چرا مي‌توان براي پيش‌رفت توأم با عدالت كشور به ليست پايداري اعتماد كرد
ليست‎جبهه‎پايداري در تهران؛قطعات‎پازل کارآمدی، تخصص و ایران 1404
 

 

رشید قانعی: چندسال بیشتر از ابلاغ سند کوتاه ایران 1404  نمی گذرد و در طی این سال‌ها نیز دو سند بالادستی دیگر یعنی سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه و همچنین نقشه جامع علمی کشور تعیین شده‌اند که همه آنها به مثابه چراغ راهی برای حرکت کشورمان به سوی قله های افتخار مادی و معنوی است.

در طی این سال‌ها به یمن تلاش و همت دولت نهم و بخشی از دولت دهم و همچنین استقامت و پایداری دانشمندان و نخبگان کشورمان به بخشی از این اهداف دست پیدا کرده ایم، منتها شکی در این نيست که متاسفانه حوزه قانون‌گذاری کشور ما یعنی مجلس که به تعبیر امام خمینی، در راس امور است، نتوانسته است هم‌گام با این اسناد به وظیفه خطیر خود عمل می کند و به‌رغم اینکه در حوزه اجرا و حوزه ای که بر دوش مردم است، به نسبت شاهد پیشرفت‎های خوبی بوده ایم، اما مجلس هنوز نتوانسته است قانون‎هایی را در راستای این اسناد وضع كند که با تعویض دولت‎ها و مسئولیت‎ها در همه نهادهای حاکمیتی، جهت‌گیری کلی تغییری نکند.

یقینا بخشی از این ناکارآمدی مجلس ناشی از ضعف تحصیلی و تخصصی نمایندگان است که متاسفانه این آمار در مجلس هشتم رضایت بخش نبود و نتیجه خود را نیز در مصوبات ناپخته و غلط نظیر وقف دانشگاه آزاد اسلامی و یا برخی مصوبات دیگر در حوزه اقتصاد مثل هدف‌مندی یارانه ها که موجب بسته شدن دست دولت در خدمت‌گزاری به مردم شد.

شاید بخشی از این عدم شایستگی در حوزه های تخصصی باز می گردد به اینکه بعضا حتی در کلان شهرهای کشورمان که نمایندگان آن بايد از میان نخبگان و متعهدان شهر انتخاب شوند، با برخی زدو بندهای سیاسی و روش‎های غیر دینی در جذب رأی، افراد غیر کارا و صرفا بر اساس انتساب حزبی و تشکلی به مردم معرفی می‌شوند.

به نظر می آید علت دوم این ناکارآمدی علاوه بر آنچه که نبود تخصص نمایندگان شمرده شد، نبود تعهد کافی در عده زیادی از آنهاست، چه آنکه طرح نظارت بر نمایندگان که چندین بار توسط رهبر انقلاب بیان شد، در نهایت بعد از چندسال وقفه به یک طرح نه چندان کارایی تبدیل شد و یا تعطیل کردن مجلس تا بعد از برگزاری انتخابات مجلس نهم و معلق گذاشتن برنامه بودجه سال آینده برای رسیدن به تبلیغات انتخاباتی اوج بی دغدغه بودن برخی نمایندگان به اولویت های کشور را نشان داد.

اما جبهه پایداری با توجه به همین دو محور مهم، یعنی تخصص و تعهد لیستی را در تهران و دیگر شهرهای ایران، ارائه كرده است که جوهره اصلی آن پوشش دادن همین دو محور است. در حوزه تخصص سعی شده است تا همه تخصص های لازم و مفید را برای یک حرکت جامع و فراگیر آماده كند.

با توجه به آنکه سیاست‌های برنامه پنجم دارای فصل بندی مشخصی با عناوین دقیق است و رهبر انقلاب نیز آن را ابلاغ كرده‌اند در این جستار سعی می شود، لیست تخصص کاندیداهای تهران جبهه پایداری در همان حوزه ها و سرفصل ها بیان شوند.

برخي از افراد گمنام و شاخص در تدوین سند برنامه پنجم توسعه که جزو اساتید مبرز علمی کشورمان می باشند، اکنون در لیست جبهه پایداری حضور دارند.

