حجت‌الاسلام و المسلمين آقاتهرانی در همایش جبهه پایداری زنجان
رابطه تقوا و بركت در كار سياسي/ بايد مانند"شرطة الخميس"در دفاع از ولايت دست به شمشير باشيم
 

 عصر روز جمعه نخستین همایش جبهه پایداری استان زنجان برگزار شد. در این همایش که در آستانه ماه محرم الحرام با استقبال مردم مومن و ولایی این شهر برگزار شد، حجت الاسلام باقری از مسئولان برگزار کننده همایش جبهه پایداری در زنجان با اشاره به اعضای تشکیل دهنده جبهه پایداری اظهار داشت: جبهه پایداری، محفل نخبگان است.

وی یکی از ویژگی‌های جبهه پایداری را فراگیر بودن آن دانست و با اشاره به اینکه این جبهه تاکید بر ارزش‌ها دارد، تصریح کرد: جبهه پایداری با هدف تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

باقري به آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حاکم کردن گفتمان عدالت، تحقق آزادی مشروح در قانون اساسی، اسلامی شدن نهادها و به ویژه دانشگاه‌ها و جهانی کردن این تفکر، فراهم کردن زمينه رشد و تعالی جامعه، برخورداری آحاد جامعه از رفاه و زیرساخت‌های مناسب برای رشد و توسعه همه جانبه و امنیت عمومی و فراگیر شدن آن در کل کشور از جمله آرمان‌های انقلاب اسلامی مي باشد که از اهداف این جبهه است.

در ادامه مراسم نیز یکی از شاعران استان زنجان با قرائت غزل عاشورایی خود، حال و هوای مراسم را تغییر داد و پس از آن نیز حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی عضو موسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی سخنراني كرد. سخنانی که بیش از هر چیزمحتوای اعتقادی و اخلاقی داشت و در میان آن  نیز روضه حضرت سید الشهدا علیه السلام خوانده شد.

بسم الله الرحمن الرحیم. چندی قبل به مناسبتی با تعدادی از مسئولین جلسه ای داشتیم و سوالاتی را مطرح می کردند که جوابش را بلد نبودیم. برای پاسخگویی به این سوالات که در نظام اسلامی واقعا باید چگونه اهداف و راهبردها و راهکارها را بیان کرد و... صحبت شد اما به شکل غیر مترقبه ای به ذهنم رسید که چقدر خوب است سنت های الهی را بشناسیم.

خداوند متعال سنت‎هایی دارد که بر آن مبنا عمل می کند که اگر آن قوانین را وضع کرده، از آنها تخلف هم نمی کند. و اینکه این سنت ها یک طرفش هم به ما انسان ها بر می گردد، چون بعضی سنت های الهی ارتباطی با بندگان خدا ندارد.

انسان یک موجود مختار دارای حق اختیار و انتخاب است. لذا سنت های الهی هم برای انسان فعال می شود و اگر ما این سنت ها را بشناسیم، اشتباه نمی کنیم.

لذا در این فرصت کم بیشتر مدنظرم است تا در وادی سیاست، سنت های الهی را عرض کنم، اگرچه همین موضوع نیز بسیار مفصل است و تلاش می کنم یک قسمتی از این همه بحث را شرح کنم تا قدری روی آن تأمل کنیم.

اما سنت های الهی چیست؟

سنت های الهی به مجموعه قوانین ثابت و لایتغیری گفته می شود که به مقتضای حکمت و عدالت خدا در راستای تقدیر جهان آفرینش و حیات انسانی از سوی خدا در عالم جهت پیدا می کند و چون یک بخش آن انسان است، انسان هم دارای حق انتخاب است، پس سنت ها جهت دهی‎اش تغییر پیدا می‌کند. مثلاً در همین وادی سیاست، در سیاست اسلامی آن چیزی که رکن رکین سیاست اسلام بر آن نهاده شده ولایت است و ولایت هم زیر مجموعه توحید است و امام  صادق علیه السلام هم وقتی ارکان دین را نام می برند، اول توحید و بعد ولایت را نام می برند.

چون وقتی بحث از مراتب توحید می شود، مراتب توحید را وجوب وجود، خالقیت خدا، ربوبیت الهی یعنی تدبیر خدا می دانند که تدبیر الهی به شکل تکوینی و تشریعی تحقق پیدا می کند و آن بخشی که تدبیر الهی برای موجود ذی شعور است می شود ولایت.

در وادی سیاست اول تقواست. اگر تقوای جمعی باشد، برکت جمعی دارد. اگر نباشد، به هدف نمی رسیم، خداوند در قرآن می فرماید اگر آن اهل قريه ایمان می آورند و با تقوا می بودند، (قریه در اصطلاح قرآنی به جایی می گویند که  آدم‌هایش هدایت نشده اند و ایمان نیاورده اند) و تقوا پیشه کرده بودند، ما از زمین و آسمان برای‌شان برکات الهی نازل می کردیم.

