تحليل صفار از علت ارسال پيام اوباما به ايران در زمان كنوني

 

صفارهرندی با اشاره به پیام اخیر اوباما، آن را نشاندهنده پذیرش قدرتی به نام ایران از سوی امریکا دانست

به گزارش فارس، محمدحسین صفار هرندی که در برنامه دیروز ، امروز، فردا" سخن می گفت اظهار داشت: اگر سابقه سپری شده انقلاب اسلامی را مرور کنیم، به سرآغاز دعوای جمهوری اسلامی ایران با نظام سلطه پی‌خواهیم برد. در این زمینه، تحلیل‌های گوناگونی از منظرهای مختلفی بیان شده است، اما به گمان من توصیف «موشه دایان» که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آنرا زلزله‌ای در دنیا عنوان کرد، دقیق بود. 

وی ادامه داد: آثار این زلزله را امروز در غرب و در نظام سلطه می‌بینیم. برای اولین‌بار انقلابی به نام خدا برپا شد، پیروزی انقلاب با نام خدا به معنی رویاویی با نهادسازی 200ساله دنیای غرب بود. در آن زمان و در ادبیات سیاسی جهان کسی جرأت مخالفت لیبرال دموکراسی غربی را نداشت. لذا انقلاب اسلامی ایران همه این تابوها را شکست و طومار آنها را درهم پیچید.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آنها در ابتدا به دنبال آن بودند که بدل انقلاب را به ما بزنند. لذا در ابتدای انقلاب به سرمایه‌گذاری بر روی گروه‌های ملی‌گرا امثال نهضت‌ آزادی، ملی مذهبی و منافقین کردند، ولی خیلی زود اینها توسط مردم کنار زده شدند و گوهر واقعی انقلاب خود را هویدا کرد.

وی تصریح کرد: عزایی که امروز غرب از پیروزی انقلاب گرفته است،‌از پیشرفت‌ها و دستاوردهای بی‌نظیر و کم‌نظیر جمهوری اسلامی ایران است و هراس بیشتر نظام سلطه از این است که این انقلاب به نام خدا امروز در حال تبدیل شدن به «مدل » است و این بزرگترین خطر برای نظام سلطه است و این مدل باعث خیزش‌های اسلامی منطقه شده است.

صفارهرندی گفت: کابوسی که غرب را طی این مدت آزار می‌داد امروز در حال تعبیر شدن است. یکی از همین استراتژیست‌های غرب چندی قبل اذعان کرد که درگیری ما با ایران بر سر انرژی هسته‌ای نیست بلکه بر سر گرفتن حوزه نفوذ ما در منطقه از طرف ایران است، ایران در حال نشستن بر جایگاه ما در منطقه است.

این کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره جنگ نرم گفت: جنگ روانی یا جنگ نرم بخشی از جنگ است که همیشه علیه ما وجود داشته است و منحصر به این مقطع نیست. این عملیات روانی که بر روی ملت ما شکل می‌گیرد اگر ده درصد آن بر روی ملتی دیگر بود آنها ممکن بود دست‌های خود را به علامت تسلیم بالا ببرند.

صفارهرندی گفت: در دوره انقلاب گاهاً به دلیل وجود برخی افرادی که ترازشان تراز انقلاب اسلامی مردم ایران نبودند - اگرچه ملی بودند، وابسته به کشور بودند و گاهاً خدمت هم می‌کردند - ولی چون در تراز انقلاب اسلامی نمی‌توانستند فکر کنند، در مواجهه با یک تشر غرب عقب‌نشینی می‌کردند.

وی افزود: نگاه تراز انقلاب اینطور بود که می‌گفت اگر یک قدم عقب‌نشینی کنیم دشمن چند قدم جلو خواهد آمد. پس مدل ما طبق فرمایش امام (ره) اینگونه بود که با قطع رابطه آنها با ما، ما عزا نمی‌گیریم بلکه رابطه‌مان را با ملت‌ها گسترش می‌دهیم که در مواجهه با این نظر امام (ره) کسانی بودند که ایشان را متهم به نداشتن دیپلماسی می‌کردند، ولی امروز با گذشت 30سال می‌بینیم که بذر کاشته شده توسط امام(ره) در 30 سال قبل، امروز در شمال آفریقا و خاورمیانه روئیده است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دشمن هزینه‌های بسیار سنگینی را در منطقه متحمل شد. مثلاً در افغانستان گفته می‌شود رقم 4هزار میلیارد دلار هزینه کردند. این رقم را اگر در کنار بدهی‌های آمریکا قرار بدهیم، خواهیم دید که با رقم کل تولید ناخالص ملی آمریکا معادل شده و حتی بالاتر هم رفته است. علاوه بر این هزاران کشته دادند و در دنیا بی‌آبرو هم شدند.

صفارهرندی گفت: آنها به صراحت می‌گویند، حاکم اصلی منطقه تفکر انقلاب اسلامی ایران است. واقعیت این است که امروز محبت مردم و رهبر ایران در دل مردم منطقه و کشورهایی مثل افغانستان و عراق است.

وی در ادامه و در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره نامه اوباما گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم، اوباما نامه نداده است بلکه پیام داده است و این پیام‌ها را از سه کانال شفاهاً به ما منتقل کرده است. لذا نامه‌ای در کار نبود. مدتی است که خطاب‌های اینها رهبر معظم انقلاب اسلامی است. وقتی می‌خواهند مطلبی بفرستند می‌دانند که دل مردم درگرو عشق و محبت زعامت امام امت است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: آنها در ابتدا همانند دوران قاجار گمان می‌کردند که اگر تشری بزنند ما جا می‌زنیم. اما خودشان می‌دانند که انقلاب اسلامی ایران با این تشرها جا بزند. بعد از آن آمدند گفتند که ما می‌خواهیم با شما حرف بزنیم.

صفارهرندی با اشاره به تهدید بسته شدن تنگه هرمز و شاه‌راه انرژی دنیا، گفت: همه آنچه که انجام شده است بر اساس استراتژی امام بود. امام(ره) فرمود اگر با دین ما در بیفتید با همه دنیای شما درخواهیم افتاد.

وی تصریح کرد: امروز غرب با سقوط دولت‌های وابسته منطقه به نوعی مرگ خود را می‌بیند. تئوریسین‌های خودشان به صراحت گفتند که سال 2016 سال فروپاشی اقتصاد آمریکا خواهد بود. قبلاً گفته بودند که این سقوط در سال 2025 خواهد بود ولی امروز می‌گویند که جریان سقوط شتاب گرفته است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ماحصل پیام اوباما به رهبر ایران این است که ما قبول کرده‌ایم شما یک قدرت هستید حال شما بیائید با هم حرف بزنیم. لذا این را باید با زمانی مقایسه کرد که برای مذاکره با ما پیش شرط تحقیر کننده مطرح می‌کردند، ولی امروز می‌گویند که مانند دو قدرت بیایید با هم حرف بزنیم. امروز ملت ایران به جایگاهی رسیده است که باید بارها شکرگزار این نعمت باشیم. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تحليل صفار, پيام اوباما, قدرتی به نام ایران, جرأت مخالفت, لیبرال دموکراسی غربی, ,