حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:


مجلس بستر قانون گذاری دینی و از ارکان قوام ولایت فقیه است
سپاه نیوز: نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: مجلس عامل زیربنایی وضع قوانین در چارچوب مبانی دینی و از ارکان قوام ولایت فقیه است.
به گزارش سپاه نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در دومین همایش سراسری هادیان سیاسی نیروهای مسلح طی سخنانی به تشریح جایگاه و اهمیت قوه مقننه در نظام اسلامی پرداخت و اظهار داشت: قوه مقننه عامل زیر بنایی وضع قوانین در چارچوب مبانی دینی در کشور است و مجلس بستر قانون گذاری دینی می باشد.
وی افزود: قوه مقننه علاوه بر اینکه رکن اساسی قوام ولایت فقیه و از ارکانی است که باید همسوی رهبری باشد همچنین اهرم مهم و تاثیرگذار در اسلامیت نظام است.
حجت الاسلام المسلمین سعیدی قوه مقننه را مرجع مهمی در پاسداری از اصول و گفتمان امام و رهبری دانست و اضافه کرد: مجلس محور اصلی نظارت بر قوه مجریه در پیشگیری از انحراف احتمالی این قوه است.
وی راهبرد جبهه استکبار در براندازی از بستر دموکراسی را از دسیسه های دشمن در فرصت انتخابات خواند و تصریح کرد: استراتژی دشمن بر این واقع شده که جا به جایی قدرتها را از این بیشتر دنبال کند و صرف نظر از وجود یا عدم وجود دشمن، دموکراسی به معنی احاله دادن سرنوشت قوای مجریه و مقننه به مردم که می تواند در جابه جایی قدرت نقش آفرینی کند.
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به ایفای نقش مجلس در تحولات گفت: مجلس می تواند در تحولات گوناگون نقشهای مثبت یا منفی را ایفا کند و همانطورکه می تواند در تقویت بنیه امنیتی نقش آفرینی کند و بستر ارتقاء حاکمیت دینی باشد به همان نسبت نیز می تواند زمینه تضعیف تمامی این موارد را فراهم آورد.
وی ضمن مقایسه دستاوردها و تصمیم گیری های مجلس ششم با مجالس هفتم و هشتم خاطر نشان کرد: از مقایسه عملکردها و تصمیمات می توان نتیجه گرفت که مجلس هم فرصتی برای حامیان انقلاب و هم فرصتی برای جبهه استکبار است.
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در بخش دیگری از سخنانش به علل و عوامل تمرکز دشمن بر انتخابات اشاره و اعلام کرد: از جمله این عوامل ناکارآمدی تهدیدهای نظامی، بحرانهای درونی جبهه استکبار، بیداری اسلامی و خیزش های منطقه را می توان نام برد.
وی افزود: ظرفیت اپوزسیون داخل و خارج، تلاقی منافع جریانهای معارض با دشمن و حرکتهای انجام شده برای القای حاکمیت دوگانه نیز از دیگر عوامل تمرکز بیگانگان در مقوله انتخابات است.
نماینده ولی فقیه در سپاه به بیان دیدگاه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پرداخت و تصریح کرد: تاکید بر اهمیت مساله انتخابات به عنوان یکی از تابلوهای مهم نظام، ضرورت مشارکت حداکثری، اتحاد در متعهدین به اصول انقلاب از رهنمودهاي مورد توجه ایشان است.
وي ويژگي‌هاي مجلس تراز انقلاب را همسويي با سياست‌ها و تدابير مقام معظم رهبري، مستقل و مصمم به کمک دولت و داشتن پشتوانه مردمي و مشارکت حداکثري دانست و اضافه کرد: برخاستن از اراده توده مردم در برابر وابستگي به کانونهاي قدرت و ثروت از ديگر ويژگي‌هاي مجلس تراز انقلاب است.
حجت الاسلام المسلمین سعیدی در خصوص معيارهاي کانديداي تراز انقلاب نيز اظهار داشت: کانديداي تراز انقلاب بايد داراي تقوي، تعهد و وارستگي بوده و التزام عملي به ولايت فقيه داشته باشد، از انديشه‌ها و گرايش‌هاي انحرافي تاثير نپذيرد، از روحيه استکبار ستيزي هم برخوردار باشد و ضمن عدم وابستگی به کانون‌هاي قدرت و ثروت در قبال جريانات انحراف و فتنه موضع گيري کند.
نماينده ولي فقيه در سپاه در پايان تاکيد کرد: بيان معيارها و شاخص‌ها بدون نام بردن از افراد مي تواند موجب شفاف سازي صحنه و رفتن افراد به سمت و سوي کانديداي اصلح شود.
همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صفایی رییس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی کل قوا طی سخنانی به بررسی فتنه از دیدگاه قرآن، ویژگی های فتنه و فتنه هایی که از آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی با آن مواجه بوده پرداخت.

    اخبارو تصاویرمرتبط

  مجلس بستر قانون گذاری دینی و از ارکان قوام ولایت فقیه است
  مردم کاندیداهای ولایت‌مدار را برگزینند
  فتنه 88 از تلاقی منافع استکبار و انگیزه عناصر قدرت‌طلب به وجود آمد
  سپاه هیچ‌گاه پرچمدار افراد، احزاب و گروهها نمی شود
  شهيد تهراني مقدم، بزرگترين قدرت را براي بازوي ولايت ايجاد کرد
  پيش‌بيني ساز وكارها براي سلامت روح و جان انسان از الزامات كرامت انساني است
  ولایت‌مداری در راس همه کرامات انسانی است
  بسیجی دستورات ولی‌فقیه را فصل‌الخطاب می‌خواند
  نخستین همایش تجلیل از اساتید و مربیان بازنشسته عقیدتی- سیاسی سپاه برگزار شد
  ولی فقیه مرجع تشخیص گفتمان علوی و نبوی است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : مجلس, بستر قانون گذاری دینی, ارکان قوام ولایت فقیه, علی سعیدی, ,