حجت‌الاسلام والمسلمين آقاتهرانی در نشست خبری اعلام كرد
جبهه پايداري برای جلوگیری از انحراف سراغ علما رفت/ توضيح درباره بي‌اخلاقي برخي رسانه‌ها در ماجراي گرين كارت

 

دبیركل جبهه پایداری انقلاب اسلامی پس از بازگشت از سفر حج، با خبرنگاران نشست خبري ترتيب داد تا پاسخ‌گوی پرسش‌های آن‌ها در خصوص آخرین اخبار این جبهه باشد.

 

به گزارش رجانیوز، نبود چند روزه حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی، فرصت مناسبی بود تا عده‌ای آن را مغتنم شمرده و با طرح ادعاهای خاص، موج جدیدی از تهمت و توهین را نثار اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی کنند.

موضوع گرین کارت حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی گویا سوژه مناسبی برای تخریب این معلم اخلاق در حال انجام فرائض حج بود كه چند روزی بساط حمله به جبهه پایداری را برای رسانه‌های مدعی اخلاق فراهم کرد.

اگرچه در نشست خبری روز گذشته، دبیر جبهه پایداری قصد پاسخگویی به این اتهامات را نداشت اما اصرار خبرنگاران موجب شد تا توضیحات کوتاهی را در این خصوص بدهد.

عده‌ای از چند مقدمه احتمالی نتیجه قطعی‌می‌گیرند

آقاتهرانی سخنان خود را پس از تبریک عید غدیر و شهادت جمعی از پاسداران انقلاب با دعوت سیاسیون به "تقوای جمعی" آغاز کرد و گفت: این تقوای جمعی مورد تاکید جدی آقاست، یک وقت، یک نفر تقوای فردی دارد و خودش انسان عابدی است که حرفی نیست، اما دانشمندان، فرهیختگان، خواص و آنهایی که در جامعه مطرح می‌شوند، گذشته از تقوای فردی، نیازمند تقوای جمعی هستند.

وی با بیان اینکه در تقوای جمعی، باید اصولی مراعات شود، تصریح کرد: هدف گاهی مقدس است اما ابزار برای رسیدن به آن اهداف، ابزار مطلوب شرع و عقل نیست، وظیفه یک مسلمان این است که برای رسیدن به هدف مقدس، راهش هم مقدس باشد و دقت کند که این راه، مورد رضا و پسند خدای متعال باشد.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس ادامه داد: گاهی از اوقات، اگر تقوای جمعی نباشد، اگر برای رسیدن به هدف مقدس بی تقوایی کنیم، شک نکنیم که معصیت می کنیم و باخته ایم.

آقاتهرانی افزود: در وادی سیاسیت نباید دو رو بود، و از درغ، بهتان و تهمت اجتناب کرد، آن چیزی را که نمی‌دانیم، نگوییم واجب نیست آدم پر بگوید! باید آنچه را بگوید که یقین دارد فردای قیامت می‌تواند پاسخگوی آن باشد، چرا که در آنجا ندا می‌آید "وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ " بایستید که اینجا باید پاسخگو باشید.

به گفته این استاد حوزه، عده‌ای چند مقدمه احتمالی می‌چینند، بعد می‌خواهند نتیجه یقینی بگیرند، که این اشتباه است و به قول منطقیون، نتیجه تابع اخس مقدمتین است، به این معنا که اگر هر یک از مقدمات ما ضعفی داشته باشد، نتیجه به همان اندازه دارای ضعف خواهد بود.

حتما مي‌خواهند بگويند كه شناسنامه امريكایی هم دارم!

تابعیت دوگانه موضوعی بود که بعد از اصرار خبرنگاران، دبیرکل جبهه پایداری با ادبیات خاص خود در مورد آن توضيح داد.

