رجانيوز منتشر مي‌كند: گزارش‎های راهبردي درباره انتخابات مجلس/ 7
10 كاري كه كانديداها مي‌توانند براي كور كردن خط تحريم دشمن بكنند

 

تبليغات انتخاباتي كانديداهاي انتخابات مجلس به‌طور رسمي از روز چهارشنبه‌ي هفته آينده (سوم اسفند) آغاز مي‌شود، اگرچه قانون انتخابات در سرفصل تبليغات، ابهام‌هاي زيادي دارد، به‌طوري كه در حال حاضر، تبليغات انتخاباتي صرفاً‌ به چاپ و الصاق پوستر و توزيع تراكت‌ها اطلاق مي‌شود و بسياري از كانديداها از ماه‌ها قبل از انتخابات برنامه‌هاي انتخاباتي خود را در حوزه‌هاي انتخابيه‌شان آغاز مي‌كنند.

تبليغات انتخاباتي در معرض قضاوت مردم قرار دارد و رأي دهندگان عمدتاً با رويكردهاي مسرفانه در زمينه تبليغات و يا اتصال به كانون‎هاي قدرت و ثروت برخورد منفي مي‌كنند. با اين حال، ملاحظات مشخص فرهنگي، سياسي و امنيتي در اين زمينه وجود دارد كه رجانيوز در سه بخش به برخي از آن‌ها خواهد پرداخت. اين ملاحظات زماني جدي‌تر مي‌شود كه به ارتباط ميان چالش‌هاي امنيتي و توطئه‌هاي دشمن براي انتخابات مجلس كه رهبر معظم انقلاب تا كنون سه بار در مورد آن‌ها طي ماه‌هاي اخير هشدار داده‌اند توجه شود، به‌ويژه اينكه تجربه‌ي فتنه 88 و زمينه‌سازي تبليغاتي كانديدايي كه بعداً رأس داخلي فتنه شد، در اين زمينه موجود است:

بخش دوم؛ ملاحظات سیاسی

در چارچوب ملاحظات سیاسی می‏توان 10 اصل کلی را طرح كرد که معیار کلی و هدف همه آنها شکل‏گیری نوعی رقابت سیاسی منصفانه در این دوره از انتخابات است:

اصل اول؛ تبلیغات انتخاباتی نباید به لحاظ زمان‏بندی زودتر از موعد قانونی شروع شود. این مورد، هم مغایر رقابت منصفانه سیاسی است و هم موجب می‏شود جامعه زودتر در شرایط و فضای انتخاباتی قرار گیرد و به اختلاف‌ها و تنش‏های سیاسی دامن بزند.

اصل دوم؛ کاندیداهای نمایندگی مجلس نهم نباید در تبلیغات انتخاباتی خود وام‌دار كانون‌هاي قدرت و ثروت باشند و متن مردم را که سرمایه‏های اصلی انقلاب و کشور هستند، فراموش کنند، چنانکه تجربه نشان داده، در این صورت، به هنگام ورود به مجلس در پی تأمین منافع صاحبان قدرت و ثروت خواهند بود نه طبقات محروم و مؤمن به انقلاب و اسلام.

اصل سوم؛ کاندیداهای نمایندگی مجلس نهم نباید در تبلیغات انتخاباتی خود از امکانات و سرمایه‏های دولتی بهره برده و هزینه کنند. این مورد هم خلاف موازین قانونی است و هم در صورت وقوع، مجلس آینده را به مجلس دولت ساخته و نمایندگان آن را به وکیل‏الدوله تبدیل خواهد کرد.

اصل چهارم؛ کاندیداها نبايد در تبلیغات انتخاباتی، وعده‏هایی از جنس اجرایی و خارج از توان تقنینی خود و یا مغایر و فراتر از سیاست‏های کلی نظام بدهند که به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است. نتیجه این نوع تبلیغات چیزی جز کاهش اعتماد عمومی و فرسایش سرمایه اجتماعی احزاب و گروه‎ها و در نهایت نظام اسلامی نیست، زیرا تحقق این قسم وعده‏ها امکان ناپذیر است و ماهیتی جز عوام فریبی ندارد.

اصل پنجم؛ تبلیغات انتخاباتی از سوی همه نهادهای تبلیغی و مبلغان و کاندیداها بايد بر مبنای تشویق و تهییج جامعه به مشارکت حداکثری پردازش شود و از این رو، مولد مشارکت و افزایش ضریب آن باشد. بی‏رونقی تبلیغات، نتیجه‏ای جز مشارکت حداقلی نخواهد داشت.

