بازی وحدتی که این روزها تکرار می شود
اتفاقات اخیر نشان داده که وحدتی که برخی این روزها از آن نام می برند، هیچ ضمانت اجرایی ندارد و تنها برای رفع برخی موانع برای رسیدن خود به جایگاه های خاص می باشد لذا وحدت ادعایی برخی سیاسیون تا جایی قداست و حرمت دارد که درب جایگاهی را بر روی آنها باز کند و پس از آن همچون دستمالی دور انداخته می شود.
یکی از نمایندگانی که تا چندی پیش همواره سنگ وحدت را به سینه می زد اما بعد از راهیابی به مجلس به یکباره تغییر رویه داد و عدم وحدت را امری طبیعی دانست، بار دیگر پس از وحدت شکنی در ماجرای انتخابات داخلی مجلس به یاد وحدت افتاد و گفت:  اصولگرایان مجلس چه در قالب فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و چه در قالب فراکسیون اصولگرایان، دارای مشی اصولگرایی بوده و وجود برخی اختلاف سلیقه‌ها نیز امری طبیعیست، اما نکته مهم این است که نباید این اختلاف‌نظرها و اختلاف سلیقه‌ها برجسته شود. 

 
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، با اعلام موجودیت جبهه پایداری انقلاب اسلامی موج تخریب ها علیه این جبهه اصیل و بزرگ اصولگرایی آغاز شد تا حدی که عده ای برای مقابله با ترویج گفتمان پایداری حتی حاضر به توهین و افترا به بزرگانی همچون حضرت علامه مصباح یزدی و برخی از نزدیکان وی شدند.

 
 ابتدا رسانه های ضدانقلاب و اپوزیسیون وارد میدان شدند و شدیدترین حملات را علیه جبهه پایداری براه انداختند و حامیان این گفتمان را افراطی و از حامیان سرسخت ولایت دانستند که قدرت گرفتن آنها می تواند آینده را تحت تاثیر قرار دهد و پس از آن اصلاح طلبان و برخی جریانات به اصطلاح اصولگرای داخلی این خط تخریب را ادامه دادند.

 
علی مطهری با توهین صریح به بزرگان پایداری آنها را به منافقین صدر اسلام تشبیه کرد و برخی دیگر نیز علی رغم شناخت کامل به درستی راه و مواضع شفاف جبهه پایداری در مقابل فتنه و انحراف، به دروغ پشت پرده آنرا جریان انحرافی دانستند اما در این میان واکنش دبیر فراکسیون رهروان ولایت  در جبهه متحد نیز بسیار جالب بود.

 
پس از آغاز بکار جبهه پایداری، کاظم جلالی بعنوان نماینده علی لاریجانی در جبهه متحد اصولگرایی‏ در گفتگو با یک رسانه اصلاح طلب حرکت جبهه پایداری را خارج از ساز و کار جبهه متحد اصولگرایی دانست و مدعی شد که عدم وحدت جبهه پایداری با جبهه متحد هم به خود اعضای جبهه پایداری و هم به کل جریان اصولگرا و وحدت آن آسیب خواهد رساند.

 
کاظم جلالی همچنین با انتقاد از رویکرد جبهه پایداری انقلاب اسلامی در عدم وحدت با برخی مدعیان اصولگرایی که در ایام فتنه عملکرد مثبتی نداشته اند، با ادبیاتی آمرانه و عجیب گفت: جبهه پایداری باید به ساز و کار موجود 7+8 بپیوندد!

 
جلالی حتی از شوق وحدت(!) پای خود را فراتر گذاشت و تاکید کرد: جبهه پایداری باید مطالبات خود را در درون همین ساز و کار فعلی جبهه متحد اصولگرایی دنبال و پیگیری کند!


 
این تاکیدات و تصریحات آقای جلالی و اصرار بر پیگیری مطالبات در درون همان سازکار جبهه متحد عمرش به اندازه ای بود که درب مجلس نهم بروری برخی باز شد اما پس از آن به یکباره منش و اعتقادات جلالی ها بکلی وارونه شد و تاکید بر ضرورت وحدت جای خود را به اصرار بر عدم وحدت داد.

 
پس از پایان انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی در حالی که هر دو جبهه اصولگرایی ( پایداری و متحد) رقابت های انتخاباتی را تمام شده اعلام کرده و از آن به بعد را فصل خدمت به مردم و پیگیری مطالبات ملت و ولایت معرفی کردند، به یکباره جریانی که خود از داعیه داران وحدت بود راه دیگری را در پیش گرفت و تاریخ مصرف وحدت را پایان یافته اعلام کرد و اینبار شعار رهرویی ولایت را در پیش گرفت.

 
به هر حال شعار وحدت توانسته بود که درب مجلس نهم را بروی برخی باز کند تا اینکه آنان گام اول سیر صعودی خود را با موفقیت بر داند اما استمرار اعتقاد به این شعار هرگز برای برخی از داعیه داران وحدت خوشایند نبود و تاکید بر آن منش می توانست مانع از موفقیتشان در گام دوم پیروزی هایشان برای رسیدن به برخی مناصب و پستهای داخلی مجلس باشد از همین رو در آن برهه به کلی بی خیال وحدت شدند و برخلاف دیدگاه سابقشان، عدم وحدت را امری طبیعی دانستند و حتی از جبهه متحد که خود از حامیان سرسختش بودند نیز عبور کردند!