وی با بیان اینکه برای من خیلی صحبت‌های دیگران جالب بود و خوب است همین‌طور ادامه دهند، تاکید کرد: بنده معتقدم امتیاز خواهی در نظام اسلامی برای احدی نباید باشد، طبق ضوابط همه باید عمل کنند هرکسی که تخلف کرد، باید پاسخ‌گو باشد.

آقاتهرانی اظهار داشت: مثل اینکه دل خیلی‌ها، خیلی بیشتر از من برای من می‌سوزد، که نکند که من تابع باشم، آنهایی که گفته اند گرین کارت دارم، آيا اصلا گرین کارت مرا را دیده‌اند؛ اصلا می‌دانند که این گرین کارت باطل شده یا نه، اصلا می دانند که آیا اقدامی برای گرفتن گرین کارت کرده‌ام یا نه، اصلا می‌دانند زمانی که من امريكا بودم، به چه کاری مشغول بودم اینها دنبال چه می‌گردند حتما مي‌خواهند بگويند كه شناسنامه امريكایی هم دارم!

وی در پاسخ به این سوال که چرا اینچنین تخریب می‌کنند، گفت: از خودشان بپرسید، بنده مثل آنها علم غیب ندارم و احتمال می‌دهم قیامت باشد و باید برای حرفم پاسخ‌گو باشم، آقایانی که دروغ می‌گویند، اگر قیامت را قبول دارند که باید جواب بدهند، اگر هم قبول ندارند كه هيچ!

گمان می‌کنم بعضی‌ها که خیلی سر و صدا می‌کنند، خودشان قسم خورده اند

آقا تهرانی در توضیح گرین کارت هم خاطرنشان کرد: گرین کارت یک کارتی است که حق ورود و خروج و کار را به فرد می‌دهد و ضوابط خاص خودش را دارد، که تمام شرایطش هم موجود است و تقریبا مثل کارت‌های افغانی‌هایی است که به ایران می روند و می ‌آیند اما کسی که سیتیزن و شهروند آنجا می‌شود، باید برود در مقابل کتاب مقدس و پرچم آن کشور قسم بخورد و دفاع کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: گمان می‌کنم بعضی‌ها که خیلی سر و صدا می کنند، خودشان قسم خورده اند، من که تا به حال قسم نخورده‌ام به عمرم در برابر پرچم امريكا و کتاب مقدس آنها قسم نخوردم، همه جا هم تعهدم به اسلام عزیز بوده، هست و خواهد بود، صحبت‎ها و سخنرانی‌هایم هم در امريكا بوده و هست.

وی اظهار داشت: آنجا هم وقتی از بنده خیلی رسمی سوال می‌کردند که شما چرا برای آقای خاتمی درس اخلاق نگفتی ولی برای آقای احمدی نژاد گفتی، جواب روشنی دادم که چون احمدی نژاد دعوت کرد و خاتمی دعوت نکرد؛ الان هم اگر بوش مرا دعوت کند که برایش درس اخلاق بگویم، می‌گویم، چرا که معتقدم مشکل دنیا بداخلاقی و به‎ویژه بداخلاقی سردمداران است و وظیفه ما این است، اینکه می‌پذیرند یا نه، به ما ربطی ندارد.

ما که نگفتیم آقازاده‌ایم پس رهای‌مان کنید

آقاتهرانی با تاکید بر اینکه اگر گرین کارت خلاف است، برخورد کنند دیگر داد و بیداد کردن ندارند، تصریح کرد: ما که مثل برخی نیستیم که بگوییم چون ما آقازاده‌ایم کاری به کارمان نداشته باشید، ما که مثل بعضی نیستیم بگوییم که در فتنه ساکت بودیم اما اشکالی ندارد، استثنا قائل نیستیم؛ ما می گوییم به مرّ قانون عمل شود آنچه آقا می گوید عمل کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از بستگان ما تعریف می‌کرد برادرم به خانه ما آمد، دوچرخه اش را كنار دالان در گذاشته بود و چرخش معلوم بود، رو به کوچه با من حرف می‌زد، گفتم که چرا رو به کوچه‌ای؟ گفت که مواظبم چرخم ر ا ندزدند، یک دفعه یکی روي چرخ پرید و رفت، بعد برادرم دنبالش دوید، دزد چرخ داد می زد "دزد"، برادر من هم داد می زد دزد! آخر هم چرخ را برد، چون معلوم نشد دزد کیست، خود دزد بیشتر داد می‎زد باید مواظب بود که دزدان خودشان بیشتر داد نزنند که آن وقت ننگی مثل اختلاس در بیاید.

