مشروح نشست خبری اعضای جبهه پایداری در استان زنجان
نمره تجديدي گرفته را كه معلم كلاس نمي‌كنند/ هم مطرح كردن ايران مقابل اسلام انحراف است هم معطل كردن طرح نظارت بر نمايندگان

 

عصر روز جمعه نخستین همایش جبهه پایداری استان زنجان برگزار شد. در این همایش که با استقبال مردمي در دارالقرآن زنجان برگزار شد، بعد از سخنرانی حجت‎الاسلام و المسلمين دكتر آقاتهرانی، دکتر علی اصغر زارعی و دکتر مهدی کوچک زاده از اعضای موسس این جبهه به سوال‌ها پاسخ دادند. پس از همايش نیز نشست خبری اعضای جبهه پایداری با خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش رجانيوز، در ابتدای جلسه پرسش و پاسخ با حضار، زارعی با يادآوري فلسفه تأسیس جبهه پایداری اظهار داشت: همان‌طور که در بیانیه اعلام موجودیت جبهه پایداری اعلام شد، مأموریت اصلی جبهه پایداری، ادامه گفتمان امام، انقلاب و رهبری است، لذا انتخابات مجلس در کنار این مأموریت اصلی تعریف می شود.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از حضار گفت: خیلی ها می پرسند اینکه گفته می شود مأموریت اصلی جبهه پایداری، گفتمانی است یعنی چه؟، مثال آن، همین جلسه امروز است که بتوانیم محورها و موضوع‌هاي اصلی را در جامعه تبیین و توسعه بدهیم. خیلی از رفتارهای جمعی ما را هنوز رسانه های خارجی شکل می دهند و بر مبنای اعتقادات دینی خودمان نيست، که اگر این اتفاق بیفتد خیلی از مشکلات حل می شود.

زارعی تصریح کرد: در رابطه با انتخابات ایرادهايی به 7+8 داریم، اگرچه ارادت‌مان به آیت الله مهدوی کنی و آيت‌الله یزدی سر جای خود باقي است و حتی در جلسه با آیت الله مهدوی صحبت‌های خودمان را ارائه دادیم اما اتفاق‌هايی افتاد که عملاً منجر به وحدت مورد نظر نشد، بنابراين، در حال حاضر اگر جبهه متحد بر اساس منشور اصولگرایی عمل کند، وحدت شکل خواهد گرفت و همچنان مبنای ما بر تعامل است.

زارعی در ادامه با بیان اینکه "مجلس آینده باید متکی بر ارزش‎های انقلاب، امام و رهبری باشد"، گفت: وابستگی ها به ثروت و قدرت و... یقیناً مورد قبول نیست و عدول از ارزش ها انحراف است.

عضو مؤسس جبهه پایداری تأکید کرد: انتخاب اصلح و شایسته برای مجلس باید در دستورکار باشد و امروز وضع به جایی رسیده که هر کسی که پول و قدرت دارد، می تواند به مجلس راه پیدا کند و این اشتباه همه ماست.

زارعی در پاسخ به پرسش دیگری اظهار داشت: ما کماکان کلیت دولت و اقدامات درست و گفتمانی آن را تایید می کنیم اما تردید در اطاعت از رهبری و ایجاد حاشیه را قبول نداریم و هیچ عقد اخوتی با کسی نداشته و نخواهیم داشت، پای اصول ارزش ها خواهیم ایستاد و هیچ تنازلی در این زمینه نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در جریان اصولگرایی باید اصولگرایانی محور باشند که در امتحان‌هاي قبلی نمره قبولی داشته باشند، این چه منطقی است کسی که يك نمره تجدیدی گرفته را معلم كلاس كنيم؟، افرادي که قبلاً در امتحان‎هاي بزرگ رد شده اند، امروز نباید محور باشند و امیدواریم با گفت‌وگو و تعامل بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی در پایان گفت: حرکت جبهه پایداری حزبی نیست، بلکه هر کس با ویژگی های که بیان شده، می تواند عضوی از جبهه پایداری باشد و الحمدلله دوستان استان زنجان پا پیش گذاشتند و این برنامه را برگزار کردند و ان‌شاء لله هسته اولیه جبهه پایداری با این برنامه در زنجان شکل خواهد گرفت.

در ادامه نیز مهدي کوچک زاده نماينده مردم تهران با بیان اینکه سوال‌هاي متعددی مطرح شده که محتوای خیلی از آنها تکراری است، گفت: پرسیده اند که معیار شناخت جریان انحرافی چست؟ معیار انحراف همیشه یکی است و آن هم انحراف از خدا و رسول اوست.

