سردار حجازي در گفت و گو با سپاه نيوز:


9 دي، سربلندي ملت در آزموني عاشورايي بود
سپاه نيوز: معاون آماد ، پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: در نهم ديماه 88 مردم ايران پس از سالها‌ي متمادي كه آموزه‌هاي كربلا را مروركردند از آزموني عاشورايي سربلند بيرون آمدند.
به گزارش سپاه نيوز؛ سردار سرتيپ پاسدار سيد محمد حجازي، معاون آماد، پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستادكل نيروهاي مسلح در آستانه فرا رسيدن سالروز حماسه 9 دي در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار سپاه نيوز ، 9 دي را نصرت الهي و عنايتي از جانب پروردگار دانست كه باعث حضور پرشور مردم در آن و خلق حماسه‌اي عظيم شد و تصريح كرد: يوم ا... روزي است كه ياد و نام خدا در آن روز در دلها زنده و متبلور شده و تجلي مي‌يابد و يوم ا... 9 دي اتفاقي بي نظير و خروشي خودجوش بود كه جهانيان را به تعجب واداشت.
وي با بيان اينكه در 9 ديماه 88 آموزه‌هاي حماسه حسيني و كربلا را مي‌توان يافت اظهار داشت: از عاشوراي 61 هجري كه امام حسين(ع) به شهادت رسيدند تا به امروز، مردم مسلمان ايران همواره درس‌هاي اين حماسه عظيم را مرور مي‌كردند و در 9 دي امتحاني عاشورايي از مردم گرفته شد كه به حق نشان دادند كه درس خود را به خوبي آموخته‌اند و سربلندي كه ره آورد اين آزمون بزرگ بود نصيبشان شد.
سردار حجازي خاطرنشان كرد: وفاداري به امام و رهبري، ايثارگري و جان فشاني و دشمن شناسي و زمان‌سنجي همگي از درس‌هاي عاشوراست كه در حماسه 9 دي به خوبي بروز كرد و از سويي ديگر توجه به خباثت دشمنان ، فرهنگ عاشورايي و انقلاب اسلامي به اين نكته مهم كه محبت و ارادت مردم به اهل بيت و آموزه‌هاي ديني و انقلاب و ارزش‌هاي آن ناگسستني است همه در 9 دي متجلي شد.
وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري راز شكست ناپذيري نظام اسلامي ما را اتكا به مردم دانستند تصريح كرد: نظام‌هاي مختلف دنيا يا به سلاح، تجهيزات ، پول و قدرت سياسي و نظامي خود متكي هستند و خود را ابرقدرت مي‌دانند يا كشورهاي ضعيفي هستند كه در سايه اين قدرت ها و قرار گرفتن تحت حمايت آنها خود را محفوظ مي‌كنند، اما معدود كشورهايي هم با اتكا به پشتيباني مردمي توانسته‌اند ماندگار شوند.
معاون پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران علاوه بر وجه مردمي، فصل مشترك مهم‌تري دارد كه باعث جلب حمايت ملت شده كه اتكال به خدا، اعتقادات ، ايمان و ارزش‌هاي ديني است ، ادامه داد: وحدت مردم در پرتو ايمان ديني فراهم شده است و با اين قدرت و توان مردمي هيچ مستكبري را ياراي ايستادن و مواجه شدن با آنان نيست و تمامي توطئه‌ها را در هم مي‌شكنند.
وي با اشاره به تلاش استكبار در ايجاد جدايي و گسست ميام امام ، امت و انقلاب اظهار داشت: دشمنان اين نظام به خوبي دريافته‌اند مادامي كه اين ملت رشيد همراه نظام و انقلابند كاري از پيش نمي‌برند كه فتنه 88 نيز با هدف ايجاد تفرقه و رخنه در صفوف ملت بوجود آمد.