 
جلالی بعنوان دبیر فراکسیون رهروان ولایت بعد از این دوگانگی عجیب و قابل تامل در گفتگو با خبرنگار یک روزنامه اصولگرا که درباره این منش متناقض جریانشان پرسیده بود، با توجیه اينكه امروز اكثريت مجلس اصولگراست و جبهه رهروان ولايت نيز اصولگراست و داراي اكثريت است اين سئوال را مطرح كرد كه براي وحدت اقليت بايد با اكثريت هماهنگ شود يا اكثريت با اقليت؟

 
 وی بعد از اینکه در اظهارتی تاسف بار معیار وحدت را از اصولگرایی به کمیت اقلیت و اکثریت تنزل داد؛ در اظهارتی متناقض تر نسبت به قبل، وحدت ادعایی را از یک ضرورت مهم و لازم برای منافع مردم و نظام به جایگاه "طنز" پایین کشید و در ادامه گفت: دوستان جمع محدودي هستند و اجازه مي دهند هر نوع نقدی را داشته باشند و بعد به ما مي گويند كه وحدت شكني مي كنيد كه اين موضوع خود از طنز هاي تاريخي است!

 

 
وي همچنين در پاسخ به اين سئوال كه آيا مجلس با وجود چنين اختلافاتي مي تواند به دغدغه هاي مردم و منويات مقام معظم رهبري توجه كند گفت: ما در مجلس فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت را تشكيل داديم تا افرادي كه كارنامه اي جز دعواي سياسي ندارند به حاشيه رانده شوند و از ظرفيت هاي كارشناسي مجلس براي حل مشكلات مردم استفاده شود.

 
 وي پس از در پیش گرفتن ساز و کار جداگانه در انتخابات داخلی مجلس بار دیگر به ضرورت وحدت اشاره کرد و  گفت: ما به جاي جنجال و دعواي سياسي بايد به سمت وحدت حركت كنيم و دستيابي به اين وحدت نيز منوط به داشتن تحمل و مدارا با يكديگر است .

 
جلالی که تا چندی پیش با حمایت قاطع از جبهه متحد گفته بود که جبهه پایداری باید به ساز و کار موجود 7+8 بپیوندد و همچنین باید مطالبات خود را در درون همین سازو کار فعلی جبهه متحد دنبال کند، پس از مطابق میل نبودن امر وحدت برای وی و دوستانش در گام دوم به یکباره تیغ نقد را بر روی همه آنان که با جریان وی مخالف بودند کشید و حتی جبهه متحد را نیز از این موضوع بی نصیب نگذاشت و گفت:  اكنون عده اي از جبهه پايداري و عده اي از جبهه متحد و عده اي هم از هر دو ناراحت هستند و مطمئنا وحدت نيز درميان اين گله مندي ها با سرعت ايجاد نمي شود و نيازمند گذشت زمان است.

 
حال این وحدت با افراد خاص که روزی این جریان آنرا ضروری و روزی آنرا غیر ضروری می خواند، آنقدر این وسط بازی خورده است که هنوز هم نمی داند به هر حال باید بماند یا نماند اما به هر حال بازهم این جلالی بود که درباره وحدت لب به سخن گشود و روز گذشته با ابراز بی‌اطلاعی از نشست مشترک دو فراکسیون اصولگرای مجلس (فراکسیون اصولگرایان و اصولگرایان رهروان ولایت)، اظهار داشت: پس از انتخاب هیئت رئیسه‌های هر دو فراکسیون، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری نشست‌های مشترک میان هیئت رئیسه‌های دو فراکسیون به منظور تصمیم‌گیری‌های جمعی انجام خواهد شد.

 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: اصولگرایان مجلس چه در قالب فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و چه در قالب فراکسیون اصولگرایان، دارای مشی اصولگرایی بوده و وجود برخی اختلاف سلیقه‌ها نیز امری طبیعیست، اما نکته مهم این است که نباید این اختلاف‌نظرها و اختلاف سلیقه‌ها برجسته شود.

 
جلالی ادامه داد: توصیه ما به اصولگرایان داخل و بیرون مجلس این است که از به کار بردن ادبیات تفرقه‌افکنانه پرهیز کرده تا موجب جدایی و اختلاف در میان نمایندگان نشوند.

 
وی اضافه کرد: همدلی به معنای این نیست که اختلاف سلیقه‌ها نادیده گرفته شود، بلکه با وجود اختلاف سلیقه و حفظ نشاط مجلس می‌توان با عصبانیت صحبت نکرده و آرامش مجلس را حفظ کرد.

 
جلالی در خاتمه خاطرنشان کرد: برخی از افراد که دارای مسئولیت و قدرتی هستند، کار مجلس و کلیت آن را به خاطر کار خود زیر سؤال می‌برند که این اقدام به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

 
به هر حال توصیه ما به همه نمایندگان اصولگرای واقعی این است که اگرچه وحدت با رعایت معیارهای آن نیکوست اما به خودی خود مطلوب نمی باشد لذا نمایندگان بر اساس آموزه های اسلام و رهبران دینی برای وحدت معیارشان نه اقلیت باشد و نه اکثریت بلکه صرفا بر اساس اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی و مطالبات حضرت امام خامنه ای خط خود را مشخص کرده و راهشان را در پیش گیرند و اتفاقات اخیر نشان داده که وحدتی که برخی این روزها از آن نام می برند، هیچ ضمانت اجرایی ندارد و تنها برای رفع برخی موانع برای رسیدن خود به جایگاه های خاص می باشد لذا وحدت ادعایی برخی سیاسیون تا جایی قداست و حرمت دارد که درب جایگاهی را بر روی آنها باز کند و پس از آن همچون دستمالی دور انداخته می شود.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : وحدت, ,