کوچک زاده تصریح کرد: کسانی که سابقه درخشانی داشتند و از سال 42 با امام بودند، هشت سال نخست وزیر جنگ بودند، هشت سال عمرشان در جنگ بوده و ... خدا در سوره آل عمران شرط ضایع نشدن اجرشان را این‌طور بیان می فرماید که خدا و رسول خدا را اجابت کنید، یعنی در صراط حق باقی بمانید و منحرف نشوید.

وی ادامه داد: امروز هم بعد از 1400 سال، معیار ما ولایت فقیه است. امروز فردی که می گوید رأی مردم تزیینی است، جریان انحرافی است؛ هر کس كه می خواهد باشد. کسی که می خواهد نظام ما را سکولار کند، منحرف است، کسی که در مجلس، مخالف طرح نظارت بر نمایندگان است و اين طرح را معطل مي‌كند، جریان انحرافی است، کسی که بر خلاف نظر رهبری، ایران را در برابر اسلام مطرح می کند، جریان انحرافی است، هر کس که در برابر حرف رهبری بايستد و در خانه بنشیند، چه یک روز و چه ده روز، جریان انحرافی است.

کوچک زاده در ادامه تصریح کرد: حضرت علی علیه السلام می فرمایند فاصله بین حق و باطل بیش از چهار انگشت نیست، باطل آن است که بگویی شنیدم، حق آن است که بگویی دیدم، بنابراين، به خیلی از شنیده هایی که امروز می گویند توجه نکنید، راجع به همه افراد، امروز در سایت ها پر از حرف است، اما آیا می شود به همه اینها اعتماد کرد؟

وي در پایان تأکید کرد: حضرت علی علیه السلام می فرمایند کسی که عملش موجب عقب ماندن او شود، نسب و سابقه اش موجب جلو افتادنش نمی شود. خیلی امروز می گویند كه این چند نفری (جبهه پایداری) که آمده اند، یک دفعه از کجا پيدا‌ي‌شان شد، خیلی‎ها سابقه سیاسی بیشتری دارند اما اینها تازه وارد کار شده اند! اما این حرف‎ها مبنای دینی ندارد و برای ما معیار نیست.

در ادامه نیز، پس از اقامه نماز جماعت، نشست خبری اعضای جبهه پایداری برگزار شد.

در این نشست، دکتر زارعی با یادآوری انتخابات دوره های قبل، اقبال به اصولگرایی را در انتخابات یادآور شد و گفت: جبهه متحد اصولگرایی در دوره قبلی هم در بیش از 80 حوزه نامزدی معرفی نکرد، بنابراين، رقابت بین اصولگراها شکل گرفت.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد جریان انحرافی اظهار داشت: جریان انحرافی هیچ چارچوب مشخص و سازمانی ندارد و مبانی فلسفی روشن و مشخصی هم ندارد. پیرامون برخی صحبت هایی که در این رابطه صورت گرفته است، اگر هم در مجلس سندی وجود دارد، در اختیار کمیسیون اصل 90 است ولی انحراف‌هاي اصلی به افکار و حاشیه سازی های این جریان برمی گردد.

وی در پاسخ به سؤالي در مورد تغییر قانون اساسی و نظام پارلمانی گفت: فعلا این موضوع به‌طور جدی مطرح نیست و استباط بنده از سخنان رهبر انقلاب این است که این مسأله به معنای این است که نظام ما انعطاف لازم را برای رسیدن به اهداف روشن اصلی خود دارد.

در ادامه نیز کوچک زاده در مورد همين موضوع گفت: ما در همه اصول قانون اساسی می توانیم تغییر ایجاد کنیم جز جمهوریت و اسلامیت آن و این موضوع به معنای پویا بودن و انعطاف پذیر بودن جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهداف است.

وی درباره شرط گذاشتن جريان فتنه برای انتخابات مجلس نیز گفت: طرف را به ده راه نمی دادند، سراغ کدخدا را می گرفت. خیلی از کسانی که در فتنه 88 فعال بودند، طبق سخنان سخنگوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت نخواهند شد و اهمیتی ندارد که امروز هم برای نظام شرط گذاری کنند، چرا که سران فتنه یعنی موسوی، کروبی، خاتمی و هاشمی در فتنه نقش پر رنگ داشتند.

وی در مورد وحدت اصولگرايان نيز گفت: بین همه کسانی که در قول و عمل نیروی صادق ولایت باشند، هیچ اختلافی وجود ندارد و اگر برخی رسانه ها و افراد در این زمینه شیطنت نکنند، ان‌شاء الله مشکلی وجود نخواهد داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : مشروح نشست خبری, اعضای جبهه پایداری, استان زنجان, انحراف ايران مقابل اسلام, معطل كردن طرح نظارت, ,