دلايل‌نپيوستن جبهه‌پايداري به 8+7 از قول‌آقاتهراني

 

"هم اندیشی" در سومین گفتگوی خود راجع به تحولات اخیر کشور در خصوص انتخابات مجلس نهم و تشکیل جبهه متحد اصولگرایان، با حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی دبیر جبهه پایداری و نماینده مردم تهران در مجلس گفتگویی را انجام داده که در ادامه می‌آید:

هم اندیشی: اصول مد نظر جبهه پایداری چیست و با اصولی که جبهه متحد اصولگرایان به آن معتقد است چه تفاوت هایی دارد که باعث شده جبهه پایداری هنوز به کمیته 8+7 ملحق نشود؟

حجت الاسلام آقاتهرانی: بنده اصول جبهه پایداری را عرض می کنم و اگر بخواهید اصول جبهه متحد را بدانید باید از خود ایشان بپرسید.


معنویّت، عدالت و عقلانیّت بر محور ولایت اصول جبهه پایداری است

امّا جبهه پایداری بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته) در روز 14 خرداد سال جاری در حرم حضرت امام (اعلی الله مقامه الشّریف) شکل جدّی به خود گرفت که در آن مراسم حضرت آقا چند اصل را بیان فرمودند که با آن اصول، مکتب امام به خوبی ترسیم شد و البته از همان ترسیم و شناسایی درست خط امام و رهبری است که ما چند نکته اساسی را برداشت کردیم و بر طبق همان نکات شعار اصلی جبهه پایداری شکل گرفت.

نکات مورد توجّه عبارت است از معنویّت، عدالت و عقلانیّت که در سخنان ارزشمند حضرت آقا بیان شد و ما آن نکات را بر محور ولایت، "شعار جبهه پایداری" قرار دادیم.

بعد از اصل قرار دادن این شعارها، به فکر افتادیم که این گفتمان فرهنگی ادامه پیدا کند و به قولی آبشخور مباحث سیاسی همین اصول قرار گیرد تا کار سامان یابد. از طرفی این امر نیاز به پایداری و مقاومت دارد که باید پای آن ایستاد تا تثبیت شود و در جامعه بتوان به این شکل جلو رفت که این کار آسانی نیست.

خطوط قرمز جبهه پایداری

البته دوستان دیگر در جبهه متحداصولگرایی نکاتی را بیان کردند که مااین مسائل را قبول نخواهیم کرد؛ چرا که این نکات در بیانات حضرت آقا مورد تاکید قرار گرفته است. از آن نکات این است که ما باید با اهل فتنه و ساکتین در فتنه خط قرمزی داشته باشیم؛ و با انحراف و اهل انحراف و حتّی کسانی که در انحراف سکوت می کنند و در مسائلی که پیش می آید تسامح کرده و آنها را ندیده می گیرند نیز باید خطوط قرمز را مشخّص کنیم.

این خطوط قرمز مطرح شد و بنا شد که شکل گیری جبهه پایداری اعلان عمومی شود. پس از این با دعوت از اصولگرایان سراسر کشور جلسه ای شکل گرفت و چندی پیش در تهران جبهه پایداری، موجودیّت خود را رسماً اعلام نمود، که الحمدلله با استقبال گرم دوستداران انقلاب و جوانان عزیز همراه شد.


هم اندیشی: آیت الله مهدوی کنی برای آخرین بار از همه اصول گرایان دعوت کردند که به جبهه متحداصولگرایان بپیوندند، با این شرائط آیا جبهه پایداری به ایشان ملحق خواهد شد یا نه؟


جبهه پایداری سهم‌خواه نیست/جبهه متحد تا چه حد به مطالبات حضرت آقا توجه دارد؟

حجت الاسلام آقاتهرانی: جبهه پایداری چند نکته را مطرح کرده که جهت اثباتی داشته و چند نکته نیز مطرح کرده که جنبه نفیی دارد.

جهت اثباتی این است که جبهه متحداصولگرایی درخواست کرد که جبهه پایداری چند نفر از دوستان را معرفی کند تا با جبهه متحد فعالیّت کنند. ما نیز چندنفر را معیّن کردیم که 3 نفر در کادر اجرایی و 1 نفر هم در کمیته داوری حضور داشته باشد که حالا این مسأله را پذیرفتند یا نپذیرفتند خیلی مورد توجّه جدّی ما نبود و ما به آن حسّاسیّت نداشته و نداریم. بویژه این که بنده شنیدم برخی در رسانه ها مطرح کردند که این ها سهم خواهی می کنند و صریحاً دوستان ما بیان کردند که واقعاً ما سهمی نمی خواهیم و در جبهه متحد هم نماینده ای معرفی نمی کنیم.

اگر بنا باشد که بنشینیم و گفتگو کنیم اما بعد از آن همدیگر را به چیزهایی که واقعیّت هم ندارد، متهم کنیم و این مباحث در اختیار کسانی قرار بگیرد که بی تقوا بوده و برخی نیز جداً با تمام اصول گرایی مخالف هستند، کار خراب می شود.