 

اقتصاد، صنعت و فناوری

دکتر مسعود میرکاظمی، دکتر علی اصغر زارعی،دکتر محمد سلیمانی، استاد محمود دهقانی، دکتر محمد جمال خليليان، مهندس سیدمهدی هاشمی، دکتر مهدی کوچک زاده و دکتر کفایتی

یکی از چالش های اساسی کشور ما در حوزه چشم انداز و راهبردهای کلان کشوری در سال‌هاي اخیر نداشتن یک برنامه ریزی کلان اقتصادی و همگام سازی اسناد بالادستی مختلف کشور با یکدیگر برای تحقق اهداف همه آنها است. همچنین نداشتن سیاست های اقتصادی واحد و مستحکم مبتنی بر مبانی دینی (همان اقتصاد اسلامی) یکی از چالش های جدی اقتصاد کلان و خرد کشورمان است که با توجه به حضور دو چهره مبرز علمی به‌نام آقایان محمود دهقانی و دکتر محمد جمال خلیلیان به نظر می آید که جبهه پایداری عزم راسخی را برای ورود جدی و اسلامی به این حوزه دارد چه آنکه هر دوی این افراد در تدوین سند برنامه پنجم توسعه و همچنین دیگر حوزه های نظری اقتصاد تلاش اجرایی و علمی فراوان داشته اند و یقینا می توانند کمک شایانی را به مجلس كنند.

دکتر خیلیان عضو هیات علمی و استاد گروه اقتصاد موسسه امام  خمینی است، وی همچنین در شوراي عالي تدوين برنامه پنجم، ستاد تلفيق و عضو كارگروه مشترك فرهنگي این برنامه بوده و نقش فعالی را داشته است. همچنین محمود دهقانی نیز دقیقا همانند دکتر خلیلیان در هز سه گروه یادشده از برنامه پنجم نقش داشته ضمن آنکه ایشان، مدیر گروه اقتصاد مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما و هیات علمی موسسه امام خمینی، و عضو کارگروه الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت است.

در حوزه صنعت و فناوری نیز علیرغم پیشرفت های کشورمان به‌ویژه در سال‌های اخیر در حوزه های صنایع هوافضا، نفت و گاز  و... باز هم هنوز نیاز به تقنین و حمایت های جدی ای از حوزه های صنعت وفناوری کشور داریم تا بتوانیم در منطقه از لحاظ صنعتی نیز در  همه حوزه ها مقام اول را احراز كنيم.

جبهه پایداری با حضور عناصری کارآمد، نظیر دکتر میرکاظمی که کلان نگری و دید سیستماتیک وي در برنامه ها، موجب شد تا منشا خدمات فراوانی هم در حوزه بازرگانی و تجارت و هم در حوزه نفت و گاز شود. دکتر سلیمانی نیز که ملقب به پدر دانش ماهواره ایران شده است، یقینا با توجه به پیشرفت‌های چشم‎گیر صنایع هوافضای کشور خواهد توانست شرایطی پویاتر را در مجلس برای رشد روز افزون این صنایع آماده كند، چه آنکه کشورمان قصد دارد تا سال 1400 انسان به فضا پرتاب كند و این مقدور نیست مگر آنکه فردی که خود پدر این دانش در کشورمان است، در مجلس بتواند راه را برای این شتاب روزافزون مهیاتر كند.

همچنین حضور دکتر زارعی که سمت ریاست دانشکده فنی مهندسی را داشته اند و حضور مهندس سید مهدی هاشمی به عنوان ریاست سازمان نظام مهندسی کشور ، قائم مقام وزیر راه و دکتر کوچک‌زاده به‌عنوان استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس، نوید بخش یک تحرک جدی و انقلابی در حوزه مهندسی کشور برای رشد صنعت‎مان است که متاسفانه به‌رغم وجود مهندس های خلاق و ماهر در کشور، به دلیل عدم وجود یک سیاست فراگیر  هماهنگ که به افزایش و سینرژی انرژی ها منجر شود، در صنایع کشور دچار یک رشد کمتر از انتظار برنامه های کلان کشور هستیم.

