با توجه به نزدیکی انتخابات و لزوم هر چه بیشتر شناخت نمایندگان برآن شدیم تا سلسله گزارش هایی را ترتیب دهیم و به شاخصه های یک نماینده انقلابی و آرمان گرا بپردازیم.آرمان گرایی و انقلابی بودن دو فاکتور اساسی است که می تواند افراد و نمایندگان را در حوزه عمل و اندیشه مهندسی کند،و پایبندی به این دو اصل می تواند موجب شود که کاندیدهای مجلش شورای اسلامی بر اساس آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا حرکت می کنند.و اعتقاد و التزام به آن مانع کج اندیشی و کج رفتاری آنان گردد.

به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598،حجت السلام حمید رسایی نماینده منتخب مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار پارلمانی 598 مبنی بر شاخصه های نماینده انقلابی و آرمانگرا گفت: نماينده انقلابي نماينده اي است كه منافع ملي را بر منافع فردي و منافع گروهي ترجيح دهد. نماينده انقلابي آرمانگرا نماينده اي است كه بر اساس بازي مراكز قدرت و ثروت و با پيوند خوردن با آنها به دنبال آمدن در مجلس نباشد.

وی هم چنین ادامه داد: نماينده انقلابي و آرماني نماينده اي است كه در مجلس، خودش را وابسته به جريانات سياسي نكند مگر جرياني كه در خط ولايت و مسير اصيل انقلاب اسلامي باشد؛ با فساد در هر كجا حتي اگر در جريان خودش و جبهه خودش است مقابله و مبارزه بكند ؛ در فتنه ها به جاي اينكه مواضع دو پهلو بگيرد تا رأي همه را داشته باشد باید مواضع شفافي بگيرد و ازحق دفاع بكند تا حق مظلوم واقع نشود ؛نماينده انقلابي و آرمانگرا نماينده اي است كه وقتي هم به قدرت رسيد در مجلس وارد شد سطح زندگي خودش و سطح سيره خودش را مثل عموم مردم قرار دهد و فاصله اي بين خودش و مردم نندازد

وی در ادامه صحبت های خود و در خصوص نقاط ضعف و قوت مجلس هشتم نیز افزود: در دوره مجلس هشتم به لطف الهي اتفاقات تلخ و اتفاقات شيرين رخ داده که به تعبير رهبري اين اتفاقات تلخ و شيرين مي تواند يك شاخص برای تصمیم گیری های ما  برای مجلس نهم باشد باشد .

این نمایده هم چنین افزود: در مجلس هشتم بحث حقوق مادام العمر بود كه يك عده با اسم لغو استفساريه با لغو آن مقابله كردند و مي خواستند قضيه را هم بياورند و  به جاي اينكه تبصره سه را حذف كنند آن كار را كردند. وقف دانشگاه آزاد يك مورد ديگر بود، كاهش تعرفه خودرو نیز از دیگر نقاط ضعف مجلس هشتم بود؛ در خصوص مطالبه مقام معظم رهبری، طرح نظارت بر نمایندگان يك سال و چهار ماه  این طرح در راهروهاي مجلس خاك خورد که يك مورد ديگر از این نقاط ضعف بود. جنگيدن با برخي از اقدامات مثبت دولت ، بازي سياسي در برخي از مواقع به اسم مقابله با برخي از آدم ها يك بازي ديگر بود که در مجلس هشتم صورت گرفت.

 وی همچنین در خصوص افرادی که در فتنه سکوت کردند نیز اشاره کرد:  برخی از افراد که در فتنه 88 سکوت کردند و عضو ستاد فتنه گرا شدند ؛ اين افراد دست ما را پر مي كند براي اينكه در انتخاب مجلس نهم آگاهانه تصميم بگيريم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نماینده آرمانگرا, مقابله فساد, نماینده انقلابی, حمید رسایی, ,