علت اعتراض به استاندار امضاكننده نامه 13 نفره در نمازجمعه 9 دي/ سيماي مركز همدان، اطلاعات غلط داد و مجبور به اصلاح شد

 

اعتراض نمازگزاران جمعه به يكي از استانداران امضاكننده نامه‌ي معروف در حمايت از جريان نفوذي، بازتاب و تبعات زيادي داشت، به‌طوري كه استاندار همدان، سخنراني خود را نيمه تمام گذاشت و امام جمعه نيز در خطبه‌هاي نماز، از اين نحوه برخورد انتقاد كرد.

به گزارش رجانيوز، تبعات اين اعتراض اما زماني بيشتر شد كه رسانه‌هاي نزديك به استاندار همدان مانند خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) متن سخنان امام جمعه را منتشر كردند و صداوسيما مركز همدان نيز مدعي شد كه اعتراض‌ها نسبت به امام جمعه بوده است.

در عين حال، به‌دنبال انتشار اين خبر به صورت نادرست، كار به شوراي تأمين استان نيز كشيد و اين شورا از صداوسيماي همدان خواست كه اطلاعاتي را كه به صورت نادرست منتشر كرده، اصلاح كند.

اما اصل ماجراي اعتراض جمعي از نمازگزاران جمعه همدان مقارن با روز 9 دي مربوط به اين مسئله بود كه با توجه به تقارن 9 دي و نمازجمعه، سخنران پيش از خطبه‌ها مانند ساير مناطق كشور و مراكز استان‌ها بايد فردي با سوابق روشن و از چهره‌هاي شناخته شده در زمينه بصيرت‌افزايي باشد، نه فردي كه منسوب به يك حلقه‌ي خاص در درون دولت است و نامه معروف تعدادي از استانداران در حمايت از جريان نفوذي را نيز امضا كرده است، بنابراين، در زمان سخنراني استاندار همدان، اعتراض خود را در قالب شعارهايي عليه همين جريان نفوذي اظهار كردند.

استاندار همدان نيز پس از مشاهده اعتراض جمعی از نمازگزاران، سخنان خود را نیمه کاره گذاشت و گفت كه "به‌خاطر حفظ حرمت نمازجمعه ادامه نمي‌دهد." وی البته توضیح نداد كه علی‌رغم اطلاع از اعتراض مردمی نسبت به سخنرانی او در نماز جمعه و با این دغدغه که حرمت نماز جمعه نباید شکسته نشود، چرا با شروع سخنرانی و قطع سخنانش بعد از 25 دقیقه، اسباب شکسته شدن حرمت نماز جمعه را فراهم کرد.

با این حال، نمازگزاران معترض به استاندار، با وجود آنکه از سوی امام جمعه محترم همدان مورد انتقاد قرار گرفتند، نه تنها نماز جمعه را ترک نکرده، بلکه با ادامه حضور در نماز نشان دادند که عوامل اصلی شکسته شدن حرمت نماز جمعه را باید در جای دیگری جست.

اما در ادامه این سناریو، برخي از رسانه‌های حامی جریان نفوذي در استان با القای این مطلب که امام جمعه از استاندار حمایت کرده است، به دنبال اهداف خود بودند. تا جايي که صداوسیمای استان، اقدام به انتشار گزارش نادرست از نماز جمعه این هفته کرد. بر اساس گزارش صداوسیما، اعتراض جمعی از نمازگزاران به استاندار، اعتراض به امام جمعه اعلام شد.

در عين حال، جبران نکردن این گزارش غیر واقعی توسط صداوسیمای استان و نارضایتی امام جمعه از آن، کار را به شورای تأمین استان کشاند. بر اساس شنیده‌ها در آن شورا تأکید شد که صداوسیما به نحوی این گزارش را اصلاح کند و حجت الاسلام نقوی مسئول دفتر امام جمعه همدان در مصاحبه با صداوسیمای استان با توضیح ماجرا، تاکید کرد که استاندار به درخواست خودش به نماز جمعه برای سخنرانی آمده بود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه نمازگزاران معترض به امام جمعه اعتراض نداشتند، اظهار داشت: ناتمام ماندن سخنان استاندار، موجب نگرانی آیت الله محمدی شد و در خطبه نماز با صراحت اعلام كرد از اینکه برای اعتراض، جایگاه مقدس نماز جمعه را در نظر گرفتید، من نگرانم و این جایگاه انقلابی امت همیشه در صحنه است و کسی نباید اعترض‌هاي خود و حتی مطالباتش را اینچنین و در این موقعیت مطرح کند.

نقوی در عین حال تأکید کرد که تهیه نامناسب خبر توسط رسانه استانی حاشیه کار را زیاد کرده است.

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان

در اين زمينه بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان نيز در بیانیه‌ای با عنوان "میهمان خود خوانده" به تحلیل این ماجرا پرداخت.

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: نه دی بزرگداشت روزی است که ملت در دفاع از آرمان های انقلاب، بصیرت عاشورایی خویش را نشان داده و با خروش خویش علیه فتنه و فتنه گر بار دگر وفاداری خود را به ولایت به اثبات رساندند.

علمدار روز بصیرت جزء بصیر نمی‌تواند باشد و چنین نیز هست «الا ولا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر». اما این بار دیده شد برخلاف قاعده، میهمانی خودخوانده بر کوس بصیرت می‌کوبد و آن چنان بر سمند سخن پراکنی می‌تازد که گویی ملت، اینان را نمی شناسند.

و اما تریبون نماز جمعه دارالمومنین همدان که سنگر استوار علما و فضلای دین بوده است، این بار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شاهد حضور میهمان خود خوانده ای بود که خود را شایسته سخن گفتن در باب بصیرت می‌دید.

عجبا! استانداری که بیانیه ننگین 13 استاندار در حمایت از جریان انحرافی را امضا کرد، چگونه است که شانه‌های خود را شایسته حمل علم بصیرت می‌داند.

و اما جوانان انقلابی و فرزندان عاشورایی امام خامنه ای (مدظله العالی) هوشیارانه با سردادن شعارهای ضد جریان انحرافی، اعتراض خود را نسبت به ارتباط استاندار با این جریان و سخنرانی ایشان در روز با عظمت 9 دی در مکان مقدس نماز جمعه، اعلام داشتند که منجربه قطع سخنان وی شد.

ولی افسوس صداو سیمایی که باید در خدمت انقلاب و آرمان‌های انقلاب باشد و بازیچه اربابان زر و زور و تزویر نباشد، در این میان استقلال خویش را از دست داده است و با انعکاس ناجوانمردانه خبر اعتراض جوانان حزب اللهی نسبت به سخنان استاندار همدان (کرم رضا پیریایی)، آن را به تریبون مقدس نماز جمعه نسبت داد.

اما مواضع به‎جا، مقتدرانه و روشنگرانه‎ی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم شهرستان همدان آیت الله محمدی که به حق غبار ابهامات را از حقیقت موضع گیری جوانان حزب الهی زدود و عرصه را بر یکه تازی‌های ناجوانمردانه جریان‎هاي مغرض سیاسی و رسانه‌های وابسته مسدود کرد ، باعث اصلاح خبر کذب مطرح شده در صداوسیمای همدان شد.

"و مكروا و مکر الله والله خير الماكرين"


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : علت اعتراض به استاندار, امضاكننده نامه 13 نفره, نمازجمعه 9 دي, اطلاعات غلط, سيماي مركز همدان, اعتراض نمازگزاران جمعه, حمايت از جريان نفوذي, ,