بنابراين، اگر بی برکت شدند، برای این است که بی دین شدند. مثل خیلی هایی که پول یا سواد یا مقام دارند اما به‌کارشان نمی آید و برکتی ندارد و نه خودشان و نه دیگران نمی توانند از آن بهره ای ببرند. چرا؟ چون تقوا ندارند.

در مدینه هنور یک جایی هست به اسم مسجد ضرار. منافقین وقتی این مسجد را ساختند، به پیامبر گفتند بیا این این مسجد را شما افتتاح کن. آیه نازل شد که نرو افتتاح کن! برو آنجا را آتش بزن و حتی اگر آنها از دنيا رفتند نرو سر قبرشان، چون منافقند و اگر هزار بار برای‌شان استغفار کنی، آنها را نمی بخشیم.

سنت های الهی در همه قرون جواب می دهد؛ هر کس بی تقوا باشد برکت ندارد. سیاست هم اگر در آن بی تقوایی باشد، در آن برکتی نیست. فرقی نمی کند که چه باشد. هر حزبی که بی تقوا باشد، زمين می خورد. هر جبهه ای، هر فردی. شک نکنید، حتی پسر پیغمبر. اما اگر  تقوا باشد، برکات الهی همراه است.

مگر جنگ نبود؟ مگر تعداد ما چقدر بود؟ ببینید بسیج چه ارگان با برکتی است. امام فرمود افتخار می کنم که یک بسیجی باشم. آقا فرمودند اگر می خواهید یک بسیجی خوب و جوان معرفی کنم، امام علی علیه السلام برترین و عالی ترین بسیجی است.

چند روز قبل در مجلس از دستاوردهای بسیج گزارش کار می دادند، الحمدلله انسان از این همه پیشرفت احساس افتخار می کند. در بخش نظامی هم امروز موشک های‎مان قاره پیماست. باید هم باشد تا چشم دشمن کور شود. آیه قرآن است که أعدوا لهم ما استطعتم من قوة. هر چه می توانید نیرو بگیرید تا دشمنان خدا بترسند، چون عقل آنها به چشم‎شان است.

لذا تقوای سیاسی مهم است، نباید کسی را لجن مال کرد تا خودمان را بالا بکشیم، اینها کثافت کاری های سیاسی است. هنر داری، زحمت بکش تا عزت پیدا کنی، که آن هم در بندگی خداست. که این هم سنت خداست که العزة لله و للّرسول و للمؤمنين.

من آن‎قدر سراغ دارم که سیاسی کارها کارهایی کردند که مقام ولایت فقیه را خراب کنند و برعکس شد. قتل های زنجیره ای راه انداختند تا گردن نظام بیندازند، آن‌قدر شانتاژ کردند اما آقا هنوز آقاست و الان خودشان دارند پناهنده می شوند انگلیس و... اما عزت در بندگی خداست.

آخرین نکته هم اینکه خدا در قرآن می فرماید وعده دادیم به پیامبر که دین او عالم‎گیر شود، اگرچه مشرکان بدشان بیاید.  وقتی اهل پیامبر صداقت خود را نشان داد، خدا این وعده را داده است. لذا ولایت فقیه به تنهایی کافی نیست، باید دوستان او صادق باشند. مگر علی علیه السلام نبود؟ اما خانه نشین بود. می دانید چه زمانی مهدی موعود عالم را فتح خواهد کرد؟ وقتی من و شما راست بگوییم. حزب اللهی ها راست بگویند. دیگران را رها کنید، ما خودمان را باید بسازیم. این سنت الهی است.

مقام ولایت به شرطی می تواند خود را نشان دهد که من و تو بیدار باشیم. برای همین آقا می فرماید مردم بصیرت داشته باشند.  الان شما برای زنجان به پنج نماینده باید رأی بدهید، این پنج نفر را با جهت‌گيري‌هاي آقا تنظیم کنید. ببینید چقدر راست می گویند؟ از خودمان هم باید شروع کنیم و صادق باشیم. اگر صادق باشیم قطعا پیروزیم اما اگر نه، شکست می خوریم.

چرا امام عصر ظهور نمی کنند؟ چون چهار تا آدم صادق پیدا نمی شود. واقعا نیست. نتیجه بحث این است که ایمان داشته باشیم، تقوا داشته باشیم تا طبق سنت الهی برای‌مان برکت نازل شود و دوم هم اینکه راست بگوییم و صادق باشیم.

فکر می کنید چرا انحراف و فتنه هست؟ چون خیلی ها زیر بیعت  و حرف‌شان می زنند. می گویند از امام نامه داریم! خوب تا آخر هم دارید یا نه؟ یا خیلی جاها توقف کردید؟ مگر همه آنهایی که با امام حسین از مکه به کربلا رفتند با ایشان تا آخر همراهی کردند؟ برای همین یکی از سنت های الهی ابتلا و امتحان است. اگر کسی  رفوزه شد که هیچ، اما اگر قبول شد، امتحان بعدی سخت تر است. کما اینکه در مدرسه هم امتحان کلاس پنجم از کلاس اول سخت تر است.

