تكدي‌گري هنري با کارگردانی، نویسندگی، بازی و احتمالا تماشای یک نفر!
 

 

دوره‌گردی و «تکدی‌گری هنری» ‌‌نهایت دستاورد عناصر ضد انقلاب فراري از كشور پس از سال‌ها هجمه سنگین تبلیغاتی علیه جمهوري اسلامي است؛ دستاوردی که حتی از سوی حامیان دیروز این جریان نیز دیگر مورد پیگیری قرار نمی‌گیرد.

به گزارش رجانیوز، اکنون ضد انقلاب خارج‌نشین که در آرزوی براندازی شش ماهه ایران مانند هدف خیالی "فروغ جاویدان" منافقین، در سال‌های اخیر از ایران فرار کرده بود، مصداق "خود گویی و خود خندی" شده‌ و اندک مخاطبان خود را نیز از دست داده است؛ حتی در کشوری مانند فرانسه که پایگاه رسمی و اصلی گروهک تروریستی منافقین و محفل اصلی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برنامه‌های براندازی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

این روایت، حکایت شبنم طلوعی، بهایی فراری است که این روز‌ها در پاریس و فرهنگسرای پویا نمایش "رقص پائیزی" را روی صحنه برده است؛ نمایشی که داستان سه زن، یکی پناهنده سیاسی دهه 60، دیگری زن خبرنگار در اوین و آخری زن خلافکاري را روایت می‌کند که به سودای پناهندگی راهی فرانسه شده است.

این نمایش که به صورت تک‌گویی (مونولوگ) اجرا می‌شود، مثلا قرار است نگاهی داشته باشد به وضع زنان جامعه ایرانی؛ البته اینکه زنان این نمایش را کجای جامعه ایرانی باید یافت، خدا مي‌داند! "بیتا" زن خبرنگاری است که در اوین زیر بازجویی است و در سلول خود با زنی به نام "مژده" آشنا می‌شود که خلافکار است. بیتا از مژده می‌خواهد تا اگر به پاریس رسید، برای خواهرش "یکتا" که در سال‌های دهه 60 به اروپا گریخته است، پیغامی ببرد. از آن طرف یکتا را می‌بینیم که زندگی سیاسی را کنار گذاشته و به عنوان معلم رقص ایرانی کار می‌کند.

اما آنچه موجب می‌شود تا اوج عظمت هنرمندان ضد انقلاب در خارج از کشور مشخص شود، حضور طلوعی در نقش هر سه این زنان به همراه کارگردانی، نویسندگی و طراحی متن این نمایش است! با توجه به این مساله، تنها تماشاگران این تئا‌تر باقی می‌مانند که قطعا با توجه به ظرفیت‌های وي، احتمالا شاهد حضور خود وی به عنوان تماشاگر این تئا‌تر هم خواهیم بود. این آبروریزی فرهنگی تا جایی بالا گرفته که حتی تلویزیون دولتی آمریکا VOA هم با کنایه و اینچنین از آن یاد می‌کند: «این نمایش هر شب با حضور بسیار زیاد و مملو از جمعیت مردم اما با تماشگر معدود به اجرا در می‌آید!»

به نظر می‌رسد با توجه به فروکش کردن فضای هیجانی سال ۸۸ و روشن شدن پشت پرده بسیاری از حوادثی که در جریان وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری روی داد، ماه عسل ضدانقلاب در خارج از کشور هم به پایان رسیده و ایرانیان مقیم اروپا و حتی آمریکا دیگر توجهی به نمایش‌های رقت‌بار و ترحم‌برانگیز براندازان ندارند.

گفتنی است شبنم طلوعی بازیگر ایرانی، متولد ۱۳۵۰ است و سابقه کار در تئا‌تر، سینما و تلویزیون ایران را دارد. طلوعی در سال ۲۰۰۴ ایران را ترک کرد و اکنون ساکن پاریس است. از جمله فیلم‌هایی که این هنرپیشه ایرانی در آن‌ها ایفای نقش کرده است، می‌توان به «خانه‌ای روی آب» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا و «زنان بدون مردان» اثر شیرین نشاط اشاره کرد. وي پس از فرار از ايران اعلام كرد كه بهايي بوده است و در مصاحبه‌هاي متعدد با صداي امريكا به فضاسازي عليه كشورمان پرداخت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تكدي‌گري هنري, کارگردانی, نویسندگی, بازی, ضد انقلاب خارج‌نشین, شبنم طلوعی, ,