رییس مجمع نمایندگان تهران بابیان اینکه " آقاتهرانی هیچ امتیازی نسبت به شهروندان دیگر ندارد"، تصریح کرد: اگر کسی گرین کارت دارد، بگیرید و نگویید این چون پسر من و خویش و قوم و آشنای من است، پس استثناست.

دبیركل جبهه پایداری با بیان این پرسش که مگر چه اتفاقی قرار است بیفتد که اینگونه رفتار شده و فروع اصول می‌شود و برعکس، گفت: الان ما می‌خواهیم، انتخابات برگزار کنیم، ببینیم می‌خواهیم به چه کسی رأی دهیم، اصول چه می‌گوید، آقا چه چيزي مدنظرشان است و وظیفه اصلی جبهه پایداری تنها ایجاد گفتمان بصیرت زا در جامعه است، به گونه ای که مردم و جوانان ما بدانند که می خواهند چه کار کنند و به کسی رأی دهند، که نه فقط فاسد نباشد که فاسد ستیز باشد، صلاحیت ها دیده شود، سوابق افراد را مشاهده کنند، کلی دقت می کنیم، باز هم اشتباه می‌کنیم آن وقت آب را گل آلود می‌کنیم برای مواردی که ارزشی ندارد.

وی دوباره تاکید کرد که اگر آقاتهرانی گرین کارت دارد با او برخورد کنید، اینکه شلوغ کاری نمی‌خواهد! اگر هم گرین کارت ندارد، پس چرا حرف بی‌خود می‌زنید، جامعه را ملتهب کنید که چه بشود؟

اصولگرایان باید به منشور اصولگرایی پایبند باشند

آقاتهرانی در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پایداری به جبهه متحد اصولگرایان ملحق شده است، گفت: ما اول باید به عنوان اصولگرا به اصول خود پایبند باشیم، اصولی که بزرگان نوشته‌اند و به شکل منشور اصولگرایی در آمده است.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: در همان منشور، بحث ولایت فقیه و اصول نظام مطرح است که اگر همین اصول عملیاتی شود، همه چیز درست می‌شود و نکته ای که قابل فهم هم نباشد، در اینجا نیست، همه پای این اصول بایستیم و همه در اینکه اصولگرا باشیم و بمانیم، وحدت داشته باشیم.

وی اظهار داشت: تعاریف اصولگرایی هم به طور مفصل از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده است، اصلا تراز را رهبري بگذاریم، همین‌ها را به مردم بگوییم، حالا آنها به هرکسی که می‌خواهند رأی بدهند.

رسانه‌ها بگذراند که اصولگرایان جهت دهی کنند

آقاتهرانی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا جبهه متحد لیست واحد می‌دهد، گفت: باید در هر زمانی وظیفه خود را بدانیم و به آن عمل کنیم، الان هم همین طور است اگر وظیفه نداشتیم، لیست نمی‌دهی، اگر وظیفه بود، به آن عمل می‌کنیم، ما شاخص داریم، آقا هنوز هم در این خصوص به صورت جدی سخنی نگفته اند، اگرچه اصولی را مطرح کرده اند، ما منتظریم؛ موضوع هم خیلی روشن است، ما اصول را معرفی می کنیم، مردم هم مصادیق را تشخیص داده و به او رأی دهند و این را نباید پیچیده کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه رسانه‌ها نباید اصولگرایان را افسار کنند، اظهار داشت: اصولگرایان باید اصول را دانسته و در جامعه جهت دهی کنند و بتوانند برای سیاست جامعه تدبیر کنند که اینها کار و اقدام می‌خواهد.

