موضع بی طرف اوباما در قبال توهین سارکوزی به نتانیاهو برایش دردسرساز شد
یورو نیوز: اوباما درگفتگویی خصوصی در قبال توهین به نتانیاهو سکوت کرد پس حمایت لابی صهیونیست را از دست می‌دهد!
 

 

انتشار گفت و گوهای مخفیانه سارکوزی و اوباما درباره نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست گروه بیست، ظاهرا برای اوباما دردسر ساز شده به نحوی که رسانه رسمی اتحادیه اروپا، عواقب این گفت و گوی مخفیانه را تاثیر منفی بر رقابت‌های انتخاباتی آینده اوباما عنوان کرده است.

به گزارش رجانیوز، پس از آنکه نیکلا سارکوزی هفتۀ گذشته در جریان نشست گروه بیست در شهر کن فرانسه به همتای آمریکایی اش، باراک اوباما در یک گفت و گوی شخصی گفت که نمی تواند بنیامین نتاینیاهو را تحمل کند، و افزود که نخست وزیر اسرائیل یک دروغگو است، بلافاصله این گفت و گوی خصوصی توسط برخی از خبرنگاران رسانه‌ای شد تا تبدیل به یکی از حاشیه‌های جدی اجلاس G20  شود.

این در حالی است که این خبرنگاران مدعی شدند، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هم در پاسخ گفته با وجود دلزدگی نیکلا سارکوزی از نخست وزیر اسرائیل باید بیشتر از گذشته با او مذاکره کند.

اما همین موضع بی‌تفاوت اوباما نسبت به بدگویی سارکوزی از نتانیاهو، موجب شد تا یورونیوز، رسانه رسمی اتحادیه اروپا در تحلیلی از رفتار اوباما، دفاع نکردن وی از نتانیاهو در مقابل سارکوزی آنهم در یک مذاکره خصوصی را به ضرر رقابت‌های آینده انتخاباتی وی عنوان کند.

یورونیوز در این تحلیل نوشت: " شاید دفاع نکردن باراک از نخست وزیر اسرائیل در صحنۀ یاد شده در رقابت های انتخاباتی آیندۀ وی، چندان به نفع او نباشد."

وحشت نهفته از عدم حمایت لابی صهیونیستی در پشت پرده سیاست کشورهای غربی آنچنان پررنگ است که این رسانه اروپایی نتوانسته است آنرا مخفی کند.

این در حالی است که در جریان رقابت‌های انتخاباتی اوباما در اولین دوره از ریاست جمهوری اش و هنگامی که برخی سخنان وی درباره لزوم در پیش گرفتن رفتاری متفاوت نسبت به ایران، موجب اعتراض گسترده لابی صهیونیست از باراک اوباما شد، این رئیس جمهور جویای نام امریکا، بلافاصله با سفر به سرزمین‌های اشغالی و حضور در جمع لابی صهیونیست‌ها در امریکا و حتی استفاده از کلاه مخصوص صهیونیست‌ها در این مراسم، سخنان بسیار عجیبی نسبت به حمایت از صهیونیست‌ها به زبان آورد و به نوعی سخنان پیشین خود را اصلاح کرد.

قدرت لابی صهیونیست در امریکا و کشورهای غربی به قدری است اکه بسیاری این لابی را تعیین کننده اصلی اقتصاد و سیاست در امریکا و غرب قلمداد می‌کنند چنانکه رهبر معظم انقلاب با اشاره به این قدرت پشت پرده، اطلاع یافتن مردم غرب از این نفوذ بیش از حد را موجب خروش ملت‌ها علیه دولت‌های دست نشانده لابی‌‌های صهیونیستی دانستند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : موضع بی طرف اوباما, توهین سارکوزی به نتانیاهو, حمایت لابی صهیونیست, ,