دکتر محمد اسماعیل کفایتی نیز که یکی از جوان‎ترین اعضای لیست جبهه پایداری است، دارای دكتري مهندسي شيمي گروه نانوفناوري دانشگاه تهران و كارشناسي ارشد بيوتكنولوژي دانشگاه صنعتي اميركبير است. او مدرس دانشگاه صنعتي اميرکبير در مقطع فوق ليسانس و لیسانس و مديرکل انجمن هاي علمي دانشگاه صنعتي اميرکبير نیز هست. در سوابق او، مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران نیز دیده می شود.

همچنین وجود دكتر فرهاد جوانمردي به عنوان استاد فيزيك هسته‌اي دانشگاه و از اعضاي فعال بسيج اساتيد نیز به نظر می آید با توجه به پیشرفت چشم‎گیر صنایع هسته ای کشورمان موجب خرسندی و امری مبارک برای کمک بیشتر مجلس به این انرژی شود که امروز برای ما حیثیتی شده است.

 

امور فرهنگى

دکتر غلامعلی حداد عادل، حجت‌الاسلام حمید رسایی، بیژن نوباوه، محمد حسین استاد آقا، سردار علي‌رضا صفارزاده و علی خطیبی شریفیه

مقام معظم رهبری بارها فرهنگ را زیربنای همه ارکان دیگر کشور از جمله اقتصاد دانسته اند و با توجه به آنکه بارها ایشان در 20 سال اخیر تعابیری همچون شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و اخیرا جنگ نرم را به کار برده اند، ضرورت حوزه فرهنگ به‌ويژه در مجلس شورای اسلامی دوچندان می شود. به جرات می توان گفت یکی ازنقاط قوت جبهه پایداری در حوزه فرهنگ است، زیرا رییس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم دکتر حداد عادل و همچنین دو تن از اعضای فعال آن یعنی حجت الاسلام رسایی و نوباوه در لیست جبهه پایداری تهران قرار دارند و تجربه آنها در مجلس هشتم و کارنامه مثبت‌شان در این حوزه قطعا به پیشرفت دوچندان فرهنگ کمک خواهد کرد. حمید رسایی مدیر مسئول هفته نامه 9دی، مؤسس و مدير دفتر جريان‌شناسي تاريخ معاصر ايران است و همچنین سابقه تدریس و تبلیغ فرهنگی به مدت دوسال در کشورهای مسلمان آفریقا را دارد که باتوجه به بیداری های رخ‎داده در منطقه، اهمیت آن بیشتر می شود.

جبهه پایداری دو تن از فعالان و مدیران نخبه فرهنگی کشور را نیز در لیست جدید خود معرفی کرده است.

محمدحسین استادآقا که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی از دانشگاه معارف اسلامی، خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم است، سال‌ها به‌عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خدمت کرده است. استادآقا در برگزاری همایش های بزرگ دینی نیز نقش فعالی را داشته است، چنان‌که دبیر کمیته علمی اجلاس دوسالانه امام مهدی(عج) و همچنین دبیر جشنواره ملی کریمه اهل بیت بوده است. استادآقا که از رزمندگان جنگ تحمیلی است، سال‎ها در استان سیستان و بلوچستان که درای تنش‎های بالای دینی و قومی است، به فعالیت  فرهنگی پرداخته كه این خود حاکی از بصیرت و تیزبینی او در انتخاب نقاط حساس فرهنگی است.

فعال فرهنگی دیگر در لیست جبهه پایداری، سردار علی‎رضا صفارزاده است که سال‌هاست در حوزه ورزش و جوانان نقش فعالی را داشته است و باتوجه به ضعف مجلس شورای اسلامی در حوزه ورزش و نداشتن تخصص نماینده های مجلس در آن، به‌نظر می رسد حضور وي به عنوان یک بسیجی متخصص در امر ورزش این ضعف مجلس را برطرف كند.