خیلی ها هم می پرسند فتنه های بعدی چیست؟ به خدا معلوم نیست اما حتما سخت تر است. اگر بدانیم چیست که دیگر سنت الهی به‌هم می خورد.

یک خاطره از حضرت آقا بگویم. بعد از فتنه با چند نفر از نماینده ها یک جلسه ای خدمت ایشان رفتیم، به آقا گفتیم که ما محکم تا آخر از شما حمایت می کنیم و می ایستیم. این زمان حضرت علی علیه السلام هم بود. زمان ایشان بودند کسانی که به ايشان می گفتند شرطه الخمیس، که با حضرت بیعت کردند. شمشیرشان هم هیچ وقت در غلاف نبود و آماده بودند تا حضرت به آن‌ها امر کند. باید اینطور بود، منتظر فرمان ایشان بود، اما و اگر هم نباید کرد. علما همه محترم هستند اما وقتی به آقا می رسیم، ایشان حجت هستند. من ایشان را با اساتیدم مقایسه نمی کنم. من افتخار شاگردی آقایان بهجت، جنتی، مصباح، مظاهری و... را دارم اما اگر آقا چیزی بگویند و این بزرگواران حرف دیگری، برای من، حرف آقا حجت است.

در زمان ظهور امام عصر هم حرف خود حضرت حجت است نه فرد دیگري. اگر غیر از این باشد، کربلا هم نمی روی، وسط راه امام را تنها نمی گذاری. به خدا قسم همه عزتی که در دنیا داریم، به خاطر حاکمیت ولایت فقیه است. اگر امام نبود، اگر حضرت آقا نبود، اگر تبعیت از ایشان نبود، آيا عزت داشتیم؟ مصر را ببینید، چرا اینطور است؟ چون ولایت ندارند.

شما فرض کنید همه این کشورهای مسلمان آقا را قبول داشتند. می گفتند یک ولی داریم، رییس جمهور خودمان را داریم اما ولی‌مان یکی است. آیا وضع این‎طور بود؟ وحدت در ولایت مهم است. شما فکر می کنید از بین بردن اسراییل برای مسلمانان کاری دارد؟ یک حکم می خواهد اما وحدت نیست. در خود ایران بعضی ها قبول ندارند و این آفت اصلی است. اما اگر انسان یک ذره عقل داشته باشد خیلی از این مشکلات حل می شود.

ما معتقدیم هر حاکمیتی غیر از حاکمیت ولایت فقیه، طاغوت است. حالا اگر این راه را جلو رفتي، اگر کربلا هم بودی با امام حسین علیه السلام كربلا مي‌رفتي.

تقریبا از روز نهم ذی حجه حضرت مسلم شهید شد، بعد امام حسین علیه السلام که خبر شهادت را شنیدند، تنها جایی که ایشان از روی یک نوشته خطبه ای را خواندند، اینجا بود که فرمودند مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبان‌شان است. یعنی دین کمی به زبان‌شان شیرین آمده است و تا جایی دین دارند که معیشت شان را تامین کند و زمانی که این‌طور نباشد، دین‌داران کم می شوند. بلافاصله حضرت می فرمایند من در این سفر کشته می شوم و هر کس با من است، شهید می شود که اینجاست که خیلی‎ها ها دو تا دو تا، چهارتا چهارتا رفتند و حضرت را تنها گداشتند. اما آنهایی که ماندند همه در کربلا با ایشان به شهادت رسیدند و کسی دیگر بعد از نماز شب عاشورا ایشان را تنها نگذاشت. لذا آنها اگر تقوا و ایمان داشتند و صادق بودند و واقعا می خواستند حسین علیه السلام را یاری کنند، نمی رفتند.

گفتنی است بعد از این همايش، اعضای جبهه پایداری با حضور دفتر امام جمعه زنجان، با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفتگو کردند.

همچنین پس از این برنامه نیز اعضای این جبهه با حضور در شهرستان ابهر، ضمن حضور در دفتر امام جمعه این شهرستان با حجت‌الاسلام و المسلمين رحیمی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که جمعی از مادحین اهل بیت و علمای شهرستان نیز حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی با بیان اینکه همه افتخار ما روضه خوانی برای سید الشهدا عليه السلام است و غیر از این هیچ چیز دیگر در دنیا نداریم، توصیه هایی به مداحان و علمای این شهرستان برای ماه محرم عنوان کرد. در پایان نیز مراسم روضه و عزاداری برگزار شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : حجت‌الاسلام و المسلمين آقاتهرانی, همایش جبهه پایداری زنجان, رابطه تقوا و بركت, كار سياسي, شرطة الخميس, دفاع از ولايت, دست به شمشير, ,