رسایی:انگلیس بیش از این زبان‌درازی‎کند با خشم انقلابی مردم مواجه می‌شود

 

عضو ارشد فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در واکنش به اظهار نظر انگلیس درباره کاهش روابط تهران - لندن و تسخیر سفارت آن کشور تاکید کرد: اگر انگلیسی‌ها زبان درازی کنند، با خشم انقلابی مردم ایران مواجه می‌شوند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی که در تجمع دانشجویی عصر امروز مقابل سفارت انگلیس در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: انگلیس همواره دشمن ملت ایران و در حال توطئه چینی علیه کشور ما بوده است.
 
وی افزود: در دوره مشروطه سفارت انگلیس مهم‌ترین نقش را در انحراف این جنبش ایفا،در دوره رضامیرپنج قلدر، وی را بر ایران حاکم و در دوره محمد رضای ملعون نیز از وی حمایت کرد.

نماینده تهران در مجلس هشتم گفت: وقتی به سابقه فعالیت‌های انگلیس نگاه می‌کنیم، می‌بینیم امروز در باغ قلهک که خاک رسمی جمهوری اسلامی محسوب شده و متعلق به ملت ایران است، کسانی دفن شده‌اند که قاتلین رئیسعلی دلواری مردی بزرگ‌ از خطه جنوب کشورمان هستند که در راه مبارزه با استعمار به شهادت رسید و انگلیس برای آنها گنبد و بارگاه درست کرده ‌است.
 
رسایی افزود: پس از انقلاب اسلامی هم در دوره جنگ انگلیسی‌ها رژیم بعث را به سلاح‌های شیمیایی تجهیز کردند و بسیاری از فرزندان این مرز و بوم با استنشاق گازهای سمی انگلیسی به درجه جانبازی نائل آمدند.

وی اضافه کرد: انگلیس همواره از حامیان گروهک تروریستی منافقین بوده و در بسیاری از تروهای صورت‌گرفته توسط این گروهک، نقش اساسی ایفا کرده است.
 
"در کودتای دو سال قبل در کشورمان که توسط جریان فتنه سبز و با همراهی برخی عناصر داخلی صورت گرفت، سفارت انگلیس نقش جدی داشت."

عضو ارشد فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به تسخیر سفارت انگلیس در تهران گفت: امروز لازم نیست که ما دنبال اسناد پنهان در سفارت انگلیس باشیم بلکه اسناد آشکار نشان می‌دهد که سفارت آنها یک لانه جاسوسی است.

حجت‌الاسلام رسایی افزود: نهایت ترحمی که نظام جمهوری اسلامی می‌توانست بر اساس قواعد دیپلماتیک به انگلیس کند، انجام داده و نمایندگان ملت در روزهای اخیر در مجلس یک مصوبه حداقلی تصویب کردند که البته اعلام شد شاید این مصوبه در آینده به مصوبه حداکثری مبنی بر قطع کامل روابط تهران - لندن تبدیل شود.

وی ادامه داد: اگر مصوبه اخیر مجلس نبود، نقطه جوش مردم کم کم به صد درجه می‌رسید و حرارت آن انگلیسی‌ها را می‌سوزاند و امروز قطعا ساختمان سفارت انگلیس با خاک یکسان می‌شد.

نماینده اصولگرای تهران در مجلس با اشاره به اعلامیه دولت انگلیس در واکنش به کاهش روابط ایران و انگلیس اظهار داشت: دولت انگلیس اگر عاقل و آدم باشد، نه تنها نباید نسبت به مصوبه نمایندگان ملت برخورد خصمانه داشته باشند، بلکه باید از مجلسی‌ها تشکر کند که خشم انقلابی مردم را تا حدودی کنترل کرد.

رسایی از دانشجویان به عنوان نماد اعتراض ملت یاد کرد و افزود: اگر انگلیسی‌ها بخواهند بیش از این زبان درازی و در امور داخلی کشور ما دخالت کنند، مسئولین جمهوری اسلامی واقعا نمی‌توانند جلوی خشم انقلابی ملت را که 32 سال است آمریکایی‌ها در آن می‌سوزند بگیرند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها 32 سال است که در خشم انقلابی ملت ایران می‌سوزند و اگر انگلیسی‌ها می‌خواهند این وضعیت را تجربه کنند، به رفتارهای خبیثانه و توطئه‌های خود ادامه دهند.

عضو ارشد فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در پاسخ به سؤالی درباره احتمال اقدام تلافی جویانه انگلیس در برابر اقدام امروز دانشجویان در تسخیر سفارت این کشور، گفت: انگلیسی‌ها تاکنون نیز روابط حسنه و رفتار دوستانه نداشته‌اند و اقدامات آنها کینه‌توزانه بوده است و همواره در امور داخلی ما مداخله داشته‌اند و اتفاقا مصوبه مجلس شورای اسلامی رفتار تلافی‌جویانه در برابر اقدامات نادرست آنها بود.

رسایی افزود: رفتار آنها با جمهوری اسلامی همواره خصمانه بوده و فکر نمی‌کنم اگر بخواهند اقدامی انجام دهند، کاری بدتر از آنچه تاکنون انجام داده‌اند، انجام دهند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره احتمال قطع رابطه با کشورمان توسط انگلیسی‌ها، متذکر شد: هر روزنه‌ای که تاکنون از ارتباط با انگلیسی‌ها باقی مانده به نفع آنها بوده و اگر آنها احساس کنند که این رابطه به ضرر آنهاست، حتما اقدام به قطع آن خواهندکرد.

نماینده تهران در مجلس گفت: ایران چون به قواعد بین‌المللی پایبند است، حتی برخی مقاطع که روابط به ضرر ما بوده، به خاطر ملت‌ تحمل کرده‌ است اما انگلیسی‌ها فقط به منافع خود می‌اندیشند.

رسایی افزود: اگر این ارتباط روزی قطع شود که امیدواریم چنین شود، مطمئن باشید همانطور که آمریکایی‌ها 32 سال است از قطع رابطه با ما ضرر کرده‌اند، انگلیسی‌ها نیز از این کار ضرر می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد که مجلس باید به سمت گام بزرگ‌تری از کاهش روابط با انگلیس برود و آن هم این است که همه مسئولانی که فرزندانشان در آن کشور تحصیل می‌کنند، یا از فرزندان خود اعلام برائت یا از مسئولیت کناره‌گیری کنند و یا فرزندانشان را به کشور بازگردانند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : رسایی, زبان‌درازی انگلیس, خشم انقلابی مردم, تسخیر سفارت, ,