آيت‌الله علم‌الهدي در همايش جبهه متحد اصولگرايان:
اگر وحدت به هم‌دلی نرسد، ارزشی ندارد/ همواره از کنار قدرت‌هایی که وابسته جریان‌های دینی بودند، فتنه‌ها بروز می‌کرد
 

 

امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اينكه وحدتي ارزش دارد كه توأم با همدلي و در سايه سار ولايت باشد، گفت: در مجلس نهم غير از كارشناس‌ها، سينه چاكان ولايت را مي‌خواهيم.

به گزارش رجانيوز، آیت الله علم الهدی با حضور در همايش جبهه متحد اصولگرايان در تحلیل شعار این همایش با عنوان "بصیرت و وحدت در سایه ولایت"، تصریح کرد: بصیرت جریان غدیر و عوارض بعد از غدیر بینش بصیرت آمیز را در ما مسلمانان مخصوصا پیروان اهل بیت ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه غدیر یک حادثه نبود، بلکه یک جریان بوده است، تصریح کرد: در تجربه سیاسی صدر اسلام، غدیر بزرگ‌ترین عامل بصیرت افزاست و آنچه در عوارض اجتماعی سیاسی غدیر در زندگانی بعد از این جریان و عرصه‌های سیاسی بعد از رحلت پیامبر اکرم صورت گرفت نتیجه‌اش جدایی یک عده از سرسپردگان و وابستگان پیامبر از بستر فرهنگی و اعتقادی رسول الله بود.

علم الهدی افزود: عده‌ای که در مقاطع خطیر دوران اجرای رسالت و نبوت رسول الله در یک هماهنگی تا مرز نهایی جانبازی و فداکاری برای پیامبر بودند، در عوارض بعد از غدیر آنچنان دگرگون شدند که به صورت یک عنصر مواجهه گر دربرابر رسول الله درآمدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنصر بصیرت زای غدیر را مواجهه و رویارویی اصحاب و همرزمان رکاب رسول الله در برابر ایشان توصیف کرد و گفت: در تحلیلی خیلی ساده و نگرشی قشری و سطحی عامل اصلی این مواجهه یک مسئله بیشتر نبود که آن مسئله قدرت پروری و قدرت یابی است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی آن عده از انسان‌هایی که تامرز جانبازی برای رسول الله پیشرفته بودند وارد حوزه قدرت پروری و قدرت یابی شدند، در یک مواجهه سرسختانه سرنوشت این امت و جامعه اسلامی را به جایی رساندند که در رأس قدرت عنصر پلیدی قرار گرفت که مستانه عربده بکشد "لعبت هاشم بالملك فلا/ خبر جاء و لا وحيٌ نزل"

امام جمعه مشهد با اشاره به رویاتی از رسول اکرم در کتاب صحح مسلم اظهار داشت: رسول الله از اصحاب پرسیدند وقتی که قدرت اسلام توسعه پیدا کند و گنجینه‌های روم و ایران بر شما مسلمانان گشایش یابد، کدامیک از شما در عرصه ایمان مقاوم ترید که یکی از آنها اعلام کرد با شماییم که پیامبر سخن او را رد کرد و گفت که شما وارد عرصه رقابت های سیاسی می شوید بعد حسد می ورزید بعد به هم پشت می‌کنید به نقاط اطراف کشور منتقل می‌شوید و انسان‌های تازه مسلمان را برگردن هم سوار می‌کنید برای اینکه بیشتر به قدرت برسید.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: پیامبر از روز غدیر خم آفت و آسیب بر هم زننده وحدت که قدرت یابی و قدرت پروری بود، مرتب تذکر می دادند، مثلا فرمودند که من فتنه را در لابلای خانه های شما می‌بینم.

وی در توضیح این روایت گفت: مردم آن زمان خیال می‌کردند که فتنه دو مجرا بیشتر ندارد یا جریانهای جاسوسی بیگانه است که نفوذ در جامعه کرده اند یا جریان نفاق نشان دار است مثل عبدالله بن ابی، رسوال الله فرمودند غیر این دو جریان من فتنه ها را لابلای خانه‌های خود شما می‌بینم که نه هم‌دست منافقان نشان‌دار هستید و نه جاسوس بیگانه و وابسته به جریانهای مهاجم؛از درون خانه‌های شما فتنه در می‌آید به خاطر اینکه قدرت پروری و قدرت یابی مجری و عامل تولید فته است.

