متن كامل سخنراني آيت‌الله مهدوي‌كني در همايش اصولگرايان
نبايد از هم خرده بگيريم چون گر حكم شود كه مست گيرند در خانه هر آنچه هست گيرند

آيت‌الله مهدوي‌كني دبيركل جامعه روحانيت مبارز تهران روز پنج‌شنبه در همايش جبهه متحد اصولگرايان حاضر شد و در سخنان كوتاهي به جريان‌هاي اصولگرا كه به نظر مي‌رسد روي سخنش با جبهه پايداري است، توصيه كرد كه با يكديگر وحدت كنند و از هم خرده‌گيري نكنند، چرا كه در صورتي كه بنا بر خرده گيري باشد، ضرب المثل معروف "گر حكم شود كه مست گيرند، در شهر هر آنچه هست گيرند"، مصداق پيدا مي‌كند.

به گزارش رجانيوز، متن كامل سخنراني آيت‎الله مهدوي‎كني در ادامه آمده است:

اگر جامعتین با همفکری و تنظیم اصولی به عنوان اصول اصولگرایی برخاستند، برای احساس مسئولیتی بود که همیشه بوده است و مخصوصا در این مقطع احساس مسئولیت و احساس خطر بیشتر شده است.

امام همواره توصیه به وحدت و برادری و همدلی داشتند؛ امام در روزهای آخر عمر خود، اهل حل و عقد را دعوت کردند و فرمودند که این انقلاب راه خود را باز کرده و موقعیتش به شرطها و شروط‌ها تثبیت شده است.

دشمنان ممکن است کارهای ایذایی کنند که امر طبیعی است و این ایذا برای تکامل جامعه انسانی لازم است وانسان باید در برابر مشکلات امتحان خوبی پس دهد. اگر جاده شوسه باشد انسان موفق نمی شود به قله ها برسد باید با تحمل سختی ها و ابتلائات به جایی برسد.

امام فرمودند که با هم باشید، با هم بودن هم مفهومش این نیست که همه یکی شویم و عقاید و سلیقه‌های‌تان یکی شود.

من مکرر گفته ام بعضی از بزرگان و دوستان که بحث وحدت را مطرح کردند این وحدت وحدت فلسفی و شیمایی نیست، بلکه وحدت سیاسی و اجتماعی است و در مسائل سیاسی و اجتماعی دور مسائل مشترک وحدت می کنیم.

ما میان شیعه و سنی هم وحدت می‌کنیم؛ نه شیعه سنی می شود و نه سنی شیعه؛ اما باز می گوییم باید این پیوند باید باشد.

بین حوزه و دانشگاه کلمه وحدت را به کار می بریم، معنایش این نیست که همه با هم یکی می‎شوند؛ نه دانشگاه حوزه می شود و نه حوزه دانشگاه، یعنی باید در مسائل مشترک دور هم بنشینیم و برای اهداف مشترک باهم کار کنیم و این امر ممکن است. در تمام دنیا هم همه اجتماعات و سیاست‌های مختلف با هم می نشینند بحث های اجتماعی می کنند و نتایج خوبی می گیرند، بنا بر این خیلی بحث را فلسفی نکنیم که خیلی از مسئله دور شویم، ما برای وصل کردن آمدیم یعنی آمدیم این مسائل مشترک را بحث کنیم و به جای خوبی برسانیم.

از قبل از انقلاب در سياست بوديم

امام یک توصیه دیگری هم کردند در وصیت‌نامه شان و همین‎طور در منشور روحانیت که فرمودند روحانیت از مسائل سیاسی خود را کنار نکشد، بعضی ها می گویند چطور شده که شما این دفعه به میدان آمدید نه این دفعه نیست ما از قبل از انقلاب تا به حال در سیاست بودیم، بنده یک رجل سیاسی هستم، می خواهید شما دوست داشته باشید، می خواهید نداشته باشید.

خیلی صحبت دارم اما نمی‌گويم

روحانیتی که با انقلاب است، نمی تواند کنار بنشیند و بگوید عده‌ای دیگر این کار را بکنند، این اشتباهی بود که در مشروطه شد، منتها بعد از آن همین‎طور علما و بزگان می آمدند و کارها راه می‌افتاد، بعد آقایان کنار می رفتند، کارها را به دست دیگران می دادند.

امتیاز امام این بود که کنار نرفت، امام وارد میدان شد، اگرچه اوایل احساس می کردند که باید کار را واگذار کنند، بعد فهمیدند نمی‌شود، لذا بعد هم فرمودند اشتباه شد. به خصوص درباره مجلس و قوه قضاییه، امام از همان اول می گفتند که علما باشند، بودن علما به دو معنا یکي اینکه هم مردم را به آنچه که مصلحت است راهنمایی کنند و هم خودشان در مجلس حضور داشته باشند.

این همان چیزی است که من عرض کردم که اگر در مجلس ما هر بار تعداد روحانیت کم شود، این مجلس کم کم مجلس انقلابی و اسلامی نیست، البته روحانیونی که صلاحیت داشته باشند باید وارد میدان شوند.

