كميسيون اصل 90 گزارش خود را به مرجع قضايي ارائه دهد
دستپاچگي خاتمي در پي انتشار گزارش كميسيون اصل 90 و عصبانيت از ثبت‌نام اصلاح‌طلبان براي انتخابات

 

محمد رضا خاتمي از اعضاي حزب منحله مشاركت و برادر محمد خاتمي در پي قرائت و انتشار گزارش كميسيون اصل 90 مجلس از فتنه 88 واكنش دستپاچه‌اي نشان داد و مدعي شد كه همه‌ي موارد موجود در اين گزارش كذب است.

به گزارش رجانيوز، گزارش كميسيون اصل 90 مجلس در حالي روز چهارشنبه از تريبون مجلس قرائت و متن آن نيز در رسانه‌ها منتشر شد كه اين گزارش، به افشاي روابط سران و اصحاب فتنه مانند موسوي، كروبي، خاتمي و مهدي هاشمي با عوامل خارجي در جريان انتخابات و پس از آن پرداخته بود.

براي دريافت چكيده 34 صفحه‌اي گزارش كميسيون اصل 90 اينجا كليك كنيد.

در اين گزارش در بخش بررسي ريشه‌ها و عوامل بروز فتنه به دو دسته زمينه‌ها و عوامل "خارجي" و "داخلي" اشاره شده بود.

در بخش عوامل خارجي به 1. برقراری ارتباطات پنهان، 2. کمک مالی، 3. حمایت علنی در چارچوب پروژه های دیپلماسی عمومی، 4. فشار به نظام جمهوری اسلامی به منظور ایجاد فضای مانور برای جریان  غرب گرا در داخل، 5. شبکه سازی اجتماعی در حوزه های مجازی و حقیقی اشاره شده و از سفرهاي خاتمي به تونس، تركيه و استراليا براي جلب موافقت طرف خارجي به حمايت از موسوي اشاره شده است.

همچنين در اين بخش عنوان شده است كه مهدي هاشمي در اواخر سال 87 در مورد موضوع هسته‌اي پيغام‌هايي به طرف امريكايي داده است.

در اين گزارش از حضور مشاوراني مانند اردشير اميرارجمند در كنار موسوي كه به سرويس‌هاي غربي وصل هستند، خبر داده شده و در ادامه با ذكر نام برخي از مؤسسات غربي مانند "جامعه باز"، "خانه آزادي"، "بنياد دموكراسي براي آزادي" و "بروكينگز" از سفرهاي عوامل اين مؤسسات به ايران، برگزاري كارگاه‌هايي در چارچوب آموزش‌هاي براندازي و انقلاب‌هاي رنگي و ديدارهاي مكرر با افرادي نظير خاتمي ياد شده است.

يادآوري مواضع حمايت‌آميز مقام‌هاي امريكايي، اسرائيلي و غربي از عوامل فتنه و پوشش پرحجم ناآرامي‌هاي فتنه‌گران در رسانه‌هاي‌شان نيز يكي ديگر از بخش‌هاي اين گزارش است و در ادامه تأكيد شده است كه "گزارش ها نشان می دهد مجموعه تحریم های جدید علیه ایران بویژه در بخش هواپیمایی با مشورت جریان فتنه و به قصد حمایت از آنها از طریق ناراضی سازی مردم انجام شده است."

اين گزارش زماني كه به بخش "زمينه‌ها و عوامل داخلي فتنه" مي‌رسد ابتدا به روند انحراف از دولت موسوم به سازندگي و تأسيس احزاب دولت‌ساخته‌ي كارگزاران و مشاركت پرداخته شده و در ادامه به جمعيت "توحيد و تعاون" موسوي اشاره مي‌شود.

در اين بخش تصريح شده است:

"نکته بسیار مهم این است که سنگ بنای پروژه کودتای مخملی دفقیقا در همین جلسات گذاشته شد. یکی از اعضای حاضر در این جلسه در يكي از اولين جلسات، به لزوم بازپس‎گيري مواضع از دست رفته اصلاح‎طلبان  از جمله "بسیج، مردم، مساجد و دانشجویان" اشاره كرده و براي اين منظور، سامان‏دهی جنبشی جديد را پیشنهاد می کند. در جلسات بعدی، بر مبنای این پیشنهاد اعضا به تحلیل انقلاب‏های رنگین پرداخته و سقوط نظام جمهوری اسلامی را از طریق انقلابي همانند انقلاب سال 57، ناممکن دانسته و در نهایت، انقلاب نرم را نقطه آسیب نظام معرفي می‏کنند. بنابراین مستندات موجود در این زمینه که تیم میرحسین موسوی از مدت ها قبل روی موضوع کودتای رنگی و مخملیدر ایران فکر و برای عملیاتی کردن آن برنامه ریزی کرده بودند."

در ادامه برخي از راهبردها و تاكتيك‌هاي جريان فتنه براي خدشه در سلامت و اعتبار انتخابات عنوان و به مواردي مانند 1- تدوين مانيفست براندازي در حزب مشاركت، 2- ‏زير سؤال بردن پیشاپیش سلامت انتخابات  با مطرح كردن احتمال وقوع تقلب، 3- ‏حذف احمدي‎نژاد به هر قيمت، 4- سياه نمايي و تخريب كليت نظام و ارائه فضاي ياس آلود توسط كانديداهاي معترض، 5- برنامه‎ريزي منسجم جهت ايجاد جنبش‎هاي اجتماعي فراگير و خیابانی‎کردن آن‎ها در اين زمينه اشاره شده است.