آقاتهرانی در پاسخ به این سوال در خصوص ادامه نشست‌ میان جبهه پایداری با جبهه متحد اصولگرایان هم گفت: گفت‌وگو و نشست کار بسیار خوبی است در جلسه اول هم که در جمع کمیته داوران جبهه متحد بر این مسئله گفتگو و ادامه داشتن آن تاکید شد، کسی هم که از ادامه این جلسات جلوگیری کند، مقصر است هرکسی که می خواهد باشد و این اشتباه است.

وی ادامه داد: گاهی از اوقات، برخی مواردی از جلسات مطرح می‌شود و دوستان جبهه هم به این فکر می‌افتند که خوب است بگوییم نوار این جلسه پخش شود، در حالی که نباید این‌طوری باشد، ما باید گفت‌وگو کنیم و مباحث جرح و تعدیل شود، بعد از بحث طلبگی به یک نتیجه برسیم و بعد هم به آن عمل کنیم و پای آن بایستیم.

نماینده تهران در ادامه با بیان اینکه به این فرمایش آقا به شدت معتقدم که باید همدلی و وحدت باشد و نباید خراب شود، تصریح کرد: گاهی از قول ما از فلان جلسه سخنی گفته می‌شود که من اصلاً در آن نبودم، مثل اینکه برخی علم غیب دارند و می‌دانند که اگر ما در آن جلسه بودیم چه می‌گفتیم.

برای جلوگیری از انحراف سراغ علما رفتیم

آقاتهرانی همچنین در مورد جبهه پایداری با علما به‌ويژه آیت الله مصباح اظهار داشت: ما از آیت الله مصباح و بسیاری دیگر از بزرگان استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: خیلی از کسانی که شروع به اقدامی کردند، اگرچه آدم‌های خوبی هم بودند اما بعد از چند صباح به انحراف کشیده شدند و خط و مرز به هم خورد، مثل مجاهدین خلق از اول که بد نبودند، خوب هم بودند اما بعد طوری شدند که با آب هیچ دریایی نمی‌توانیم آن‌ها را تطهیر کنیم.

دبیركل جبهه پایداری اظهار داشت: جبهه پایداری در شروع کار خود برای جلوگیری از انحراف به این نتیجه رسید که خدمت علما و بزرگان برسیم و این رویه هنوز ادامه دارد، بعد از این دیدارها جمع بندی کرده و بر اساس آن، حرکت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از همان اول هم اعلام کردیم که ما خدمت حضرات آیات خوشوقت، مصباح، جنتی و یزدی رفتیم، جالب اینجاست بعد از این دیدارها مثلا مطرح می‌کنند که چون آقای جنتی با این جبهه است، آیا ایرادی ندارد در شورای نگهبان هم باشد؟ ما کی چنین حرف‌هایی زدیم؟

آقا تهرانی تصریح کرد: استفاده از آقایان و قبول داشتن آن‎ها به عنوان کسی که بتوانند خط و رسم را برای ما تبیین و ترسیم کنند و اگر جایی اشتباه می‌رویم، تذکر دهند یا چیزی را مهم نمی‌دانیم، بگویند که مهم است یا نسبت به اصلی و فرعی کردن مسائل تذکر دهند، آیا این بد است؟ که به نظر ما خیلی هم خوب است. هر وقت هم وقت بدهند با اشتیاق خدمت ایشان می‌رسیم.

