آمار و ترتیب آراي احزاب اسلامی مصر/ 65 درصد آرا به اسلام‌گرایان رسید

 

رسانه های خارجی آمارهای رسمی را از پیروزی اسلامگرایان در انتخابات پارلمانی مصر منتشر کرده اند که از کسب بیش از 65 درصد آرا توسط احزاب اسلامی حکایت دارد.

به گزارش مهر به نقل از رسانه های خارجی، گزارش های رسمی از انتخابات مصر حاکی از آن است که 3 حزب اسلامی بیش از 65 درصد آراء را در مرحله نخست انتخابات پارلمانی این کشور به خود اختصاص داده اند.

"یسری عبدالکریم" دبیرکل کمیته عالی انتخابات مصر در این رابطه به میزان آراء احزاب اسلامی این کشور اشاره و خاطرنشان کرد: حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین 36،62 درصد و حزب سلفی النور 4،27 درصد آرا انتخاباتی را از آن خود کرده اند.

وی در ادامه گفت: کمیته عالی انتخابات مصر در حال حاضر شمار کرسی هایی که هر فهرست انتخاباتی کسب می کند را اعلام نخواهد کرد و این مسئله بعد از پایان مرحله سوم انتخابات در اواسط ژانویه اعلام خواهد شد.

بر اساس ارقام و آمارهای رسمی اعلام شده از سوی کمیته مذکور، حزب آزادی و عدالت 3 میلیون و 565 هزار و 92 رای و حزب النور دو میلیون و 371 هزار و 713 رای و فهرست الوسط 415 هزار و 590 رای کسب کرده اند.

مجموع آراء احزاب اسلامی بالغ بر 6 میلیون و 352 هزار و 395 رای است که کل مبلغ آراء معتبر و صحیح 9 میلیون و 734 هزار و 513 رای بوده است.

مرحله نخست انتخابات مصر روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته در 9 استان قاهره، اسکندریه، اسیوط، دمیاط، الفیوم، البحر الاحمر، الاقصر، کفر الشیخ و پورت سعید برگزار شد.

انتخابات مصر طبق یک سیستم پیچیده و ترکیبی متشکل از فهرست های انتخاباتی فردی و گروهی برگزار می شود به طوری که دو سوم کرسی های پارلمان به فهرست های انتخاباتی گروهی و یک سوم نیز به فهرست های انتخاباتی فردی اختصاص می یابد.

اما از آنجا که در مرحله نخست انتخابات پارلمانی مصر و یک سوم کرسی های اختصاصی فهرست های انتخاباتی فردی تنها 4 کرسی قطعی شده است تکلیف 52 کرسی باقی مانده بر اساس این فهرست روز دوشنبه مجددا انتخاب خواهند شد.

در مرحله نخست انتخابات پارلمانی مصر که اولین انتخابات پس از سقوط رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک محسوب می شود بیش از 50 حزب سیاسی با 199 فهرست انتخاباتی و هزار و 452 نامزد و 108 نامزد مستقل مشارکت داشتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : آمار و ترتیب آرا, آراي احزاب اسلامی مصر, پیروزی اسلامگرایان, انتخابات پارلمانی مصر, ,