انقلاب، جوان‌تر از همیشه
 

 

اکبر بهاری*

مسئله ی پیری و جوانی نظام ، مسئله ای که باید در حرکات انقلابی دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی انگلیس یافت.هر چند انقلاب اسلامی ایران به اعتراف تمامی تئورسین های غرب و شرق یک انقلابی بی بدیل و بی نظیر در نوع خود بوده است که شاید وجود رهبری عالم و فرزانه و همراهی و همیشه در صحنه بودن ملت، گواهی بر این ادعا باشد ولی همواره انقلاب ما همچو همه ی انقلاب ها از افات و گزندها مصون نیست و دست اندازی‌ها و توطئه گری های بدخواهان، همیشه احتمال انحراف و نفوذ نااهلان را هر چند کم، دور نمی کند ولی در این چهار دهه از انقلاب اسلامی که اولین تجربه حکومت اسلامی در دنیا است، ما شاهدیم که انقلاب با صلابت‌تر از همیشه، پرتحرک تر و با تدبیرتر از دیروزش به مسیری که سراسر از خطرها و فتنه های است با ایمانی قوی و قلبی مطمئن به راه خود ادامه داده و هر سال با پوست اندازی سیاسی و اجتماعی با شکلی نو و در قامتی نوتر پابه عرصه ها نهاده و قدم به جلو برداشته است، یعنی هر سال انقلاب به جوانی با تجربه تر تبدیل می شود که شاید برای اولین بار است یک انقلابی می تواند چنین ویژگی را به خود اختصاص دهد و شاید عمده دلیلی را که می توان در انحراف و سرانجام نابودی انقلاب های کبیری چون فرانسه و... برشمرد، همین یکنواخت شدن و خوپذیری به یک سری اهداف خوار و خفیف و کوتاه آمدن از آرمان‌ها ودر نهایت تبدیل شدن به یک‌سری افراد انقلابی با پست و مقام های بی شمار و مصلحت اندیشی های بی خود و بی جهت و تبری جستن از رفتار انقلابی خود در چند سال پیش است.

در طول این چهار دهه عمر انقلاب اسلامی، ما شاهد همه نوع تحولات چه از نوع داخلی و چه از نوع خارجی بودیم که شاید درصد بسیار کمی، از این تحولات می توانست پیکره هر نظامی را با چالش های جدی روبرو كند. اشغال پادگان مهاباد توسط گروه های تجزیه طلب تنها 24 ساعت بعد از انقلاب در 23 بهمن 57 تا جنگ های داخلی شکننده، استعفای دولت موقت، عزل قائم مقام رهبری و تا رحلت بنیان‌گذار کبیرش و انتخاب امام خامنه ای به رهبری تا ظهور دولتی که با آن آرمان‌های اصیل بسی فاصله داشته و در نهایت ایجاد انحرافی جدید این‌بار با شکل و گروهی جدید.

همه اینها مشتی کوچک ازخروارها تحولات عمده و عمیقی است که تا به‌حال هیچ انقلابی با هم و یک‌جا و به این شدت تجربه نکرده است. ولی با این وجود شاهدیم همچنان با گذشت چهار دهه روحیه آرمان خواهی و جهانی سازی اندیشه ها که ضامن بقا، نشاط و امیدواری یک نظام است، تداوم دارد و حتی در نسل های که هیچ یک از اینها را به‌خوبی نچشیده اند، بیشتر و غلیظ تر است.

دانشجویان همواره به عنوان پیشقراولان و پیش آهنگان انقلاب ها مطرح بوده اند و این در مورد انقلاب خودمان هم صدق می کند و همیشه روحیه دانشجویی که عجین شده با صداقت و پاکی هر جا احساس کرده، آرمانی به ورطه فراموشی سپرده شده و یا دچار روزمرگی شده با صلابت و با پشتیبانی عقلانیت و بی هیچ مصلحت اندیشی وارد شده و انقلاب را به مسیر آرمان‌ها برگردانده است.

بی شک تسخیر جاسوس‌خانه های امریکا و انگلیس از این نوع است. دانشجوی مسلمان و پیرو خط ولایت که سنگینی بار تکلیف الهی را که هیچ طریقی را برای تسلط بر مسلمین از سوی کفار قرار نداده بر دوش خود احساس می کند، خالصانه و خودجوش ادای دین می‌کند و روباه پیری را که 200 سال استثمار و غارت را تحمیل این نظام کرده است، انگلیسی که بی شک ام الفتنه باید خواندش، ام الفتنه‌ای که دستش در ریختن خون نازنین جوانان این مرز و بوم چه در هشت سال جنگ تحمیلی و چه در هشت ماه فتنه آغشته است، ریختن خون مجاهدان علمی که صرفا به جرم دانشمند بودن مظلومانه شهید شدند، کشتاری که به اعتراف خود دستگاه جاسوسی انجام دادند، با خفت تمام از سرزمین خوبی ها، ایران عزیزمان فراری می‌دهد که جای بسی شکر و تشکر دارد.

اما مسولین نظام به‌خصوص وزارت خارجه محترم به جای اظهار نظرهای عجولانه و سریع و عذر خواهی و دلجویی از مزدوران صهیونیستی، تورقی بر صحیفه امام بزنند که چگونه امام در ابتدای انقلاب با وجود مشکلات فراوان اقتصادی، سیاسی و نداشتن حتی یک نیروی نظامی منسجم، 444 روز دیپلمات‌های ابرقدرتمندترین کشور دنیا را اسیر نگه می دارد و آنها را به زانو در می آورد.

واژه هايی چون عرف دیپلماتیک، قوانین بین المللی و تحریم و عدم ارتباط با انگلیس و چند کشور اروپایی را مطرح می‌کنند حال آنکه اسناد کشف شده در سفارت به‌خوبی نشان می دهند که خود سفارت‌خانه پایبند به هیچ قوانین دیپلماتیک نبوده است و در مورد قطع رابطه با انگلیس،گویی مسوولین نمی دانند ارتباط چیست و یا نمی دانند انگلیس کیست؟

مگر تا به‌حال انگلیس با ما رابطه‌ای که حسنه و به‎نفع ایران باشد، برقرار کرده است جز اینکه همواره تنظیم کننده قطعنامه ها علیه ایران بوده؛ حال این ارتباط را کدام عقل سلیمی قبول می‌کند!

و در آخر با فرموده امام سخن را پایان می رسانیم که فرمودند: "ما نمي ترسيم از اينكه در روزنامه هاي سابق، در روزنامه هاي خارج از ايران، براي ما چيزي بنويسند. ما نمي خواهيم وجاهت در ايران و در خارج از كشور پيدا بكنيم، ما مي خواهيم به امر خدا عمل كنيم و خواهيم كرد."

* دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید چمران اهواز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : انقلاب, جوان‌تر از همیشه, اکبر بهاری, حرکات انقلابی دانشجویان, تسخیر لانه جاسوسی انگلیس, ,