وقتی گفتند جبهه پایداری سهم‌خواه است، کنار کشیدیم

دبیركل جبهه پایداری همچنین در پاسخ به دلایل حضور نیافتن نمایندگان جبهه پایداری در جبهه متحد اصولگرایان گفت: وقتی عده ای گفتند که جبهه پایداری سهم خواه است اعلام کردیم که اصلا نمی خواهیم و از خیر اینکه دو نفر به این جمع اضافه شوند یا سه نفر يا اصلا بروند یا نروند، گذشتیم.

وی در ادامه تاکید کرد: آنچه که به نظر ما مهم است دخالت دادن نظرات حضرت آقا است و اینکه اصحاب فتنه، ساکتین فتنه و انحراف و حامیان‌شان و کسانی که متصل به کانون‌های ثروت و قدرت هستند، در این جمع نباشند و نظرات ما چون تغییری در این جمع حاصل نشده است، هنوز پابرجاست.

به گفته آقاتهرانی، رفتن یا نرفتن به جبهه متحد اصلا مهم نیست، بلکه باید رعایت اصول شود و حساسیت جدی این است که خدای نکرده خواست آقا به خاطر مسائلی چون رای بیشتر و ...خراب شود.

دبیركل جبهه پایداری با یادآوری شیوه فعالیت این جبهه افزود: قرار نیست که کار ما حزبی باشد، بنابراین با کسی یا گروهی نمی‌بندیم که فردا گیر کنیم که چه کار کنیم، بلکه ما با اصول می‌بندیم هرچه که این اصول بگوید، با توجه به اینکه سیاست ما هر روز وظیفه خاص خودش را دارد و این منافاتی با آینده نگری ندارد.

در خصوص انحراف، نزدیک 50 صفحه نوشته‌ام

وی در پاسخ به این سوال که شما برای اولین بار مطرح کردید که جبهه پایداری با ساکتین انحراف کنار نمی‌آید، در این خصوص توضیح دهید، گفت: در خصوص انحراف من اخیراً 40 تا 50 صفحه نوشته ام و بر آن کار می‌کنم، این مسئله جدی است که آیا اصلا انحراف داریم یا نه اگر هست چه ابعادی دارد و چه طور سطر بندی می‌شود و در جامعه چگونه به اشکال مختلف مطرح است و چگونه می شود انحراف را تشخیص داد.

آقاتهرانی با بیان اینکه انحراف انواع مختلف اعتقادی، فکری، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارد، خاطر نشان کرد: انواع افکار سکولاریستی و التقاط‌ها مشکل انحراف را دارند و نتیجه انحراف هم این است که عاقبت آدم به خیر نمی‌شود همان که آقا هم فرمودند که اگر در انتخابات دنبال کانون های ثروت و قدرت باشید عاقبت به خیر نمی‌شوید و این مطلب پشتوانه علمی دارد که باید بدون جنجال و شایعات باید به آن پرداخت.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه باید یک گفتمان جدی داشته باشیم و یک آسیب شناسی جدی از نظام و دولت و مجلس کنیم، افزود: من نسب به انتخابات حساسیت جدی ندارم و اینکه فقط انتخابات است، نه ما امروز انتخابات داریم فردا مگر رها می شویم، نظامی که امام ایجاد کردند خواستند که همیشه مردم در صحنه و معرکه باشندريال مجلس تمام نشده، ریاست جمهوری شروع می‌شود.

آقاتهرانی با يادآوري شواهد تاریخی افزود: ما بسیاری را داریم که در دوران امیر المؤمنین با امام علی(ع) بودند و بعد در مقابلش ایستادند بعد با امام حسن بودند دوباره در برابر ایشان ایستادند و در نهایت در کربلا آمدند و امام حسین را کشتند و این نشان می‌دهد که ما نباید حزب باد باشیم.

دبیركل جبهه پایداری در عین حال تاکید کرد که برای جبهه پایداری چیزی جز مصالح نظام و آبروی مقام ولایت اهمیتی ندارد.

