هفتخند/ ساكتين فتنه تيزهوش مي شوند

 

1

استوانه هاي كادو پيچ

آقاي عسگر اولادي فرموده اند: «متاسفانه برخی سخت گیری هایی راجع به آیت الله هاشمی رفسنجانی و آقای ناطق نوری می شود که اگر ما به وضعیت دنیای اسلام نگاه کنیم می بینیم که آنها چراغ برداشته و به دنبال افرادی مانند هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری می گردند و ما اگر در داخل کشور وحدت می خواهیم نباید احساساتی برخورد کنیم»

البته ما چون براي آقاي عسگر اولادي احترام زيادي قائليم درباره ايشون چيزي نمي توانيم بگوييم؛‌ از آنطرف چون براي آقاي هاشمي و ناطق نوري هم بايد احترام قائل باشيم پس به آنها هم كه چيزي نمي توانيم بگوييم؛ از آن طرفتر(نه، يك كم ديگه... بازهم...آهان، درسته همينجا!) براي شركت پست هم احترام خاصي قائليم وگرنه مثلا به شركت پست مي گفتيم لطف كنند و برخي بزرگان را كادو پيچ تحويل كشورهاي اسلامي بدهند تا هم آنها ديگر هي دنبال اين افراد نگردند و هم ما انقدر جنس خوب احتكار نكنيم! اما حيف كه براي شركت پست احترام قائليم.


2

يك اثر باستاني به نام مدرسه نو ساز!

بعضي سازمان ها اسمشان رويشان است. با اين توضيح جمله زير را بخوانيد:

«مدیرعامل شهر جدید پرند با اشاره به ساخت 14 مدرسه و تحویل آن به سازمان نوسازی مدارس اظهار داشت: متاسفانه 10 عدد از این مدرسه‌ها از سوی سازمان نوسازی به میراث فرهنگی داده شد و این در حالی است که مدارس ما در پرند دو شیفته هستند.»

دقت كرديد؟ سازمان «نوسازي» مدارس طبيعتا بايد مدرسه «نو» بسازد كه مي سازد؛ سازمان ميراث فرهنگي هم كه اصولا بايد مراقب بناهاي باستاني باشد كه چهار چشمي مراقب است و شبها كه ما مي‌خوابيم آقا ميراثه بيداره! حالا اينكه مدارس نوساز به چه درد سازمان ميراث فرهنگي(آنهم 10 مدرسه) مي خورد خدا عالم است. احتمالا در اين مدارس قرار است زبان سانسكريت يا نگارش خط ميخي با قلمو تدريس شود. شايد هم ... اصلا بي خيال. برويد خادم و نگهبان اين مدارس را بياوريد ببينيم چرا حواسشان جمع نيست، پدرسوخته‌ها!


3

مصونيتي به نام «داماد بودگي»

علیزاده طباطبایی وكيل مصطفي معين گفته است: «نمی‌توان داماد خانواده دستغیب را که ۲۰ سال با حکم امام (ره) و رهبری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و سابقه وزارت و نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد به راحتی متهم به تندروی نمود.»

اين گفته‌ها نشان مي دهد كه وارد مرحله جديدي در تاريخ انقلاب شده ايم. پس از مرحله منزلت «آقا زاده‌ها»، كرامت «ساندويچ خورها» و قداست «پول شوي‌ها» اكنون وارد دوران مصونيت «داماد بودگي» شده زين پس كليه دامادها هم مي توانند هر وقت كه صلاح دانستند بليط يكسره تهران- لندن را با تخفيف ويژه از آژانس مسافرتي «پدر خوب و گنده» دريافت نمايند.

با اين احوال احتمالا در آينده شاهد چنين مصونيتهايي هم خواهيم بود:

فرزند خواندگي: خوبي اين مصونيت اين است كه هر وقت كه لازم باشد و فرد مورد نظر در خطر قرار گيرد مي توان سریع طرف را به فرزندي قبول كرد و قال قضيه را كند!

سلام دادگي: وقتي يك نفر به يكي از اشكال هندسي سلام دهد از پيگيري قضايي مصونيت پيدا مي كند.


4

ساكتين فتنه تيزهوش مي‌شوند!

برخی فرموده بودند «معلوم نيست تئوري ساكتين فتنه از كدام كره نازل شده است»، اما ما باور نكرديم. حالا يكي از نشريه هايي كه به شغل شريف آروغ روشنفكري مشغول است در ابتداي مصاحبه با آقاي ناطق نوري آورده است: «سکوت چند ساله حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری به عنوان یکی از برترین چهره های سیاسی امروز ایران از جهات گوناگون قابل فهم است و بسیاری آن را بر گرفته از هوش سیاسی او می دانند».

حالا كه اينطور است آقاي باهنر را كه ته تيزهوشهاي عالم است بگذاريد رييس سازمان استعدادهاي درخشان.از آنطرف آقاي علي مطهري را هم به رياست باشگاه دانش پژوهان كه متولي المپيادي‌هاست منصوب كنيد. آقاي قاليباف را (البته بگوييد آن دو زونكن موضع گيري شان درباره فتنه را همراه نياورند چون اگر ببينند ممكن است راهشان ندهند!) مستقيم بفرستيد به اتاق رياست بنياد ملي نخبگان.

