پيشنهادهاي مترجم فارسي‌زبان سيا در آستانه نشست لندن ضد انقلاب
تكليف‌تان را با همجنس‌بازها و اسرائيل‌مشخص‌كنيد وگرنه ائتلاف بي‌ائتلاف!
 

 

مجيد محمدي از چهره‌هاي شناخته شده حلقه كيان كه در سال‌هاي آخر دولت خاتمي به خارج از كشور فرار كرد و جزو سرپل‌هاي اصلي ارتباط عناصر فراري با سرويس‌هاي جاسوسي غرب است، در آستانه برگزاري نشست هماهنگي گروهك‌هاي ضد انقلاب در لندن، پيشنهادهايي براي نزديك شدن اين گروه‌ها به هم مطرح كرد.

به گزارش رجانيوز، البته محمدي در اين نوشته اشاره‌اي به نشست هماهنگي گروهك‌ها كه قرار است در ماه جاري (بهمن) برگزار شود، نكرده است تا چنانچه مانند دور قبل كه قرار بود اين نشست در آذر ماه برگزار شود اما به‌دليل لو رفتن برخي محورها به تعويق افتاد، پيشنهادهايش بي‌اثر نشود.

نكته‌ي قابل توجه برنامه‌ريزي سرويس‌هاي جاسوسي غرب براي آشتي دادن گروهك‌هاي ضد انقلاب در طول دو سال گذشته است، به‌طوري كه به‌دنبال فروكش كردن فتنه در داخل ايران و از تقليل قابل توجه ظرفيت فتنه و در عين حال، خروج تعداد قابل توجهي از عناصر اين جريان از كشور، سرويس‌هاي جاسوسي به اين نتيجه رسيدند كه بايد از حجم اختلاف‌هاي ميان گروهك‌ها بكاهند و ميان آن‌ها همكاري‌هايي را شكل بدهند.

فاز اول اين پروژه سال گذشته با عنوان "دولت در تبعيد" اجرا شد اما به‌دنبال بازگشت محمد رضا مدحي نفوذي سيستم امنيتي كشور به ايران و افشاي ضعف اطلاعات، تحليل و عمليات گروهك‌هاي ضد انقلاب، ضربه قابل توجهي به اين پروژه خورد.

در عين حال، سرويس‌هاي جاسوسي غرب به‌ويژه امريكا، انگليس و فرانسه در تدارك برگزاري دومين نشست مشترك ضد انقلاب در آذر ماه بودند كه اين نشست به ميزباني لندن به بهمن ماه موكول شد. مشابه اين نشست براي اپوزيسيون روسيه نيز كه ناآرامي‌هايي را در ماه‌هاي گذشته تجربه كرد، در لندن برگزار خواهد شد.

اما در آستانه اين نشست، مجيد محمدي كه معمولاً ترجمه فارسي دستور العمل‌هاي سوخته‌ي سيا را در رسانه‌هاي ضد انقلاب منتشر مي‌كند، با يادآوري تجربه‌هاي شكست خورده ائتلاف ميان گروهك‌هاي ضد انقلاب، پيشنهاد كرد كه قبل از هرگونه دور هم نشستن، گروه‌ها بايد تكليف خود را با مسائلي مانند حقوق هم‌جنس‌بازان و رابطه با اسرائيل مشخص كنند.
 

وی در ابتدا با بیان اینکه "تشکیل شورای هماهنگی راه سبز امید، علی رغم ادعای نمایندگی از میر حسین موسوی و کروبی، در نهایت بیشتر اختلاف آفرید"، نوشت: «برای ایجاد اتحاد و اجماع باید به اقداماتی دست زد که از اختلافات بکاهند یا بستری برای حل منازعات و رسیدن به توافق فراهم آورند.»

اما مهم ترین بخش این یادداشت كه در بي‌بي‌سي فارسي منتشر شد، جایی است که وی به صراحت خواستار اعلام نظر طیف های مختلف اپوزسیون از جمله اصلاح طلبان، پیرامون مسایل مختلف جاری در کشور شده مانند حقوق همجنس بازان شد و اعلام كرد: "نمی‌دانیم نیروهای اصلاح طلب مذهبی چه موضعی در مورد همجنسگرایان و حقوق آنها دارند!" 