سردار صفارزاده بیش از 29 سال در 20 رشته ورزشی مختلف مدیریت ورزشی كرده است. در کارنامه‌ي او، دبیر کل جامعه اسلامی حامیان ورزش و جوانان، مؤسس و مدیر عامل باشگاه فجر سپاه، مؤسس و اولین مدیر سازمان بسیج ورزشکاران دیده می شود. ایشان هم اکنون رئيس فدراسيون پهلواني و زورخانه‌اي است.

همچنین حضور یک عنصر جوان در حوزه فرهنگ یعنی علی خطیبی شریفیه که دانشجوی دکتری بیوفیزیک دانشگاه تهران است، در جبهه پایداری به چشم می خورد. درکارنامه‌ي او، عضو شورای سیاست‎گذاری دبیرخانه جنگ نرم در دانشگاه ها، مدیرعامل موسسه فرهنگی دفتر مطالعات تاریخ انقلاب اسلامی و مدیر مسئول هفته نامه آوای نهاد دیده می شود.

 

علوم انسانی اسلامی- ایرانی

دکتر مرتضی آقاتهرانی، دکتر ناصر سقای بی‌ریا، دكتر نبويان، دکتر روانبخش، دكتر محمد مهدي باباپور

بعد از آنکه در سال 88 با توجه به وقایع رخ‌داده رهبر معظم انقلاب تاکید بسیار زیادی بر ضعف دانشگاه ها در علوم انسانی كردند و تاکید کردند که با این متون درسی ما به دست خودمان به ترویج افکار غربی در دانشجویان‌مان دست می زنیم، توجهات جامعه علمی کشور و مسئولین به این حوزه خطیر بیش از پیش جذب شد. ضمن آنکه ايشان تاکنون با برگزاری سه دوره از جلسات الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت به نوعی حساس بودن این حوزه را در مقطع کنونی برای جمهوری اسلامی نشان دادند. رهبر انقلاب پیش‌تر نیز با به‌راه انداختن ادبیات نهضت نرم افزاری و همچنین نهضت تولید علم به‌نوعی نقش مهم این حوزه را بیان فرموده بودند.

اما از آنجا که موسسه امام خمینی چند ده سال است که به تربیت شاگردان کوشا و قوی ذیل نظر علامه مصباح یزدی (به تعبیر رهبر انقلاب، مطهری زمان) می پردازد، قهرا انتظار می رود که دارای نخبگان و دانشمندان بزرگی در این حوزه باشد که به نیکی می توان این ورود همه جانبه موسسه امام خمینی را با قرارگرفتن مبرزترین استادانش در لیست جبهه پایداری فهمید. این افراد نوعا در غرب دکترای تخصصی خود را دريافت کرده اند و در حوزه علميه قم نیز پای درس بارزترین علما به تحصیل پرداخته اند.

حجت الاسلام والمسلمين دکتر آقاتهرانی دارای دکترای فلسفه عرفان از امریکا و همچنین خارج فقه و اصول در محضر آیات عظام بهجت، پهلوانی و مصباح است.

حجت الاسلام والمسلمين دکتر ناصر سقای بی ریا نیز دارای دکتری رهبری تربیتی و مطالعات فرهنگی از دانشگاه هوستون در ایالت تگزاس و همچنین کارشناسی ارشد از دانشگاه مک گیل، مونت رئال، کانادا است، وی همچنین از شاگردان آیات عظام بهجت و مصباح یزدی است.

حجت الاسلام والمسلمين دکتر نبویان نیز دارای دكتري فلسفه از مؤسسه امام خمینیو عضو هیات علمی آن است. وي همچنین قائم مقام پژوهشگاه انديشه سياسي اسلام و راه اندازي و مدير كارگروه فلسفه حق امام خمینی(ره) را در کارنامه خود دارد.

حجت الاسلام والمسلمين روانبخش نیز دکتری رشته مطالعات انقلاب اسلامی و کارشناسی ارشد فلسفه از مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) را دارد. ضمن آنکه خارج فقه و اصول را با شاگردی آیات عظام فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی و مصباح یزدی در کارنامه خود دارد.

حجت الاسلام والمسلمين دکتر محمدمهدی باباپور نیز که عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی است، دارای دکتری علوم سیاسی از دانشگاه تهران و همچنین کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه شهید بهشتی هست. همچنین خارج فقه و اصول را نیز در کارنامه خود دارد.

