حاشیه‌های رجانیوز از همایش جبهه متحد اصولگرایان

نخستین همایش جبهه متحد اصولگرایان تهران که روز پنج‌شنبه با شعار "بصیرت و وحدت در سایه ولایت" در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، حاشیه‌هایی به همراه داشت.

به گزارش رجانيوز، در این همایش تصویری زیبا از رهبر معظم انقلاب که به شکل پوستر درآمده بود، در میان حاضران توزیع شد که با استقبال مواجه شد.

پس از شروع مراسم، جایگاه نسبتا وسیعی که برای مسئولان و خبرنگاران در نظر گرفته شده بود، پر نشد که مجریان این همایش تصمیم گرفتند که با باز کردن مسیر، مردم و مسئولان این جایگاه را پر کنند.

خاطره علیرضا زاکانی مسئول ستاد 8+7 از سردار شهید حسن تهرانی مقدم حال و هوایی خاص به این همایش داد. وي گفت:

«من چند وقتی همسایه شهید حسن تهرانی مقدم بودم، یک روز صبح پس از نماز دست بنده را گرفت و خاطره‌ای برایم تعریف کرد؛ این شهید بزرگوار در تشریح این خاطره گفت که برای دریافت موشکی فوق العاده‌ پیشرفته به روسیه رفته بودم و از ژنرال روسی خواستم تا فناوری این موشک را در اختیار ما قرار دهند که خندیدند و گفتند که امکان ندارد، این فناوری تنها در اختیار روسیه است. به آنها گفتم ما این موشک را می‌سازیم که دوباره ژنرال روسیه خنديد.

پس از بازگشت تلاش خود را شروع کردیم اما هرچه کردیم تا آن را بسازیم نشد، تنها راهی که به ذهنم رسید این بود که به خدمت ثامن الحجج(ع) بروم. سه روز از سفر گذشته بود و در آن سه روز در حرم امام رضا (ع) توسل و توجه می‌کردم تا راهی به ذهنم برسد. در روز سوم عنایتی شد و مدلی به ذهنم رسید و احساس کردم گمشده خود را پیدا کرده‌ام. پس از اتمام زیارت خود بر روی دفترچه نقاشی دخترم مدل این موشک را کشیدم و پس از بازگشت به تهران آن را عملی کردم و با عنایت آقا امام رضا(ع) موشکی بهتر از مدل روسیه ساختیم.»

استقبال پر سرو صدای برگزار کنندگان مراسم از حضرات آیات مهدوی کنی و امامی کاشانی در زمان سخنرانی دکتر ولایتی که تا دقایقی بعد از استقرار آنها در جایگاه ادامه داشت، سبب شد یکی از حاضران در جمعیت ایستاده و از سخنران بخواهد مدتی سکوت کند تا آیین استقبال به طور کامل تمام شده و مستمعین سخنان سخنران را بشنوند که این درخواست با لبخند و صلوات ولایتی همراه شد.

آیت الله مهدوی کنی در سخنان کوتاه خود که با این بیت شعر "ما برای وصل کردن آمدیم / نی برای فصل کردن آمدیم" آغاز كرد، چندین با به کار بردن عباراتی مطايبه آميز، باعث سرور حاضران شد که از جمله آنها این بود: "بعضی‌ها می‌گویند چطور شده که شما این دفعه به میدان آمدید، نه این دفعه نیست ما از قبل از انقلاب تا به حال در سیاست بودیم بنده یک رجل سیاسی هستم می خواهید شما دوست داشته باشید می خواهید نداشته باشید!"

آیت الله علم الهدی یکی از سخنرانان اصلی این مراسم اگرچه در سخنان خود نسبت به آیت الله مهدوی کنی که سال‌ها معاون او در دانشگاه امام صادق (ع) بود، ابراز احترام کرد اما در سخنان خود دوبار به سخنان آیت الله مهدوی کنی انتقادی طلبگی کرد. انتقاد اول این بود که آیت الله علم الهدی اظهار داشت "آیت الله مهدوی کنی فرمودند وحدت سیاسی – اجتماعی اما مطالبات رهبری بالاتر از این است، مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود، دیگر تعبیر به وحدت نمی‌کنند، می‌فرمانید هم‎دلی؛ یعنی تا وقتی وحدت به مرز هم‎دلی نرسد و دل‌ها یکی نشود، این قدرت یابی‌ها و قدرت پروری‌ها در جامعه دینی و انقلاب ما قابل تحقق نیست"

نكته دوم هم در مورد این بخش از سخنان آیت الله مهدوی کنی بود "ما در مجلس‎مان نیازمند کسانی هستیم که از تمام تخصص‌های مختلف اطلاع داشته باشند" و آیت الله علم الهدی در سخنان خود گفت: "در مجلس باید کارشناس سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشد اما مجلس نهم به صورت پایگاه مبارزاتی استکبار ستیزی در موقعیت خواست برنامه ریزی و سیاستگذاری در روابط بین الملل قرار خواهد داشت و در این مجلس غیر از این کارشناس ها ما سینه چاک ولایت می خواهیم."

اگرچه شهردار تهران که از اعضای گروه 7+8 است همچون رییس مجلس و نماینده او کاظم جلالی، در مراسم حضور نیافت اما بسیاری از عوامل شهرداری تهران از شهرداران مناطق و نواحی مختلف تهران گرفته تا شورایاران محله‌ها در این همایش حضور فعال و پررنگی داشتند.

سه دانش آموز مقطع راهنمایی که با باز شدن مسیر جایگاه مسئولان به این محل آمده و در کنار خبرنگاران قرار گرفتند، در پاسخ به این سوال که از کجا آمده‌اید، گفتند که از ناحیه 3 منطقه 8 شهرداری تهران با چهار اتوبوس به همایش آمده‌ایم؛ پس از پایان مراسم هم یکی از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم با بلندگوی دستی اعلام می‌کرد که اتوبوس‌ها برای بازگرداندن میهمانان در میدان بهارستان مستقر است.

آیت الله امامی کاشانی، غلامعلی حدادعادل، حبیب الله عسگراولادی، محمدرضا باهنر، محمد حسن غفوری فرد، حجت الاسلام خاموشی، علی عباسپور، عبدالحسین روح‌الامینی، حجت‌الاسلام شجونی، نواب، منوچهر متکی، علیرضا مرندی، اسدالله بادامچیان، حسین فدایی، محمد نبی حبیبی، مرتضی طلایی، رضاطلایی نیک و ... از حاضران در این همایش بودند.

در پایان این مراسم مجری برنامه اعلام کرد که بیانیه ای برای این همایش آماده شده بود که به دلیل خارج بودن ازحوصله مراسم خوانده نمی‌شود و در رسانه‌ها منتشر خواهد شد. 

 

اخبار مرتبط:

نبايد از هم خرده بگيريم چون گر حكم شود كه مست گيرند در خانه هر آنچه هست گيرند

اگر وحدت به هم‌دلی نرسد، ارزشی ندارد/ همواره از کنار قدرت‌هایی که وابسته جریان‌های دینی بودند، فتنه‌ها بروز می‌کرد
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : حاشیه‌های رجانیوز, همایش جبهه متحد اصولگرایان, ,