نكاتي در مورد سردار شهيد حسن طهراني مقدم

به مناسبت هفتمين روز شهادت سردار سرلشگر پاسدار شهيد، حسن طهراني ‌مقدم مسئول جهاد خودكفايي سپاه، سردار محسن انصاري قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران در يادداشتي، برخي ويژگي‌هاي شهيد مقدم را بيان كرده است.


به گزارش ايسنا، در يادداشت سردار انصاري آمده است: 



**او شايسته شهادت بود


خبر بسيار کوتاه و ناگوار و تلخ بود. سردار حسن مقدم در حادثه پادگان ملارد به شهادت رسيد.او را از اوايل دهه 60 و در زمان تأسيس نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي‌شناختم. او مردي مؤمن، انقلابي، صبور،متعهد، ولايي و متفکر بود که هميشه به اقتدار و اعتلاي جمهوري اسلامي ايران مي‌انديشيد و شبانه‌روز نمي‌شناخت.


اين شهيد با همه مهربان و صميمي بود و هيچگاه خنده از لبانش نمي‌افتاد. با اين همه، بسيار جدي، پرتلاش و پرتحرک و پيگير ماموريت‌هاي بزرگي بود که به او واگذار مي‌شد.او به شدت به بي بي دو عالم، فاطمه زهرا (س) ارادت مي‌ورزيد و زيارت عاشورا را دائماً و عاشقانه زمزمه مي‌کرد.


سردار مقدم به امامت و رهبري و ولايت وفادار و سعادت دنيا و آخرت خود را در اين مسير مي‌دانست و ولايتمداري او نمونه و زبانزد دوستان بود. او بنيانگذار يگاني در سپاه شد که در دوران دفاع مقدس و بخصوص جنگ شهرها و تجاوزات هوايي و توپخانه‌اي و موشکي ارتش بعثي عراق به مناطق مسکوني، براي دفاع از مردم سراز پا نمي‌شناخت و کاري کرد که دشمن بعثي پشيمان از کار خويش شد.


او در يکي از سفرهاي خارجي گفته بود که تکنولوژي ديگران را بايد بومي کنيم و به خودکفايي برسيم.

او گمنامي را دوست داشت و مايل بود هميشه گمنام بماند و با پرسنل تحت امر حتي با سربازان هم بسيار رئوف و مهربان و خاکي بود. در بعد از مسئوليت اجرايي در نيروي هوايي سپاه، بدنبال تحقيقات،دانش و خودکفايي و اقتدار ايران اسلامي بود و در راه اقتدار جان به جان آفرين تسليم کرد و به برادر شهيدش و کاروان بزرگ شهداي انقلاب اسلامي پيوست.


امروز اقتدار موشکي و تکنولوژيکي کشور ما مرهون تلاش‌هاي سه دهه اين عزيز و يارانش است. اقتداري که دشمنان منطقه‌اي و بين‌المللي را دچار بهت و وحشت كرده است.


او نبايد در بستر آرام مي‌گرفت. او شايسته شهادت بود و شهادت شايسته او. او بايد با شهادت به ديدار معبود مي‌شتافت.


نحوه و زمان شهادت او بيانگر دو نکته مهم است:

اول آنکه او به عاشورا علاقه‌مند بود و عاشورايي شد و دقيقاً همانند سيد و سالار شهيدان کربلا به خدا پيوست.

دوم اينکه او به امامت و ولايت و رهبري امت اسلامي علاقه‌مند و ولايي بود و در دهه ولايت و امامت به شهادت رسيد و به همراه يارانش شهداي غدير نام گرفت.


ياد و خاطره همه شهداي بزرگوار انقلاب اسلامي بخصوص ياد و خاطره سردار شهيد حسن مقدم شهيد غدير و ياران شهيدش گرامي بود.


محسن انصاري

قائم مقام بنياد شهيد وامور ايثارگران


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سردار شهيد حسن طهراني مقدم, ,