همواره از کنار قدرت‌هایی که وابسته جریان‌های دینی بودند، فتنه‌ها بروز می‌کرد

علم الهدی با بیان اینکه ما دقیقا این تجربه سیاسی را در عمر 33 ساله انقلاب مشاهده کردیم، افزود: گذشته از جریان‌های الحادی، وابسته و منافقین نشان دار ما دیدیم که همواره از کناره قدرت‌هایی که وابسته جریان‌های دینی بودند فتنه‌ها بروز می‌کرد.

وی اظهار داشت: از کنار قدرت دولت توسعه اقتصادی جریانی به وجود آمد که در ایامی که کودکان غزه زیر بمباران صهیونیست‌ها خاکستر می‌شدند، با کمال وقاحت در ارگان‌شان نوشتند حماس تروریست است و اسرائیل حق دارد که آنها را بکشد.

امام جمعه مشهد با یادآوری دوره دوم خرداد تصریح کرد: از کنار قدرت در دولت توسعه سیاسی، جریانی به وجود آمد که به عنوان لیبرال دموکرات بودن افتخار می‌کرد همان دموکراتی که امام بزرگوار ما در اوایل انقلاب قبول نکردند و گفتند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد.

وی ادامه داد: از کنار قدرت در دولت عدالت، جریان انحرافی به وجود آمد که برای سرباز گیری همه مقدسات ما را زیر سوال برد و تا به آنجا پیشرفت که به انبیاي الهی جسارت کرد.

عضو مجلس خبرگان خاطر نشان کرد: از همه اینها بدتر سران فتنه بودند، کسانی که در کانون قدرت نظام قرار داشتند و با فتنه گری هیزم بیار آتش استکبار جهانی در دنیا لقب گرفتند و در شعاع فتنه آنها سخن ناحق و خبیثانه جمهوری ایرانی در مقابل جمهوری اسلامی صادر شد.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه اصولگرایان مومن قهرمانانه باید در مقابل همه استکبار ستیزی‌ها بایستند، گفت: باید اصولگرایان قدرت یابی‌ها و قدرت پروری‌ها را رصد کنند که چنین جریان‌های برانداز و مخرب در بستر قدرت در این نظام رشد نکند و جز تکلیف محوری در این نظام هیچ چیز دیگر حاکم نباشد و این جز با وحدت حاکم نمی‌شود.

اگر وحدت به هم‌دلی نرسد، ارزشی ندارد

وی با اشاره به اظهارات آیت الله مهدوی کنی که وحدت را  وحدت سیاسی- اجتماعی، عنوان کرده بود، تصریح کرد: مطالبات رهبری بالاتر از این است، مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود دیگر تعبیر به وحدت نمی‌کنند، می‌فرمایند هم دلی؛ یعنی تا وقتی وحدت به مرز همدلی نرسد و دل‌ها یکی نشود این قدرت یابی‌ها و قدرت پروری‌ها در جامعه دینی و انقلاب ما قابل تحقق نیست.

علم الهدی ادامه داد: وحدت تا مرز همدلی برای جامعه امروز ما لازم است، دل‌ها به هم پیوند بخورد، منافع و سودها و آرمانها یکی شود.

امام جمعه مشهد افزود: همدلی برای زمانی است که مردم هم‌خواست باشند و هم‌خواست بودن زمانی است که درآرمان‌ و ایده مرد و زن با هم وحدت داشته باشند و دقیقا این وحدت در سایه ولایت قابل تحقق است سایه ولایت چیست باید مسائل جدی گرفته شود و از شعار و تعارف خارج شویم.

وی با اشاره به عنصر سوم شعار این همایش که سایه ولایت است گفت: فقط آموزه ها، بیانات حکیمانه، رهنمودهای حکیمانه، ارشادات معنوی و پیامبر گونه ولایت است یا سایه ولایت در امت و جامعه باید تحلیل شود، که اگر در امت و جامعه بخواهد تحلیل شود، یکی وجود تشکیلات و دوم موطن اجتماعی باید مورد تامل قرار گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری جامعتین را دو تشکیلات در سایه ولایت برشمرد و گفت: در این دو تشکیلات خصوصیتی است که در هیچ ساختار و جریان سیاسی وجود ندارد که در راس جامعه روحانیت مبارز فقیهی است که نیم قرن تجربه سیاسی دارد، امام هم در مورد ایشان فرمودند که من به ایشان ارادت خواهم داشت.

