‌مانند و برنامه‌ها خوب انجام نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در قزوین اضافه کرد: باید در این خصوص فکر کرد و مسئولان دقت کنند، این مدیریت با ثباتش کار می‌کند و اگر امروز بیاید و فردا بی‌ثبات باشد، می‌گوید از ابتدا‌ چه برنامه‌هایی بریزم‌ که به اندازه حضورم باشد.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: استاندار جدید هم که تشریف می‌آورند ما به ایشان خیر مقدم می‌گوئیم و ما امیدواریم ان شاء الله استاندار جدید برنامه‌های این عزیز را دنبال کند منتها اگر خدای نکرده شامل حال این بنده خدا نشود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تغيير استاندار قزوين, انتخابات, انتقاد امام‌جمعه, جریان نفوذی, ,