 

امور سلامت، بهداشت و درمان

دکتر مرندی، دکتر جواد محمدی، دکتر طبیب زاده و دکتر نامجو

امروزه مساله سلامت و گره خوردن آن با پویایی زندگی بشری، نقش حساسی را در جهت‌گیری‎هاي همه‌ي دولت‌ها دارد، به‌طوری‌که حتی شعارهای انتخاباتی در برخی کشورهای پیشرفته نقطه مشترک آن سلامت کشور شده است. در ایران عزیز ما نیز با توجه به پیچیدگی این حوزه به‌رغم گذشتن سال‎ها از انقلاب اسلامی هنوز در برخی مناطق محروم امکانات اولیه درمان وجود ندارد و در سطح کلان سلامت نیز به‌رغم خودکفایی در تولید بسیاری از رادیودارو ها و یا داروهای ضد سرطان، هنوز جای پیشرفت بیشتر به‌ويژه برای احراز مقام اولی در سطح آسیا وجود دارد زیرا که در همین زمان کنونی کشور ما از حیث تولیدات علمی پزشکی در منطقه اول است.

در این حوزه جبهه پایداری چهار چهره شاخص دارد.

دکتر مرندی که نماینده مجلس هشتم نیز بوده است، دارای بورد تخصصی اطفال از امريكا و بورد فوق تخصص نوزادن از دانشگاه رايت- استيت امريكاست. وی که وزير اسبق بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي نیز هست، هم اکنون ریاست فرهنگستان علوم پزشکی کشور را نیز برعهده دارد.

دکتر جواد محمدی نیز كه از پزشکان مطرح در علم ژنتیک هست، استاد دانشگاه و مديركل امور بين‌الملل و سرپرست اداره كل ارتباطات و رسانه دبيرخانه شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي نیز هست که تسلط او را به نقشه جامع علمی کشور و همچین مباحث استراتژیک رشد علمی بیشتر كرده است.

در این حوزه دو تن از بانوان نیز حضور دارند. دکتر طبیب زاده رئیس سابق دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هست و خود نیز دندان‎پزشکی عمومی و تخصص در رشته جراحی لثه را از همین دانشگاه اخذ كرده است. وي همچنین دانشیار و چندین دوره مدیرگروه پریودنتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده است. دکتر طبیب زاده در تدوین اسناد بالادستی نیز نقش فعالی داشته است، چنان‌که عضو شورای عالی سیاست گذاری برنامه پنجم توسعه ی کشور نیز بوده است.

دکتر نامجو نیز که درای مدرک پزشک عمومی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان است، تاکنون مسئولیت های متعددی را در این حوزه برعهده داشته است. چنان‎که حتی در عضویتش در شورای اسلامی شهر کرمان در دور دوم، مسئول کمیسیون بهداشت آن بوده است. کارشناس وزارت بهداشت در مرکز توسعه شبکه معاونت سلامت، مسئول بهداشت خانواده استان کرمان، عضو بسیج جامعه پزشکی کشور نیز در کارنامه او دیده می شود.

 

امور سياسى، دفاعى و امنيتى

روح الله حسینیان، سردار حمیدزاده، دکتر حسین طلا، سردار کوثری، خانم فاطمه آلیا

با توجه به موقعیت جغرافیایی جهوری اسلامی ایران و همچنین نقشش در حمایت از جنبش هاس اسلامی و ضد اسراییلی در منطقه همواره به عنوان بزرگ‎ترین تهدید امنیتی غرب در زمان کنونی و در آینده دیده می شده است. دشمنان کینه توز جمهوری اسلامی، همواره سعی كرده‌اند تا از بعضی عناصر خودفروخته داخلی نیز استفاده كنند که این خود مستلزم یک هوش و بصیرت بیشتر سیاسی است.

جبهه پایداری در این حوزه افراد بسیار توان‌مندی را معرفی کرده است که خواهند توانست ضریب امنیت ملی را آن‌قدر که در حوزه مجلس قرار می گیرد، ارتقا دهند، ضمن آنکه دو تن از اعضای این افراد، در مجلس هشتم نیز در کمیسیون امنیت ملی حضوری جدی و پررنگی را داشته اند.