علم الهدی در خصوص جامعه مدرسین هم گفت: در این تشکل که در راسش آیت آلله یزدی قرار دارد، 24 مجتهد عادل حضور دارند که از اغاز نهضت امام در خدمت انقلاب با تمام توان می دود و کلام و خط و حرکت‌شان برای مردم ما بعد از رهنمود مقام ولایت دارای حجت شرعی و اعتماد است.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: موطن اجتماعی سایه ولایت همان موطن اجتماعی سایه رسول الله است، هرچه در سایه رسول الله به عنوان موطن اجتماعی شناخته شده بود، همان هم در سایه ولایت شناخته می‌شود.

وی با یادآوری آیه 28 سوره کهف را که از آن به عنوان موطن اجتماعی سایه پیامبر(ص) یاد کرد، گفت: در این آیه به پیامبر تاکید شده است که با کسانی که در روز و شب در عبادتند و فقط خدا را می خوانند، صبر کن به خاطر زینت دنیا و به خاطر زرق و برق جهان و به خاطر ژست گرفتن‌های خاص اجتماعی چشم از اینها بر نگردان و دنبال کسانی که ما قلب و دلشان را از خود غافل کرده‌ایم راه نرو.

این استاد حوزه در تبین شان نزول این آیه گفت: دو نفر از سران قبیله وقتی نزد پیامبر آمدند، گفتند که شرط اینکه ما به تو مشورت بدهیم این است که در صدر بنشینی و در میان این مردم ننشینی و این افراد را از اطراف خودت برانی در مقابل این درخواست آیه 28 سوره کهف نازل شد که بعد از آن رسول الله به وسط مسجد و در جمع مردمی آمدند که از قشر حزب اللهی کاملا فداکار در رکاب پیامبر بودند ولی از نظر ثروت و دارایی ضعیف بودند و بعد فرمودند "معکم المحیا و معکم الممات" با شما زنده ام و با شما می میرم.

علم الهدی ادامه داد: اینها جریان حزب اللهی و بسیجی دور و بر رسول الله بودند کسانی بودند که از روز حضور پیامبر در مدینه در 80 غزوه و میدان جنگ غیر از سريه‌ها (جنگ‌هاي بدون حضور پيامبر اكرم(ص))، شرکت کردند، در رکاب پیامبر شمشیر زدند، به کار و کاسبی نرسیدند و از تمام مزایای زندگی دست کشیدند و حزب اللهی پای کار پیامبر ایستادند.

وی با بیان اینکه موطن اجتماعی سایه پیامبر اینها بودند و موطن اجتماعی سایه ولایت هم همین ها هستند، خاطرنشان کرد: در سایه ولایت جریان حزب اللهی در کنار جریان تشکیلاتی روحانیت وجود دارد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: کسانی که می‌خواهند در عرصه‌های سیاسی به دنبال ولایت فقیه باشند به طوری که هیچ زاویه پیدا نکنند باید خودشان را در این موطن ببینند و حرف این تشکیلات را بشنوند.

علم الهدی افزود: خط ساز در سایه ولایت، تشکیلات عظیم جامعتین است و موطن اجتماعی در سایه ولایت جریان حزب اللهی است.

وی با یادآوری شرایط حساس فعلی گفت: اگر تا به امروز اگر موقعیت سیاسی‌مان در جامعه خودمان یا تنها در امت اسلام و در جوامع اسلامی مطرح بود، الان موقعیت سیاسی ما در برابر چشم دنیا مطرح است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر بنا شد ما انسجام و همدلی و هم خواستی و هم آرمانی خود را در این موطن اجتماعی به دنبال این تشکیلات روحانی در سایه ولایت حفظ نکنیم، مسلما در این مواجهه با کفر جهانی و در این رویارویی با استکبار معلوم نیست که سرنوشت ما به کجا می‌رسد.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه مجلس نهم با همه مجلس‌ها از اول انقلاب فرق دارد، خاطرنشان کرد: مجلس دستگاه برنامه ریزی است و در این دستگاه کارشناس سیاسی، اقتصادی و فرهنگی لازم دارد اما مجلس نهم به صورت پایگاه مبارزاتی استکبار ستیزی در موقعیت برنامه ریزی و سیاستگذاری در روابط بین الملل قرار خواهد داشت و در این مجلس غیر از این کارشناس ها ما سینه چاک ولایت می خواهیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با استفاده از موقعیت ماه محرم از صفر در تولید انسجام و همدلی در موطن اجتماعی حزب اللهی به دنبال جامعتین گامی برداریم مجلس نهم یک الگوی ارزشی در برابر تمام مجلس در همه زمان‌ها قرار گیرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : آيت‌الله علم‌الهدي, همايش جبهه متحد اصولگرايان, سينه چاكان ولايت, ,