سردار حجازي 9 دي را پاياني بر توطئه‌هاي كانون‌هاي استكباري خواند و بيان داشت: تبليغات فتنه گران و قول‌هايي كه به اربابان خود داده بودند سران استكبار را دچار توهم كرده بود كه اينها داراي عقبه و ريشه‌اي هستند، اما پس از خلق حماسه 9 دي به دست مردم، متوجه شدند كه نوكران آنها هيچ پايگاه و پشتوانه‌اي نداشته و حمايت از آنها بي فايده و به تعبيري آب در هاون كوبيدن است بنابراين اين توطئه را پايان يافته فرض كردند و مشغول روش‌هاي ديگري شدند.
وي در پاسخ به خبرنگار سپاه نيوز كه چه موضوعات و مولفه‌هايي با توجه به بيانات مقام معظم رهبري در توجه به عمق شعارهاي 9 دي و پرهيز از محدود شدن به وجه شعاري آن بايد مورد توجه قرار گيرد اظهار داشت: يكي از مولفه‌ها اينست كه با اعتقادات، باورها و ارزش‌هاي مردم نمي‌توان بازي كرد و هركس در اين راه دچار خطا شود با سيلي محكمي مواجه مي‌شود، ديگر بروز همبستگي ، وحدت و يكپارچگي ملت ايران بود كه با كمترين مقدمات، موجي خروشان برپا كرده و به صحنه آمدند.
معاون آماد ستاد کل نیروهای مسلح ولایت پذیری ، تعهد و وفاداری به امام و رهبری همچنین اعلام برائت و بیزاری از فتنه‌گران را از دیگر موضوعاتی دانست که باید مورد توجه قرار بگیرد و اظهار داشت: حمایت مردم از مقام منیع ولایت و بیزاری از کسانی که به هر نحو آب در آسیاب فتنه ریختند، در شعارهای 9 دی متجلی شد که نشان دهنده هوشیاری و دقت آنان بود که به وضوح فتنه انگیزان را شناخته بودند و محور اصلی که باید حول آن جمع شد و تبعیت کرد را خود مردم نشان دادند.
وی ضمن تاکید بر اهمیت تبیین ، توجیه و بصیرت افزایی در جامعه یادآور شد: فضاسازی فتنه گران داخلی و اربابان خارجی آنها، تلاشي در راستاي ايجاد تردید و ابهام در جامعه بود که با روشنگری و افزايش بصيرت مردمي در نهايت ماهیت اصلی فتنه گران در روز عاشورا شناخته شد.
سردار حجازي با بيان اينكه حماسه 9 دي و فتنه 88 داراي درس‌ها و آموزه‌هاي معناداري است تصريح كرد: جناح‌هاي سياسي ، نخبگان و مردم بايد اين درس‌هاي عميق را مرور كرده و تنها به جنبه شعاري آن اكتفا نكنند.
معاون آماد، پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستادكل نيروهاي مسلح در پايان، اين حماسه عظيم را افشاگري و سيلي محكمي به صورت بيگانگان و دست نشاندگان داخلي آنها دانست و اعلام كرد: دشمن در 9 دي براي چندمين بار تجربه كرد كه مردم ايران به آرمان‌هاي اسلام، انقلاب و امام خود پايبند و متعهد هستند و توطئه‌هاي آنان بر عليه انقلاب حاصلي جز ناكامي و استيصال به همراه ندارد. 

    اخبارو تصاویرمرتبط

  9 دي، سربلندي ملت در آزموني عاشورايي بود
  9 دي، سربلندي ملت در آزموني عاشورايي بود
  9 دي، سربلندي ملت در آزموني عاشورايي بود
  مقاومت بسیجیان سبب هجمه سایبری شده است
  تروريستها، عاملان اجراي سياستهاي نظام تروریست‌پرور سلطه در کشورها هستند
  اقتدار ايران موجب افتخار کشورهاي همسايه است
  چشمان باز و بيناي سپاه همواره متوجه اشاره رهبري است
  دلاوران عشاير حافظان انقلاب اسلامي هستند
  بزودی نقشه جامع علمی و فناوری نیروهای مسلح تدوین خواهد شد
  در سنوات اخير رشد قابل توجهي در زمينه اعتبارات تحقيقاتي داشته‌ايم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دي, سربلندي ملت, آزموني عاشورايي, سردار حجازي, ,