نظر آيت‌الله نوري‌همداني درباره "مختارنامه" و "ولايت عشق"

 

آیت الله نوری همدانی از کامل نبودن سریالهای مختارنامه و امام رضا(ع) ( ولایت عشق) انتقاد کرد و گفت: اگر کارگردانان این سریالها قبل از ساخت با ما مشورت می کردند کامل تر می شد.

به گزارش قدس آنلاین از قم، آیت الله نوری همدانی روز شنبه در دیدار دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر، با اشاره به جایگاه هنر در اسلام ابراز داشت: اگر هنر در مسیر اسلام و انقلاب قرار بگیرد دارای تاثیر بسیاری است، اما اگر در مسیر اسلام نباشد دارای اثر منفی بسیار بالاست.

وی افزود: در فضای انقلاب اسلامی ایران آنچه مهم است معنویت است و الا در دنیا تشکیلات زیاد است، شاید بسیاری از آنها از ما هم مجهزتر باشند اما آنچه شما را از دیگران متمایز می کند جنبه معنوی کار است.

این مرجع تقلید با اشاره به انیکه ما می شنویم که برخی افراد ناراحتی هایی از فیلمهای صدا و سیما دارند، اظهار داشت: امروز دیدم در روزنامه ها که از فیلم من و تو شکایت دارند، آن حریم بین من و تو رعایت نشده است، اگر فیلمی 99 درصد آثار مثبت داشته باشد و یک درصد اثر منفی تمام اثرات مثبت را خراب می کند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: این مساله به تازگی شدیدتر شده است، پس از ابلاغ سلام، پیام ما به وزیر همین موضوع است، باید با دقت زیادی مراقبت شود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه شما باید در گزینش افرادی که با شما همکاری می کنند دقیق باشید، عنوان کرد: کسانی که علاقه ای به فرهنگ انقلاب ندارند و کسانی که به محرم و نامحرم اهمیتی نمی دهند، به درد کار شما نمی خورند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی انقلاب الهی و دینی و خدمت به محرومان و مستضعفان است، ما باید کاری کنیم که در مقابل استکبار مبارزه کنیم.

این مرجع تقلید از فعالیت شبکه های عربی علیه ایران خبر داد و گفت: شبکه های الجزیره و العربیه علیه ما تبلیغ می کنند اینها از قطر خط می گیرند، کسی که برای اسراییل شهرک افتتاح کند با ما جور در نمی آید.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: امیر قطر از وهابیت تعریف کرده بود، اینها با ما مخالف هستند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ساختن یک فیلم مستند و تاثیرگذار خیلی زحمت دارد، ابراز داشت: شما اگر 9 دی را نشان دهید کار مثبتی است، چرا به راه دور برویم، باید نشان دهید که بیگانگان در موضوع فتنه چه کردند.

وی با بیان اینکه یک کار کامل در اسلام بهتر از 100 کار ناتمام است، گفت: ما باید 9 دی و 19 دی و جبهه و جنگ 8 سال دفاع مقدس را نشان دهیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه برخی کارگردانان بعد از پخش فیلم به ما می گویند که چطور بود، عنوان کرد: فیلم مختار خیلی خوب بود اما اگر با ما تماس می گرفتند کامل تر از این می شد، یا در فیلم امام رضا(ع) جنبه مناظره امام را نتوانستند نشان دهند.

آیت الله نوری همدانی افزود: فکر نکنید در حوزه علمیه کسی به هنر توجه نمی کند من خودم شاعری هستم که شعرهایم در جبهه خوانده می شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نظر آيت‌الله نوري ‌همداني, مختارنامه, ولايت عشق, ,