جاسوس بازداشت شده سيا كيست
دومين ضربه اطلاعاتي ايران به سيا با شكار پهپاد انساني

 

انتشار خبر بازداشت جاسوس كاركشته سيا در ايران از سوي وزارت اطلاعات، دومين شوك خبري را به نهادهاي امنيتي دولت امريكا ظرف دو هفته اخير وارد كرده است.

 

به گزارش رجانيوز، بازداشت اين جاسوس سيا در حالي است كه كمتر از يك ماه قبل نيز در عمليات مشتركي ميان وزارت اطلاعات ايران و حزب‌الله لبنان، 12 جاسوس سيا شناسايي و بازداشت شدند و اواخر ارديبهشت ماه سال جاري نيز وزارت اطلاعات اعلام کرد که با شناسایی "شبکه پیچیده جاسوسی و خرابکاری وابسته به سازمان جاسوسی امريكا"، این شبکه را متلاشی و "۳۰ نفر از جاسوسان امريكا" را بازداشت کرده‌است. در بیانیه‌ای که روابط عمومی وزارت اطلاعات در این مورد منتشر کرد، همچنین گفته شد که برای فریب سرویس اطلاعاتی امريكا، ایران تعدادی جاسوس دو جانبه به کار گرفته است و با خنثی کردن تهاجم سنگین اطلاعاتی سازمان اطلاعات مرکزی امريكا، ۴۲ تن از افسران اطلاعاتی و عملیاتی آن سازمان را در کشورهای مختلف شناسایی کرده است.

 

Get the Flash Player to see this player.

با اين حال، امروز پس از گذشت حدود هفت ماه از آن ضربه كاري و يك ماه پس از عمليات مشترك با حزب‌الله لبنان، وزارت اطلاعات اعلام كرد كه یک جاسوس بسیار کلیدی سیا را که به تازگی از افغانستان وارد خاک کشورمان شده و قصد نفوذ به این وزارتخانه را داشت، بازداشت کرده است.

اين وزارت در بیانیه خود تاکید کرده جاسوس بازداشت شده از تحلیل‌گران سازمان سیاست و مدتی هم در واحد اطلاعات ارتش امریکا و همچنین در پادگان‌های نظامی امریکا در عراق و افغانستان خدمت کرده است.

این بیانیه تاکید می کند كه دستگاه اطلاعاتی ایران از زمان ورود این فرد به پایگاه نظامی امریکا در بگرام افغانستان در تور اطلاعاتی و تحت اشراف وزارت اطلاعات بوده است.

در عين حال، تحلیلگران اطلاعاتی در تهران به سايت "ایران هسته‌ای" خبر دادند كه فرد بازداشت شده، یک جاسوس بسیار کارکشته و از نسل جاسوسان چند ملیتی و خبره ای است که همتایان بسیار اندکی در جوامع اطلاعاتی جهان و دنیای پنهان جاسوسی دارد.

دستگیری این فرد، ضربه‌ای مهلک به روش های عملیاتی و جمع آوری سیا علیه ایران و تکمیل کننده اطلاعاتی است که از پهپاد RQ-170 در حال استخراج است.

به عقیده این تحلیلگران، اکنون سازمان سیا با دریافت ضربه های اطلاعاتی پی در پی از سوی ایران در وضع بسیار وخیمی قرار گرفته و قادر به بازنگری در روش های سوخته خود علیه ایران نیست و به همین دلیل انتظار می رود این سازمان به زودی ضربه های سهمگین تری در حوزه اهداف، روش ها و منابع خود علیه ایران دریافت کند.

کارشناسان راهبردی، اعلام خبر دستگیری این جاسوس از سوی وزارت اطلاعات را در چارچوب راهبرد "بسته پاسخ" ایران علیه فشارهای اخیر امریکا ارزیابی کرده و پس از ماجراي "پهپاد" آن را ضربه دوم نامیده اند.

گزارش مرتبط:

دومين شوك اطلاعاتي ايران با دستگيري 12جاسوس سيا/ مقام‌ارشد اطلاعات‎امريكا: شناسایی جاسوسان ما فاجعه است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : جاسوس بازداشت شده سيا, دومين ضربه اطلاعاتي ايران, شكار پهپاد انساني, ,