جای خالی شاگردان آیت اللهِ بصیر در لیست جبهه متحد
مردم اگر نامزدها را نمي‎شناسند، از افراد بصير در گزينش‎ها استفاده كنند/ علم، بصيرت و صفا در آيت‌الله مصباح جمع است

 

جواد حجتي: در حالي‌كه برخي هنوز درگیر معمای پیچیده و البته خود ساخته اصلح نامقبول و صالح مقبول هستند، جاي خالي شاگردان آيت‌الله مصباح در ليست جبهه متحد اصول‌گرايان محسوس است؛ شاگرداني که پس از سال‌ها تلمذ در موسسه‌ای که رهبر انقلاب آن را الگوی حوزه توصیف کردند، اكنون کمر همت بسته تا با حضور در قوه قانون‌گذار، اندوخته‌های برگرفته از اسلام ناب خود را در قوانین کشور جاری کرده و بر غنای آن بیفزایند.

اين جاي خالي در حالي محسوس است که شاخص‌های جدول‌ تعیین کاندیدای اصول‎گرای اصلح در جبهه‌ای که بناست حلقه وصل اصول‌گرایان باشد، به‌طور دقيق اعلام نشده تا روشن شود که چرا با اين شاخص‌ها، حتی یکی از دانش آموختگان موسسه آمورشی و پژوهشی امام خمینی (ره) نیز نمره مثبت نمی‌گیرد؟

این روزها که هم‌چون ایام انتخابات ریاست جمهوری نهم، نقل قول‌های درگوشی از بزرگان دوباره در دستور کار جمعی از دست‌اندرکاران جبهه متحد قرار گرفته،  رهبر معظم انقلاب نه در خفا و با کنایه که در جلا و با صراحت اعلام کردند که "مردم اگر نامزدهاى انتخاباتى را نمي‌شناسند، از افراد بصير و متدين در گزينش‌هاى انتخاباتى استفاده كنند." (خطبه‌های نماز جمعه 14/11/1390)

در عين حال، ايشان سال گذشته با حضور در منزل آيت‌الله مصباح، از اين عالم برجسته كه پيش از اين با تعبير "مطهري زمان" ياد كرده بودند، به‌عنوان فردي كه علم، بصيرت حقيقي و صفا در او جمع است، ياد كرده و فرمودند: «بنده هم به سهم خودم قدر آقاي مصباح را مي‌دانم. واقعا مي‌دانم که ايشان در کشور و براي اسلام چه وزنه‌اي هستند و حقا و انصافا ما امروز نظير ايشان را – حالا به اين تعبير بگوييم -خيلي نادر نظير آقاي مصباح ممکن است وجود داشته باشد با اين وزانت علمي و عمق علمي و احاطه و وسعت و با اين آگاهي و بينش و صفا. اين سه جهت در ايشان جمع است؛ هم علم، هم بصيرت به معناي حقيقي کلمه و هم صفا. اين سه تا با هم در وجود ايشان خيلي ارزشمند است. خداوند متعال ان‌شاء ‌الله وجود ايشان را براي ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ايشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از برکات ايشان استفاده نمايند. خداوند کسان ايشان را، آقازاده‌هاي ايشان، همسر محترم، عروس‌ها و دامادها همه را مشمول لطف و هدايت خودش قرار دهد.»

وصف موسسه تحت مدیریت آیت الله مصباح از زبان رهبر معظم انقلاب نیز شنیدنی است. ایشان در دیداری که با  مدیر، مسئولان و اعضای هیأت‌های علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی در سوم آبان ماه سال 1389 داشتند، با ابراز خرسندی فراوان از تلاش‌های عمیق مؤسسه آموزشی - پژوهشی امام خمینی تصریح کردند: «این مؤسسه خوب، جامع و كامل می‏تواند از لحاظ تلاش پی‎گیر، خستگی ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.» ایشان با تجلیل از فضل و اخلاص و تقوای آیت الله مصباح یزدی، وجود این كمالات را در مدیریت یك موسسه موجب افزایش بركات الهی خواندند و افزودند: «خدمات و تلاش‌های این مؤسسه، به شكل صحیح اطلاع رسانی شود.»

حال سوال این است مردمي که می‌خواهند بر اصول و آرمان‌های انقلاب پافشاری کنند، چگونه می‌توانند در پیش‌گاه خداوند متعال برای رای دادن به لیستی که فاقد شاگردان عالمی بصیر است، حجت شرعی داشته باشند؟

اگر مبنای انتخاب، صالح مقبول باشد و نه قبیله گرایی و سهم دهی؛ چرا فردی هم‌چون حجت الاسلام و المسلمین دکتر آقاتهرانی که با مشورت حضرت آیت الله بهجت و برای عمل به خواسته‌های زعیم به مجلس آمد و علاوه بر صلاحیت‌های علمی واخلاقی، مقبولیت ویژه ای نیز دارد تا آنجا که توانست، در انتخابات مجلس هشتم رأی دوم مردم تهران را کسب کند، صلاحیت حضور در لیست جبهه متحد را ندارد؟

این یادداشت را با سخنانی از رهبر انقلاب در مورد انتخابات، جهت یادآوری به پایان می‌بریم:

«از راهى برويد که اگر خداى متعال پرسيد شما به چه دليل به اين فرد رأى داديد، بتوانيد بگوييد به اين دليل. بين خودتان و خدا، دليل و حجّتى فراهم کنيد و بعد با خيال راحت برويد رأى بدهيد. مردم بايد اين کار را بکنند و ما هم از خدا مى‌خواهيم و دعا و آرزو مى‌کنيم که خداى متعال دلهاى مردم را به سمت نامزد اصلح - آن که واقعاً صلاحيتش بيشتر است - هدايت کند.» 1376/02/31  بيانات در ديدار جمعي از خانواده‌‌هاى شهدا و ايثارگران

 

مطلب مرتبط:

رهبرانقلاب: بنده به سهم خودم قدر آقای مصباح را می دانم/ این سه جهت در ایشان جمع است: علم، بصیرت و صفا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : شاگردان آيت‌الله مصباح, جواد حجتي, اصلح نامقبول, صالح مقبول, ليست جبهه متحد اصول‌گرايان, جواد حجتي, ,