اين گزارش خاطرنشان مي‌كند:

«اين پروژه جهت رصد مستمر و دائمي‎حوزه‎هاي اخذ رأي و ابطال آراي صندوق‎هايي كه راي موسوی در آن پایین بود، پيش‎بيني شده بود که در شب 21 خرداد مورد ضربه اطلاعاتی قرار گرفت و خنثی شد. نکته مهم در اینجا این است که جریان فتنه در ایام انتخابات سال 88 کاملا نسبت به این موضوع که تقلبی صورت نگرفته و باخت موسوی محصول عدم اقبال مردم به او بوده، علم کامل داشت اما با هدف استفاده از ظرفیت وی برای انجام پروژه کودتای مخملی و به خیابان کشاندن بخشی از مردم، به طور سیستماتیک و سازماندهی شده بحث تقلب را به وی القا کرد. به عنوان نمونه یافته های های اطلاعاتی مفصلی وجود دارد که نشان می دهد مجموعه نظرسنجی های ارائه شده به موسوی از جانب مهدی هاشمی جعلی و با هدف آماده کردن ذهن وی برای طرح بحث تقلب بوده است. همچنین یک کد اطلاعاتی دیگر وجود دارد که نشان می دهد یکی از استراتژیست های برجسته جریان دوم خرداد یک هفته قبل از انتخابات می گوید: «ما آنقدر رای نداریم که انتخابات را ببریم اما آنقدر رای داریم که کشور را به هم بریزیم». علاوه براین، افرادی مانند محمد خاتمی و موسوی خویینی ها قبل از انتخابات به صراحت گفته بودند که عقیده ندارد نه موسوی و نه هیچ کس دیگر قادر به پیروزی بر احمدی نژاد باشد و تاکید کرده بودند که دولت وی تکرار خواهد شد. بنابراین، طرح موضوع تقلب از جانی سران جریان اصلاحات یک دروغ گویی عمدی با هدف پیش برد پروژه کودتای مخملی بوده است نه شبهه ای که آنها مایل به رفع آن باشند.»

در ادامه نيز به اظهارات و رفتارهاي آقاي اكبر هاشمي رفسنجاني در انتخابات اشاره و همسويي آن‌ها با برنامه‌هاي جريان فتنه نشان داده شده است.

در عين حال،‌ محمد رضا خاتمي امروز با انتشار نوشته‌اي واكنش دستپاچه‌اي به اين گزارش مفصل 700 صفحه‌اي كه فعلاً‌ يك چكيده 34 صفحه‌اي از آن در اختيار رسانه‌ها قرار داده شده، نشان داده و بدون توضيح در مورد كُدهاي مستند موجود در اين گزارش كه سياهه خيانت‌هاي جريان فتنه در حق ملت ايران است، كل آن را دروغ خوانده است.

خاتمي از اينكه اين گزارش از سوي كميسيون اصل 90 تهيه شده، اظهار ناراحتي كرده است و گفته اين كميسيون بايد ملجأ نهايي مردم باشد. اين در حالي است كه شكايت‌هاي فراوان مردمي از فتنه‌گران در طول دو سال گذشته به كميسيون اصل 90 رسيد كه اين كميسيون در نهايت، اين گزارش را تهيه كرده و بايد در اختيار دستگاه قضايي قرار دهد.

نكته جالب اينجاست كه محمد رضا خاتمي از اينكه در زمان قرائت گزارش افشاگرانه كميسيون اصل 90 و پس از آن، اعضاي فراكسيون اقليت مجلس كه طيف موسوم به اصلاح‌طلب را تشكيل مي‌دهند، واكنش خاصي نشان نداده‌اند، اظهار عصبانيت كرده و نوشته است:

«سخنی هم با اصلاح طلبان عزیز در مجلس که خود را برای انتخابات آینده آماده می کنند دارم. استدلال شما برای حضور در مجلس آینده این است که مفید واقع خواهید شد برای نجات کشور و از حجم خرابکاریها خواهید کاست. اینک این گوی و این میدان. اگر خود را اصلاح طلب می دانید این گزارش حیثیت ، اعتبار و هویت شما را هدف گرفته است . دستی بلند کنید. فریادی بر آرید. نطقی، مصاحبه ای ، اخطاری،تذکری.... لااقل ار محافظه کاران منصف عقب نیفتید و نترسید از رد صلاحیت شورای نگهبان بلکه بترسید از رد صلاحیت خود توسط مردمی که از این همه دروغ و فریب به تنگ آمده اند.»

در عين حال، كميسيون اصل 90 بايد با فرستادن گزارش خود به مرجع قضايي، مسئله فتنه را كه يك طراحي براندازي همه جانبه بوده است، به‌طور جدي دنبال كند تا آقاي محمد رضا خاتمي كه با عفو و رأفت اسلامي و وساطت برادرش در زندان نماند، در مرجع قضايي پاسخ‌گوي خيانت‌ها در حق ملت ايران باشد.


نظرات شما عزیزان:

arezoo
ساعت20:07---10 دی 1390
می گریم تمام بی کسی ام را که از آسمان خدا هم بی انتهاتر است.روی گونه های شب زده ام ستاره باران می شود با اشک هایی که در اندوه چشمانم متولد می شوند. من پسر هزار بغض فرو خورده ام با آرزوهایی که یک به یک در کشاکش تقدیر جان می دهند. من داغدار این دل از کف داده ام که بر شانه های تنهایی ام به گور رفت. من عشقی در این سوزگار پر حادثه ام که اشک هایم این خاطرات کهنه و بی رنگ و رو را هر شب سر بر شانه هایم می گذارند و می خوابند مسحور لالایی یک پسر تنها وقتی از عشق می خواند از عشق می گوید از عشق می گرید...تا کی سپیده سر زند...


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : گزارش كميسيون اصل 90, مرجع قضايي, دستپاچگي خاتمي, عصبانيت از ثبت‌نام اصلاح‌طلبان, ,