همايش "پايان مدارا" با نمايش يك مستند و سخنراني سعيد قاسمي برگزار شد

 

همايشي با عنوان "پايان مدارا" به مناسبت سالروز حماسه 9 دي در سالن شيخ‌ انصاري دانشكده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ايسنا، در ابتداي اين همايش مستندي با همين عنوان پخش شد و سپس سعيد قاسمي به سخنراني پرداخت.

قاسمي با بيان اينكه "در طول سه دهه گذشته از نظام جمهوري اسلامي شاهد فراز و نشيب‌هاي گسترده‌اي بوديم"، گفت: گاهي اين فراز و نشيب‌ها پرتگاه‌هايي بود كه هر كدام مي‌توانست هيمنه انقلابي را در هم بشكند، كه هسته اصلي تشكيل دهنده آن‌ها نيز نشات گرفته از استعمار پير انگلستان بود.

وي افزود: جريان استقلال‌خواهي،‌ جريانات مسعود رجبي و منافقين و 12 هزار ترور صورت گرفته توسط آن‌ها، جريانات نهضت آزادي و مراودات آنها با غربي‌ها، جريان بني‌صدر، همه‌و‌همه اتفاقاتي بود كه مي‌توانست منجر به سقوط يك انقلاب شود و جوانان ما بايد بدانند كه اين آشوب و فتنه‌ها همه به دست كساني اتفاق افتاد كه از جنس مردم بودند و نه موجودات اهريمني.

قاسمي خاطرنشان كرد: بعد از رحلت حضرت امام(ره) نيز عده‌اي به دنبال استفاده از فرصت بودند، اما با لطف خدا پرچم به دست انسان با كفايتي افتاد كه جا دارد همه بارها و بارها به خاطر اين لطف سپاسگزار پروردگار باشيم.

وي ادامه داد: بعد از رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، در دوره‌اي مسير حكومت به سمتي پيش مي‌رفت كه از انقلاب هيچ نامي جز پوستر و عكس باقي نماند اما به لطف پروردگار، قوت گرفتن تفكرات اصيل انقلاب و دست باكفايت مقام معظم رهبري مانع اين اتفاق شد.

اين كارشناس مسائل سياسي در پايان با اشاره به حوادث سال 88 گفت: در طول هشت ماه پس از انتخابات دشمن به دنبال فروريختن اصل نظام اسلامي بود و من بر اين باور هستم كه در آن دوران حضور مردم در 9 دي صحنه‌هايي آفريد كه غيرقابل باور بود و مي‌توان گفت كه عوام، كاري بزرگتر از خواص انجام دادند و موجب دلگرمي حزب‌الله و تمامي كساني كه در سراسر دنيا دنباله‌رو اين انقلاب هستند شد و بدون شك تا زماني كه انسان‌هاي بزرگي مانند خانواده شهدا و مردم با بصيرت در اين انقلاب وجود دارد، مي‌توان به تداوم خط سرخ و انقلاب شكوهمند اسلامي اميد داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : همايش پايان مدارا, سخنراني سعيد قاسمي, سالروز حماسه 9 دي, ,