حجت‌الاسلام و المسلمين روح الله حسینیان پیش‎تر دادستان انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان و دادستان ویژه و روحانیت تهران و همچنین مشاورامنیتی رییس جمهور در سال 1386 بوده است. وی در مجلس هشتم نیز رییس کمیسیون شوراها و سياست داخلی بود.

سردار حمیدزاده را به جرات می‎توان گفت رابط و تسهیل‎گر ویژه نهادهای لشگری و مسلح کشورمان در سال‎های اخیر بوده است، او که معاونت پارلمانی نهادهای مختلف نظامی را بر دوش داشته است، این‌بار خود قدم را جلوتر گذاشته است تا بتواند از طریق مجلس شورای اسلامی این رابطه را بهبود بخشد. نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در مجلس شورای اسلامی، معاون امور مجلس فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون امور مجلس و حقوقی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس اداره قوانین و امور حقوقی ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین معاون امور مجلس ریاست قوه قضائیه در کارنامه او دیده می شود.

دکتر حسین طلا نیز که تحصیلاتش دکترای پزشکی و دانشجوی دکتری مدیریت در اقتصاد است، پیش‎تر معاون استاندار و فرماندار تهران بود. او سال‌ها در قرارگاه ثارالله نيز به‌عنوان جانشین سیاسی نماينده ولی فقیه فعالیت داشته و از سال 79 در شورای نگهبان فعال بوده است، به‌طوري كه از سال 83 تا 84 مسئول دفتر تهران شورای نگهبان بود. در کارنامه او رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت دخانیات ایران و رئیس دانشکده حفاظت و بهداشت کار نیز دیده می شود.

سردار اسماعیل کوثری به عنوان نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس و همچنین خانم فاطمه آلیا به عنوان عضو فعال این کمیسیون نیازی به معرفی چندانی ندارند و همین حضور فعال و مثبتشان در کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم حاکی از تسلط آنها به این حوزه دارد.

 

زن و امور خانواده

دکتر زهره طبیب زاده، زهره سادات لاجوردی، فاطمه آلیا و دکتر بتول نامجو

می توان گفت امام خمینی همواره یکی از وجوه ممیزه و روشن انقلاب اسلامی را در مقایسه با دیگر انقلاب‌ها و همچنین سابقه قبل انقلاب کشور خودمان، حضور دینی بانوان در عرصه اجتماعی می دانست. اکنون که دنیا در یک قحطی حیا و ضلالت فکری در حوزه خانواده و حیا به سر می برد، می‎توان گفت حضور چهار عنصر فعال و عالم زن، که در این حوزه نیز نقش فراوانی داشته اند، خواهد توانست با استفاده از ظرفیت های مجلس، پیغام ملت ایران را به گوش جهانیان برساند و در کشورمان نیز باتوجه به الگوهای اسلامی- ایرانی حقوق زنان پیاده شود.

دکتر زهره طبیب زاده رییس مرکز امور بانوان و خانواده در دولت نهم بوده است و زهره سادات لاجوردی که استاد دانشگاه اصول دین و فرزند شهید بزرگوار سید اسد الله لاجوردی (دیده بان انقلاب) هست، مسئولیت مدیر مركز زنان و خانواده رياست جمهوري را برعهده دارد

فاطمه آلیا نیز رئیس کارگروه زنان و خانواده و عضو شورای علمی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری بوده است.

دکتر بتول نامجو فرزند شهيد حسين نامجو و خواهر سردار شهيد مسعود نامجو نیز  هم اكنون دبير شوراي فرهنگي- اجتماعي زنان و خانواده كشور هست که همگی حاکی از تجارب فراوان این بزرگواران در حوزه زن و خانواده است.

مطلب مرتبط:

سوابق درخشان علمي، اجرايي و دفاع مقدس ليست 30 نفره جبهه پايداري


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : ليست ‎جبهه ‎پايداري, ‎پازل کارآمد, رشید قانعی, ,