كلا حيف اين تيزهوشهاست كه تا فتنه بعد صبر و كنند و بيكار باشند. در بين اين دو فتنه هم مي شود از هوششان استفاده كرد!


5

سبد كالاي بعد از رمضان!

يادتان است در بالا گفتيم بعضي سازمانها اسمشان رويشان است؟ در همين راستا مي توان گفت كه بعضي چيزها هم اسمشان رويشان است. خب سبد هم كه يكي از اقسام چيزهاست و ماه مبارك رمضان هم كه ديگر به اندازه كافي شناخته شده است. با اين حساب هر مست لايعقلي هم مي تواند بفهمد «سبد كالاي رمضان» يعني چه و به چه درد مي خورد. با اين توضيح به اين خبر توجه فرماييد:

«توزيع سبد كالاي ماه رمضان كارمندان از ابتداي هفته جاري آغاز شده است.»

فكر ميكنيد مسئول محترمي كه اين جمله از ميان صحبتهايشان نشت كرده است اين فرمايش را در چه تاريخي بيان فرموده اند:

الف) يك ماه قبل از ماه مبارك رمضان(چرا اينطور به اين گزينه نگاه ميكنيد؟ خب شايد آقايان مسئول امسال مي دانسته اند كه ماه رمضان بعد از ماه شعبان است! و زود دست بكار شده اند.)

ب) يك هفته قبل از ماه مبارك رمضان

ج) هفته اول ماه مبارك رمضان(حالا كارمندان يك هفته از ماه مبارك رمضان را بدون سبد كالا بگذرانند چيزي مي شود؟)

د) دو هفته بعد از ماه مبارك رمضان(حالا نصف ماه را هم آدم سبد داشته باشد خوب است ديگر... صلوات بفرستيد!)

اما زهي خيال باطل. جناب معاون بازرگاني داخلي وزير صنعت، معدن و تجارت اين خبر را در روز 25 ماه مبارك رمضان داده و اضافه كرده اند كه: «تا پايان ماه رمضان همه كارمندان اين سبد كالا را دريافت خواهند كرد. مرحله توزيع استاني كالاها كمي زمان برد اما از شنبه همه سازمان‌هاي دولتي كالاهاي تحويل گرفته شده را به كارمندان ارائه مي‌كنند. »

چرا هر سال بعضي كارها زمان مي برد؟ خب اگر قرار است هر سال بعضي كارها زمان ببرد چرا اسمش را نمي گذاريم مثلا «سبد كالاي بعد از رمضان»؟! و سوال آخر اينكه واقعا چرا؟!


6

اينهمه نگاه كاربردي؟ پس ما به تو راي مي دهيم!

يك نگاهي به ليست كتابهاي زير بياندازيد:

«برنامه ای برای پیشرفت و عدالت»، «نگاه راهبردی به نظام مدیریتی و اداری کشور»، «نگاه راهبردی به نظام ورزش در کشور»، «نگاه راهبردی به مسکن و شهرسازی در کشور»، «نگاه راهبردی به نظام فرهنگی کشور»، «برنامه راهبردی سیاست خارجی، «نگاه راهبردی به نظام سلامت در کشور.»(منتشر شده توسط موسسه انديشه و عمل پويا)

باورتان مي شود همه اين كتابها را يك نفر نوشته باشد؟ عجالتا گير ندهيد باوركيند تا من سوال بعدي را بپرسم: فكر ميكنيد چه كسي مي تواند اينهمه نگاه كند تا چه رسد به اينكه همه اش هم راهبردي باشد؟! اصلا اينهمه نگاه كاربردي در چه كسي قابل جمع است؟ من بدون هيچ توضيحي جواب سوالم را خودم مي دهم و مي روم پي كارم: «جناب آقاي سردار دكتر خلبان محمدباقر قاليباف»!


7

بعد از داماد بودگي، حالا آستان داشتگي!

آستان قدس رضوي جوابيه صادر نموده و نسبت به انتقادات رسانه هاي درباره دستمزد ميلياردي يك كارگردان تازه كار كه توسط اين آستان پرداخت شده بود واكنش نشان داده اند. حالا بگذريم از اينكه يخلي از انتقادات مانند خريد فيلمي كه هزينه توليدش را خود آستان داده و يا تجهيز ميلياردي استوديوي خانم كارگردان و... بي جواب مانده است اما يك جمله در جوابيه معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی وجود دارد كه خيلي جالب است:
«این معاونت ضمن احترام به دغدغه‌های فرهنگی و هنری اصحاب محترم رسانه انتظار دارد همواره جایگاه رفیع معنوی و قداست ملکوتی این آستان مقدس را در نظر داشته باشند و از درج مطالب حاشیه‌ای که احتمالاً سبب تشویش اذهان عمومی نسبت به این مجموعه مذهبی می‌شود، پرهیز کرده و نظارت حرفه‌ای و تخصصی خود را از مجاری مشخص پیگیری کنند.»

بند سوم را يادتان هست كه درباره شروع فصل نويني از مصونيتها صحبت كرديم؟ «آستان داشتگي» را هم به آن ليست اضافه كنيد!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : هفتخند, ساكتين فتنه, عسگر اولادي, هاشمي, ناطق نوري, ,