تکرار سناریوی فتنه 88 از سوی آمریکا؛ این‌بار در آستانه انتخابات مجلس

 

رامین مهمانپرست در گفتگوی تفصیلی با «نسیم» به تشریح روند تعامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و عوامل تأثیرگذار بر گزارش اخیر آمانو پرداخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به گزارش اخیر آمانو اظهار داشت: گزارش اخیر آمانو تفاوت عمده‌ای با گزارشات قبلی وی دارد، چرا که در گزارشات قبلی هم مشاهد شده بود که هیچ انحرافی در پیشرفت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد اما در یک بند از گزارش اخیر اشاره به مطالعات ادعایی می شود که سابقه این گزارشات بر می گردد به زمانی که آقای البرادعی ریاست آژانس انرژی اتمی و اقای لاریجانی ریاست تیم مذاکره کننده با آژانش را بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: ‌در آن زمان تیم مذاکره کننده اعلام کرد که ایران آمادگی دارد تا هرگونه ابهامی را که به نظر آژانس می رسد به طور کامل بر طرف کند و پیشنهاد داد که همه ابهامات را یکجا جمع و به ما اعلام کنید.

مهمانپرست افزود: ‌آژانس تمام ابهامات را در شش گروه به ایران اعلام کرد و قرار بر این شد که پس از رفع این ابهامات پرونده هسته ای ایران طبق روال عادی بررسی شود، پس از آن مدالیته بین ما و آژانس برقرار شد و طی بازه زمانی مشخص قرار شد که آنها به ترتیب شش گروه را به ما اعلام کنند و ما به طور کامل به آنها پاسخ دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت: طبق قرارداد شش سوال پرسیده شد و ایران حتی زودتر از بازه زمانی مشخص شده به سوالات پاسخ داد؛ در آن هنگام ما اعلام کردیم که شما باید پرونده ما را در روال خود قرار دهید.

وی افزود: اما آمریکا به دلیل ناراحتی از این مسئله اعلام کرد که ایران انحرافاتی در فعالیت هسته ای خود دارد و آژانس از آنها خواست تا اصل مدارک خود را ارائه دهند، ولی آمریکا تنها کپی مدارک خود را ارائه کرد و ما می دانیم در که کپی مدارک هیچ اعتباری ندارد.

مهمانپرست با بیان اینکه گزارش اخیر آمانو تنها جنبه سیاسی دارد و نه جنبه فنی و علمی گفت: ما می بینیم که در گزارشات قبلی هم مطالب ادعایی بوده است که در گزارش اخیر دوباره تکرار شده است، این مسئله نشان می دهد که آمانو با همکاری مقامات آمریکایی این گزارش را با رنگ و بوی سیاسی تهیه کرده است در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید با مطالب فنی و علمی دقیق و کارشناسی شده گزارش خود را تهیه کند و نه با فشار سردمداران آمریکایی.

وی در ادامه افزود: این فشارهای سیاسی از سوی آمریکا به دلایل مختلفی صورت می گیرد که از جمله آن دلایل می توان به مشکلات آمریکا در سیاست خارجی اشاره کرد چرا که این کشور در منطقه خاورمیانه بزرگترین حامیان خود را از دست داده است و الان که با حضور گسترده مردم و بیداری اسلامی، حامیان آمریکا و رژیم صهیونیستی از بین رفته‌اند آنها به دنبال تغییر هستند.

مهمانپرست گفت: دومین مسئله بحران‌های داخلی کشوهای اروپایی و آمریکا است که آنها را به شدت به خود مشغول کرده و دلیل عمده این بحران‌های بی‌سابقه لشگرکشی‌هایی بوده که با اهداف سیاسی صورت گرفته است؛ آمریکا و غرب برای رهایی از این بحران ها سناریویی را طراحی کردند تا با وارد کردن اتهامات مختلف به ایران و ایجاد یک جنگ روانی اهداف خود را در خاورمیانه پیش ببرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز قسمتی از سناریوی آمریکاست که این سناریو با اتهام ترور سفیر عربستان توسط ایران آغاز شد، با پیش کشیدن انحراف در برنامه هسته ای ادامه پیدا کرد و برای تکمیل این سناریو ما در آینده نزدیک شاهد بحث نقض حقوق بشر در ایران هستیم که با گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه کمیته حقوق بشر سازمان ملل دنبال می شود.

وی افزود: اگر چه ما به طور کلی اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر را خلاف قوانین بین المللی می دانیم اما شاهد هستیم که احمد شهید برای تهیه گزارش خود تنها به اطلاعاتی اکتفا کرده که از سوی گروه‌های ضدانقلاب و سرویس‌های جاسوسی تهیه شده است.

مهمانپرست ادامه داد: پیش از اعلام رسمی گزارش آژانس مشخص بود که این گزارش با همکاری دولتمردان آمریکا و سردمداران رژیم صهیونیستی تهیه شده است چرا که از مدت ها قبل نشانه‌هایی از این گزارش در سخنان آنها دیده می شد؛ آمریکا و غرب فکر می کند می تواند با این سناریو و ایجاد جنگ‌های روانی ترس در دل ملت ایران قرار دهد و آنها را از حقوق خود منع کند.

وی با بیان اینکه آمریکا قصد دارد تا با پروژه ایران‌هراسی در منطقه، انقلاب اسلامی ایران را ناکارآمد نشان دهد، گفت: آمریکا قصد دارد با متهم کردن ایران به تروریسم و ناقض حقوق بشر، مردم منطقه را نسبت به انقلاب‌ اسلامی دلسرد کند و با یک استراتژی مضحک از کمرنگ شدن نقش رژیم صهیونیستی در خاورمیانه جلوگیری به عمل آورد.

مهمانپرست افزود: آمریکا هیچگاه مانند امروز مورد نفرت ملت‌های خاورمیانه نبوده است؛ این کشور علاوه بر ایران‌هراسی در منطقه سعی دارد تا با اعمال تحریم‌های جدید نارضایتی اجتماعی را در داخل تشدید کند تا در آستانه انتخابات با ایجاد فتنه‌ای مشابه فتنه سال 88 به اهداف نامشروع خود دست پیدا کند.

وی ادامه داد: اشتباه آمریکا و غرب این است که هنوز ملت ایران را نشناخته اند و نمی دانند که ملت ایران با این تهدید ها مستحکمتر می شود و با قدرت بیشتر پشت سر رهبری می ایستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان به سخنان رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام علی‌(ع) اشاره کرد و گفت: ما ملتی هستیم که همیشه به دنبال صلح و حل بحران‌ها بوده‌ایم، ولی ثابت کرده‌ایم که به هر ملتی که خواهان تجاوز به خاک ما باشد با قاطعیت برخرود می کنیم؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب مشتی آهنین به دهان متجاوزین خواهیم کوبید و با یکپارچگی به عنوان سرباز پشت سر رهبری حرکت خواهیم کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تکرار سناریوی فتنه 88, فتنه انتخابات مجلس, رامین مهمانپرست, نسیم, تعامل ایران با آژانس, ,