اصل ششم؛ رسانه‏ها و به ویژه رسانه ملی، بايد برنامه‏های روزمره‌ي خود را در این مدت، متوقف کرده و ضمن ارائه برنامه‏هایی جذاب و گیرا در حوزه‏های مختلف، تبلیغات و برنامه‏های انتخاباتی خود را در پرمخاطب‏ترین شبکه و پربیننده و پرشنونده‏ترین زمان‏ها پخش کنند. پخش برنامه‏های چالشی و مشوق مشارکت و در عین حال، خنثی‏کننده خط تبلیغی دشمنان انقلاب و نظام اعم از بیگانگان و جریان‏های ضد انقلاب خارجی و معاند داخلی در چارچوب گفتمان امام(ره) و مقام معظم رهبری، از جمله بایسته‏ها و وظایف این رسانه‏هاست.

اصل هفتم؛ در چارچوب اصل مشارکت حداکثری و بسترسازی برای آن، آراي رأی اولی‏ها، یکی از مهم‌ترین عناصر ارتقاي ضریب مشارکت در کل کشور است. از این ‏رو، آموزش و پرورش، رسانه ملی و دیگر نهادهای مرتبط، وظیفه و کارکرد مهمی را برای جذب آراي این قشر و به پای صندوق رأی آوردن آنها بر عهده دارند. نهادهای فرهنگی و آموزشی، بايد برنامه‏های متعددی را برای این منظور تدارک دیده و اجرایی کنند.

اصل هشتم؛ تبلیغات در دانشگاه‌ها، در این دوره از انتخابات یکی از مهم‌ترین اجزا و عناصر در چارچوب کلی استراتژی مشارکت حداکثری است. دلیل این امر آن است که ضد انقلاب و بیگانگان، حساب جداگانه‏ای برای بهره‏گیری از این قشر در راستای اهداف و امیال خود باز کرده‏اند و به دنبال آن هستند تا در مرتبه نخست، این قشر را وارد فاز تحریم انتخابات كنند و در مرحله‌ي بعد، قشر دانشگاهی را به گروه مرجع دیگر اقشار جامعه برای گسترش رفتار تحریمی در سطح جامعه تبديل كنند، بنابراين، با نوعی مهندسی معکوس، بايد این قشر را به یکی از فعال‏ترین مشارکت‏کنندگان انتخاباتی، به منظور خنثی‏سازی راهبرد بیگانگان تبديل كرد.

اصل نهم؛ نوع صورت‏بندی تبلیغات در قبال مناطق و اقشاری که با کاهش رأی آنها در انتخابات دوره پیشین مجلس شورای اسلامی مواجه بودیم، بايد تغییر کند و از اصل کلی "جذب حداکثری و دفع حداقلی" در چارچوب منویات مقام معظم رهبری پیروی كند. شهرهای بزرگ، مناطق قومی و مرزی، طبقه متوسط شهرنشین و همچنین مناطق سنی‏نشین، از این جمله‏اند.

اصل دهم؛ برای شکل‏دهی به تبلیغات برای مشارکت حداکثری در میان مناطق و اقشاری که با کاهش رأی آن‌ها در انتخابات دوره پیشی مجلس، مواجه بوده‏ایم، تبلیغات غیرمستقیم، غیررسمی، مبتنی بر فضاهای مجازی و شبکه‏های اجتماعی و با بهره‏گیری از مرجعیت‏های درونی این اقشار و مناطق، بايد در اولویت قرار گیرد.

 

مطالب مرتبط:

 

گزارش ششم/ كارهايي كه كانديداها بايد به‌جاي كاغذ ديواري كردن در و ديوار شهر بكنند!

گزارش اول/ سه هدف عمده غرب از القاي جنگ قدرت در آستانه انتخابات مجلس ايران

گزارش دوم/ نظر جريان فتنه و طيف متمايل به آن درباره تحريم انتخابات/ انگيزه غرب از وزن دادن به گروه‌هاي تحريمي چيست؟

گزارش سوم/ تلاش غرب براي بازتوليد ادبيات فتنه از زبان اصول‌گرايان، القاي انتخابات فرمايشي براي مشاركت حداقلي و اعلام نظرسنجي‌هاي جعلي

گزارش چهارم/ هشدار مجدد رهبر انقلاب در مورد توطئه‌هاي انتخاباتي دشمن/ مهم‌ترين ركن هدف در چالش امنيتي مورد نظر غرب چيست؟

گزارش پنجم/ طراحي ضد انقلاب براي لوث كردن مشاركت در انتخابات مجلس چيست؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : كور كردن خط تحريم, تحريم دشمن, انتخابات مجلس, تبليغات انتخاباتي, ,