به احمدی نژاد گفتم شبهه 10 روز خانه نشینی خود را برای مردم حل کن

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نظر جبهه پایداری در خصوص رفتار اخیر دولت گفت: احساس من بر این است که آقا می‌خواهند دولت باشد و به سامان برسد، البته نه اینکه معصوم از خطا باشد و این موارد باید با مقام ولایت چک شود، نقد حتماً هست و باید هم انتقاد کرد و اشتباهات باید اصلاح شود، اما باید بسیاری موارد کنارش درک شود وجبهه پایداری، دولت را هم مثل جاهای دیگر با آقا چک می کند و بر محور ولایت حرکت می کند.

آقاتهرانی در مورد ماجرای 10 روز خانه نشینی احمدی نژاد که مورد سوال یکی از خبرنگاران قرار گرفت، هم گفت: من به آقای احمدی نژاد همیشه می‌گفتم که شما توجه به این نکته آقا را داشته باشید که فرمودند، "اتقوا من مواضع التهم"

وی ادامه داد: آقای احمدی نژا قبول ندارد که خانه نشینی‌اش به خاطر مخالفت با آقا بود ولی جامعه این‌طور فکر می کند، به او گفتیم که اگر این‎طور نیست، باید حل شود و ایشان باهوش تر از اینهاست که نتواند این شبهه را حل کند.

بیداری اسلامی در حچ امسال به خوبی قابل مشاهده بود

آقاتهرانی در ادامه با يادآوري سفر حج خود گفت: در این سفر، موج بیداری اسلامی در بسیاری از مسلمانان به وضوح قابل مشاهده بود.

وی اظهار داشت: از کشورهایی مثل ساحل عاج، مصر، تونس، لیبی، عراق، امريكا، ژنو، کانادا افراد مختلفی آمده بودند، حتی آن‌هایی که نظام و مسئولین را نقد می کردند، آدم وقتی گوش می داد که هرکدام یک دغدغه دارند، دغدغه ای که بالاخره اسلام را ایران مطرح کردیم و این به دیگران آموخت که اسلام به این معنا نیست که هرکه هر چه می گوید و سرقدرت می آید، بله بگوید و این می تواند پناهگاه خوبی برای جوانان باشد.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: به یکی از بچه‌هاي مصر گفتم که شما خیلی زحمت کشیدید، مواظب باشید که امريكا انقلاب شما را مصادره نکند که نکته جالبی گفت، دقت کنید صحابه پیامبر وقتی که به واقع به گفته های پیامبر عمل می کردند همیشه و در همه میدان ها پیروز بودند، گرچه تعدادشان کم بود اما همین که هوای نفس بر آنها غالب شد، شکست مسلمانان شروع شد و ما باید تقوا داشته باشیم که به اوگفتم ما هم از آقای خود همین نکته را می شنویم که بارها بر تقوای جمعی تاکید می کنند، الان هم همینطور است شکست جمعی ما وقتی است که آرام آرام دنیازده می شویم و نفسانیت بر ما حاکم می شود.

وی با بیان اینکه جوانان از همه بیشتر نسبت به بیداری اسلامی علاقه‌مند بودند، گفت: با یک جوان که صحبت می‌کردم، تا حالا اینچنین نشنیده بود،م از او پرسیدم که کجایید گفت مراکش، گفت شما کجایید گفتم ایران، ایران گاهی با عراق در شنیدار قاطی می‌شود، بعد که گفتم ایران گفت سید علی؟ گفتم سید علی. یکی دیگر از ساحل عاج بود که وقتی فهمید کجایی‌ام گفت اهل البیت گفتم بله منتسب به اهل بیت هستیم.

آقاتهرانی تصریح کرد: آنها به این نکته توجه می کنند که ايران داراي اسلام ظلم ستیز و دنبال عدل است و ما بايد این را همه در شوون نشان دهیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : آقاتهرانی, جبهه پايداري, جلوگیری از انحراف, ماجراي گرين كارت, ,