+ فيلم
چرا عناصر فراري فتنه منابع غربي را در مورد ايران سر كار مي‌گذارند/ آقای سوروس! شرط را باختید
 

 

ناموثق و جهت‌دار بودن منابع اطلاعاتی نظریه‌پردازان غربی درباره ایران، وضعیت اجتماعی و سیاسی افکار عمومی و همچنین میزان حمایت مردمی از حاکمیت و ساختار قانونی ایران موجب شده تا عمده محاسبات و طراحي‌هاي آن‌ها نيز در اين زمينه به‌دور از واقع‌بيني و مبناي علمي باشد و عموماً در اثر اين اشتباه‌هاي محاسباتي و برآوردي، تصميم‎گيري‌هاي نادرستي نيز انجام مي‌دهند.

به گزارش رجانیوز، اگر برخی از سران و اصحاب فتنه مانند موسوي منبع اطلاعاتي و ارزيابي‌اشان از شرايط را فضاهاي مجازي توهمي مانند سايت بالاترين قرار مي‌دادند، در خارج از کشور و در ميان طيف‌هاي فعال در زمينه براندازي نيز اين خلأ اطلاعات واقعي از داخل ايران به‌طور جدي‌تري وجود دارد.

در اين زمينه، حسین قاضیان مشاور موسوی در انتخابات كه استاد جامعه‌شناسی است و اکنون در نیویورک اقامت دارد، چند روز پیش در مصاحبه با بي‌بي‌سي در پاسخ به این سوال که "فضای مجازی خارج از کشور تا چه اندازه منعکس کننده افکار عمومی داخل کشور است؟"، گفت: «به نظرم فضای مجازی منعکس کننده وضع عمومی داخل کشور نیست و از نظر سیاسی و حتی فرهنگی و اجتماعی واقعیت‌های داخل را نمایندگی نمی‌کند. گروهی که در حوزه رسانه و در فضای مجازی مشغول به کارند، بخش خاصی از جامعه هستند. بیشتر نخبه، تحصیل کرده، و البته از نظر جغرافیایی در خارج. گذشته از اینکه به نظرم تا حد زیادی از آنچه در داخل می‌گذرد فاصله دارند، در یک دایره بسته در درون شبکه‌های خودشان می‌گردند و به خارج از خودشان نفوذ ندارند. ارزیابی‌هاشان هم از درون است نه از بیرون خودشان.»

نكته قابل توجه اينكه عناصر متواري فتنه به خارج از كشور نيز به دو دليل منابع اطلاعاتي مطمئني براي غرب نيستند؛ اول اينكه به‌روز بودن اطلاعات و ارزيابي‌هاي اين افراد از داخل ايران تازيخ مصرف مشخصي دارد و پس از گذشت چند ماه تا حد اكثر دو سال به‌دليل فاصله ميداني، سعي مي‌كنند خلأ اطلاعاتي خود را با داده‌هاي نامطمئن، پراكنده، مبتني بر حدس و توهم پر كنند. دوم اينكه، اين افراد براي آنكه ميزان اثرگذاري جريان فتنه و عقبه آن را در داخل ايران در حد قابل توجهي نشان دهند تا طرف غربي همچنان به آن‌ها اميدوار باشد و از حمايت‌هاي پر حجم مالي و غير مالي خود نكاهد، دست به داستان‌سازي و بزرگ‌نمايي اخبار و اطلاعات از داخل ايران مي‌زنند.

به‌عنوان يك نمونه از اشتباه‌هاي محاسباتي غربي‌ها در مورد ايران كه ناشي از همين اطلاعات غلط منابع آن‌هاست، مي‌توان به اظهارات يك سال پيش جرج سوروس مدیر یکی از بزرگ‌ترین موسسات تعیین استراتژی و مطالعات تحلیلی در جهان در مصاحبه با شبکه CNN اشاره كرد. سوروس كه در زمينه انقلاب‌هاي رنگي فعاليت‌هاي زيادي دارد و عوامل او در ناآرامي‌هاي كشورهايي مانند گرجستان (2008) نيز نقش داشتند، خطاب به فرید زکریا مجری اين برنامه، از سقوط جمهوری اسلامی ایران در کمتر از یک سال خبر داد؛ ادعایی که حتی با تعجب زکریا هم روبرو شد.

 

این میلیاردر سر‌شناس امریکایی در برنامه تلویزیونی "جی‌پی‌اس" گفته بود که نظام جمهوری اسلامی ایران تا یک‌سال دیگر بیشتر دوام نخواهد آورد چرا که رفتار مردم نسبت به گذشته تفاوت کرده است. سوروس تاکید کرد که «من متقاعد شده‌ام که رژیم (جمهوری اسلامی) ادامه حیات پیدا نخواهد کرد و بعید می‌دانم موفقیتی کسب کند. مسئله این است رفتار مردم نسبت به زمان‌های عادی بسیار متفاوت شده است. وقتی مردم زندگی خود را با انگیزه‌های مشترک به خطر می‌اندازند آنچه که غیر ممکن به نظر می‌رسد در واقع امکان‌پذیر است.»

رئیس موسسه «جامعه باز» که بزرگ‌ترین نهاد برپایی انقلاب‌های مخملی در جهان شناخته می‌شود، کار را تمام هم کرده و دست به قمار بزرگي هم زده بود: «من حاضرم شرط ببندم که رژیم جمهوری اسلامی ایران تا یکسال دیگر بیشتر سر کار نخواهد بود.»

اکنون یک سال از این قمار آقای مخملی گذشته و نه تنها خبری از سقوط جمهوری اسلامی نیست، بلکه این براندازان و مهره‌های رنگی آقای سوروس هستند که یک به یک و دست از پا دراز‌تر يا در حال ترک ایران هستند يا منزوي شده‌اند.

رهبر معظم انقلاب نيز در خطبه‌های تاریخی نماز جمعه ۲۹ خرداد 88 نيز با كنايه نسبت به افرادي كه قصد پياده كردن مدل انقلاب رنگي گرجستان در ايران را داشتند، تأكيد كردند كه"احمق‌ها خیال کردند ایران هم مثل گرجستان است."

اشتباه محاسباتي غرب در قبال ايران در اثر اشتباه داده‌ها موضوعي است كه مقام‌هاي كشورمان بارها در مسائل مختلف به طرف غربي تذكر داده‌اند، به‌طوري كه سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران سال گذشته در چنين روزهايي در نشست "ژنو 3" بحث مبسوطي را در مورد اين اشتباه‌هاي اطلاعاتي و محاسباتي كه اعتبار فني و سياسي غرب را در موضوع هسته‌اي ايران به خطر انداخته است، مطرح كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : فیلم, عناصر فراري فتنه, منابع غربي, منابع اطلاعاتی, نظریه ‌پردازان غربی, سوروس, ,