نکته سوم این است که ما دل‌مان می خواهد یک انتخابات خوبی باشد و این انتخابات خوب در این موقعیت حساس کشور ما اگر یک انتخابات جامعی ما داشته باشیم، بهترین مشتی است به دهان دشمن و برای رسیدن به این هدف مسلما باید بعضی از خرده گیری ها را کنار بگذاریم اگر بنا باشد که بخواهیم خرده گیری کنیم؛ گر حکم شود که مست گیرند در خانه هر آنچه هست گیرند.

نتیجه اش این می شود که همه به هم ایراد می گیریم و به سر هم می زنیم و دشمن سوء استفاده می کند؛ لذا از همان اول من گفتم که بیایيد؛ می دانیم که با هم یک اختلاف سلیقه هایی داریم، ممکن است که بنده هم یک سلیقه داشته باشم ولی همه در مسیریم و همه این راه را می خواهیم طی کنیم و در برابر دشمن داخلی و خارجی باید با هم باشیم. لذا توصیه دوستان حزب اللهی، اصولگرا، جامعه مدرسین همه این است که بعضی از خرده گیری ها را کنار بگذاریم و با هم باشیم.

نمی خواهم بگویم مقام معظم رهبری چنین عبارتی را فرمودند و به ایشان چیزی را نسبت نمی دهم، اما احساس می کنم که ایشان هم از این خرده گیری‌ها خیلی خوشحال نیستند که ما به خاطر خرده گیری از هم جدا شویم. جدا شدن از هم چیز خوبی نیست و نتیجه اش این می شود که لیست‌های متعددی در انتخابات بیرون می آید و افکار مردم مشوش خواهد شد و قطعا ممکن است آرا به حد کامل نرسد و مشکلاتی ایجاد شود.

من آمدم اینجا که به شما بگویم ما هستیم و برای این آمدم والا من در این شرايط و در این حال که در ماشین من همیشه اکسیژن است و با آن بیرون می‌آیم، گرچه من گفتم تا 120 سال هستم! البته شوخی می کنم که شما خواب‌تان نبرد. 

اینها را برای این می گویم که بدانید احساس مسئولیت می کنم، برادران عزیز احساس مسئولیتی است در این سن برای تمام دوستان اصولگرا که شما را به خدا قسم، شما را به امام قسم که همه دوست دارید، بیایید بعضی از مسائل جزيی را کنار بگذارید و مسائل اصلی را پیگیری کنید و این موادی که در اصولگرایی است، مشترک بین همه است، بعضی ها طوری می گویند که شما مثلاً طرفدار ظلم هستید و ما طرفدار ظلمیم، شما طرفدار عدلید ما هم طرفدار عدلیم. کی ما طرفدار ظلم بوده ایم؟ هیچ وقت ما طرفدار ظلم نبوده ایم، ما هم دشمن ستیز بوده ایم، به فکر مردم بوده‌ایم، ان شاءالله که همیشه این‎طور هم باشد.

انتخابات مردمی هم داریم که امام می خواهد، انقلاب می خواهد و همه می خواهند و این هم به این است که ما همه دست به دست هم بدهیم، افراد صالحی را از گروه‎های مختلف انتخاب کنیم. ما در مجلس‎مان نیاز داریم کسانی باشند که از تمام تخصص های مختلف اطلاع داشته باشند، مجلس برای قانونگذاری است، نمی شود افرادی به مجلس بروند که اصلا اطلاعی نداشته باشند، قهرا باید افرادی باشند در رشته های مختلف ورود داشته باشند، ما هم باید آنها را انتخاب کنیم، منتها به شرط آنکه اصول انقلاب را قبول داشته باشند، امتحان داده باشند، سابقه خوبی داشته باشند.

این مجلس می خواهد دولت معین کند، می خواهد رییس جمهور تایید کند، قوانینی وضع کند که به درد جامعه بخورد، آن هم در وضعی که مشاهده می کنید دنیا، دنیای خطرناکی است که دشمن همواره ما را تهدید می کند اما اگر ما با هم باشیم، هیچ غلطی نمی تواند می کند.

من به نمایندگی از جامعه روحانیت همواره به دوستان گفته ام نگویید "مهدوی مهدوی" ما در جمع کار می کنیم در کار جمعی نظر فردی مورد قبول نیست، باید دید که مجموعه اصولگرایان چه می خواهند، لذا در این جمع اصولگرایان مطالب را گفتیم، در انتخابات هم باید همین‌طور باشد، مسائل نباید فردی باشد. بیاید همه با هم با نظر کلی و جمعی این انتخابات را برگزار کنیم و ان شاء الله سربلند باشیم.

یکی از ارکان مملکت ما هم خواهران هستند که حضور آنها لازم و قابل احترام است. امیدوارم همه در انتخابات با نشاط شرکت کنیم و کاری کنیم که امام زمان(عج)، امام راحل و رهبری معظم انقلاب از ما راضی باشند. 

اخبار مرتبط:

اگر وحدت به هم‌دلی نرسد، ارزشی ندارد/ همواره از کنار قدرت‌هایی که وابسته جریان‌های دینی بودند، فتنه‌ها بروز می‌کرد

حاشیه‌های رجانیوز از همایش جبهه متحد اصولگرایان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سخنراني آيت‌الله مهدوي‌كني, همايش اصولگرايان, ,