وی در بخش دیگری از نوشته خود نیزخواستار شفافیت بیشتر و اعلام برنامه طیف های مختلف اپوزسیون برای موضوع‌هايی مانند رابطه با کشورهایی مثل اسراییل امریکا و... شد و افزود: 

«احتمالا خواهید پرسید که مخالفان هر روز دارند مواضع خود را اعلام می‌کنند. چنین است و چنین نیست. آنها بر اساس نوعی عامه گرایی از اعلام مواضعی که احتمال می‌دهند گروه‌هایی را از آنها جدا می‌کند می‌پرهیزند. به عنوان نمونه ما نمی‌دانیم موضع سازمان مجاهدین خلق ایران (منافقین) در مورد رابطه ایران با اسرائیل یا آزادی‌های چهارگانه چیست؛ نمی‌دانیم مواضع حزب مشارکت پس از رویدادهای سال ۱۳۸۸ در باب حمایت جمهوری اسلامی‌از حزب الله و حماس چیستَ؛ ... نمی‌دانیم نیروهای ملی- مذهبی چه نظری در مورد ارث مساوی برای زنان و مردان دارند؛ نمی‌دانیم مشروطه خواهان به دنبال کدام مدل از حکومت پادشاهی‌اند؛ همچنین نمی‌دانیم هر یک از گروه‌های اپوزیسیون در صورت به دست گرفتن قدرت با تظاهرات مسالمت آمیز چگونه برخورد می‌کنند و قس علی هذا.»

وی درادامه نیز از گروه های مختلف اپوزیسیون خواسته تا منابع مالی خود را شفاف کنند چرا که این موضوع یکی از علل عدم اعتماد عمومی به آنها طی سالهای اخیر بوده است. 

البته یادداشت وی بدین جا ختم نمی شود و در پایان با یک پیشنهاد بامزه همراه است. وی با يادآوري اینکه "نیروها و جریان‌های سیاسی ایرانی در داخل و خارج (موافق یا مخالف رژیم، اصلاح طلب و برانداز)- اغلب در مورد میزان پشتیبانی مردمی‌از خود متوهم هستند" پيشنهاد کرده است که گروه های مختلف اپوزسیون برای جلوگیری از اختلافات بیشتر با یکدیگر، نظرسنجی کرده و ببینند پایگاه کدام‌يك بیشتر است!

تلاش براي ايجاد ائتلاف و نزديكي ميان گروهك‌هاي ضد انقلاب به‌منظور افزايش كنترل‌پذيري آن‌ها از سوي سرويس‌هاي جاسوسي غرب و همچنين القاي اعتماد به نفس به آن‌ها پس از شكست سنگين در فتنه 88، در حالي است كه اين سرويس‌ها اميدوار هستند بتوانند در آينده با فعال كردن مجدد فتنه در داخل، از ظرفيت اين گروهك‌ها به‌عنوان شوراي انتقالي مشابه مدل ليبي استفاده كنند.

اما به نظر می رسد این روزها که تقریبا یک سال از حصر سران فتنه می گذرد، بدنه حداقلی این جریان در داخل و خارج از کشور بیش از همیشه دچار سردرگمی شده است چرا که طی این مدت نه تنها اتفاق قابل توجهی از سوی کسانی که مدعی بودند "موسوي دستگیر بشه، ایران قیامت میشه" نیفتاده است، بلکه طیف خارج از کشور نیز که تصور می کرد می تواند با اتکا بر آنچه که "پایگاه مردمی جنبش سبز در داخل کشور" می خواند، اقدام خاصی انجام دهد عملا بیش از پیش متوجه توهم خود در این زمینه شده است و اساساً افزايش سرمايه‌گذاري غرب بر روي جريان خارجي فتنه شامل عناصر ضد انقلاب فراري به‌دليل كور شدن ظرفيت داخلي فتنه است.

در آبان ماه سال 89 نیز اکبر گنجی از عناصر نشانه دار اپوزسیون طی سخنانی در کلیسای کارتویزر کلن، گفته بود: "رویدادهای ماه های اخیر، این ایده را بسط داده که جنبش سبز- مانند جنبش اصلاح طلبی- تمام شد و به بایگانی تاریخ ایران پیوست. تظاهرات خیابانی در شهرهای ایران پایان یافت.حمایت مردمی از جنبش سبز به سرعت کاهش یافت و به جای افزایش تعداد فعالان این جنبش، شاهد زوال و ریزش سریع آن بودیم." 

وی با تصریح به ایجاد شکاف عمیق بین سران فتنه، اعلام داشته بود: "شکاف بین رهبران جنبش سبز افزایش یافته است و حتي محمد خاتمی دیگر از جنبش سبز یا درباره‌ی جنبش سبز حرف نمی زند." 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : پيشنهادهاي مترجم, مترجم فارسي‌ زبان سيا, نشست لندن ضد انقلاب, مجيد محمدي, حلقه كيان, نشست هماهنگي گروهك‌ها, ,