برای این که این اتفاق نیفتد و به وحدت نزدیک شویم، گفتیم که ما راجع به این مسئله حساسیّتی نداریم و این مسأله که دوستان بعضا می گویند "چند نفری از جبهه پایداری به جبهه متحد بیایند" مورد نظر جدّی جبهه پایداری نیست و قابل گذشت هم هست. مخصوصا این که ما به جناب آیت الله مهدوی کنی ارادت تامّ داریم و احترام آن بزرگوار را بر خودمان واجب می دانیم.

امّا بیشتر چیزی که دغدغه جبهه پایداری است و نسبت به آن حرف داریم و مایلیم که در مورد این جواب درستی از دوستان جبهه متحد بشنویم و هنوز نشنیده ایم این است که واقعا در مورد فرموده های حضرت آقا چه باید کرد؟ ایشان فرمودند کسانی که در فتنه ساکت بودند مانند فتنه گران هستند. و در جای دیگر فرمودند که "به اربابان قدرت و ثروت، مخصوصا در ایام انتخابات، متصل نشوید" و از طرفی می بینیم بعضی که این ویژگی ها را دارند در کنار دوستان جبهه متحد اصولگرایی هستند و ما دلیل این را نمی فهمیم و نمی دانیم دوستان چه توجیهی درستی برای این کار دارند که می توانند مطرح کنند؟

البته چند روز پیش که بنده مسافرت بودم دوستان جبهه پایداری نشستی با حضرت آیت الله مهدوی کنی داشتند و صحبت هایی هم شده است و انشالله ما هم باید جلسه ای بگذاریم و به یک جمع بندی برسیم تا به شکل جدّی تصمیم گیری کنیم و البته ما با اعلان نظر قاطع خودمان مشکلی نداریم امّا در عین حال نمی خواهیم وحدت اصول گرایان را بر هم بزنیم.


هم اندیشی: یکی از اعضای جبهه متحد ضمن ابراز امیدواری بر حضور جبهه پایداری در کمیته 8+7 اظهار داشته است که اعضای جبهه پایداری می گویند که ما به آیت الله مهدوی کنی احترام می گذاریم امّا از طرفی به گفته ایشان مبنی حضور در جبهه متحد بی توجّه هستند. توضیح حضرتعالی در این خصوص چیست؟


دغدغه جبهه پایداری تبعیت و تحقق بخشیدن فرامین حضرت آقاست

حجت لاسلام آقاتهرانی: دغدغه جبهه پایداری توجّه به فرموده های رهبر معظم انقلاب می باشد. همه علما برای ما محترم و جایگاهشان روی چشم ما قرار دارد اما وقتی ولایت فقیه چیزی را بیان نمایند برای ما حجّت است. بیان حضرت آقا برای ما حجّت است و تنها کسی است  که در زمان غیبت حضرت امام عصر (ارواحنافداه) بیانشان برای حجّت آور است.

در مجلس هم گاهی اوقات که صحبت هایی شده است بنده این حسّاسیّت را مطرح کرده ام.  به هر حال وقتی این مباحث پیش می آید ما باید چکار کنیم؟ در هرحالی که در جامعه صحبت های حضرت آقا را شنیده اند و از طرفی عملکرد و تصمیم گیری های ما را می بینند، جواب این مردم و جوانان را چه باید بدهیم؟ و چطور این قضایا را حل کنیم؟

اگر اختلاف در مصادیق است،‌مصادیق نیز باید با اصول ما سازگار باشد

شنیدم که حضرت آیت الله مهدوی کنی در جلسه ای گفته اند که اختلاف جبهه پایداری، اختلاف در مصادیق است. خب ما هم می گوئیم که اگر اختلاف در مصادیق هست همین جای بحث و گفتگو دارد تا ببینیم به کجا می توان رسید و در نهایت به یک جوابی رسید که حداقل با اصول خودمان که معنویت، عدالت و عقلانیت بر محور ولایت است سازگار باشد و ببینیم مواضع خود را چگونه می توانیم توجیه کنیم.

هم اندیشی: ارزیابی شما از تأثیر انتخابات مجلس بر انتخابات ریاست جمهوری چیست؟


اعتقاد نماینده به حوزه نمایندگیش رسوخ می کند/ باید در انتخاب نماینده دقت کرد

حجت الاسلام آقاتهرانی: وقتی نمایندگان مجلس انتخاب می شوند و مجلس شورای اسلامی شکل می گیرد طبیعتاً ایشان در حوزه انتخابیه رفت و آمد داشته و حداقل بر مردم منطقه خودشان تاثیر جدّی دارند و در این که رئیس جمهور آینده اصول گرای متعهّدِ پرتلاش و فعّال باشد و یا خدای ناکرده ولایت مدار نباشد تاثیر داشته و بستگی به این دارد که ما چه کسی را به عنوان نمانیده راهی مجلس می کنیم.

پس کسی که مجلس می رود می تواند تاثیر جدی بر روند و فرآیند آینده ریاست جمهوری داشته باشد، برای همین در انتخاب نماینده باید دقّت داشت نه این که تسامح کرد و گفت انشاالله طوری نیست؛ در حالی که اگر ما اینجا را دقت نکنیم، این بی دقتی در آینده ظهور و بروز خواهد داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دلايل‌ نپيوستن جبهه ‌پايداري, نپيوستن به 8+7, هم اندیشی, ,