16/11/1389شنبه سرپرست سازمان توسعه تجارت ايران: تصميم‌گيري‌هاي گمرك، همه حوزه‌هاي اقتصادي را تحت تأثير قرار مي‌دهد هرگونه تصميم‌گيري در گمرك، همه حوزه‌هاي اقتصادي كشور را تحت تأثير قرار مي‌دهد و از اين لحاظ گمرك يك سازمان منحصر به فرد است.

حميد صافدل سرپرست سازمان توسعه تجارت ايران با بيان مطلب فوق در مراسم روز جهاني گمرك گفت: نقش گمرك در توسعه و تسهيل تجارت خارجي باتوجه به تنوع فعاليت‌ها و مخاطبان اين سازمان، نقش مؤثر و كارساز است.
وي افزود: گمرك محل تلاقي همه دستگاه‌هاي اقتصادي و حتي غيراقتصادي است و اقدامات و برنامه‌هاي آن در جهت تسهيل تجارت، همه تصميمات اقتصادي را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد.
سرپرست سازمان توسعه تجارت شعار امسال سازمان جهاني گمرك با عنوان «دانش، كليد تعالي گمرك» را مهم ارزيابي كرد و گفت: گمرك اساساً سازماني دانش‌محور است و اين امر باتوجه به اهميت توسعه برنامه‌هاي آموزشي در بين دستگاه‌هاي اجرايي بسياري از مشكلات را برطرف خواهد ساخت.
وي افزود: گمرك به عنوان يكي از اهرم‌هاي تسريع‌كننده روند توسعه و سرمايه‌گذاري در حمايت از صنايع نوپاي داخلي، انتقال دانش فني، ايجاد تعادل در تراز پرداخت‌ها نقش بسزايي دارد.
صافدل اظهار داشت: نقش گمرك تنها به اجراي سياست‌هاي بازرگاني خلاصه نمي‌شود بلكه اين سازمان در ابعاد مختلف اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي ايفاي نقش مي‌كند و در عين حال مسئول وصول درآمدهاي دولت است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت در ادامه سخنان خود به تبيين محورهاي فضاي كسب و كار پرداخت و از آزادي اقتصاد، حاكميت و كارايي دولت، كارآمدي يارانه‌ها، انعطاف‌پذيري بازار كار، جذب فناوري‌هاي نوين به عنوان شاخصه‌هاي اين امر ياد كرد و گفت: مهمترين شاخص ارزيابي محيط كسب و كار از نظر بانك جهاني، اخذ اعتبارات، اخذ مجوزها، شروع كسب و كار، حمايت از سرمايه‌گذاران، پرداخت ماليات و تجارت خارجي شامل تعداد اسناد، مدت زمان انجام فرايندها و هزينه انجام كار است.
صافدل در ادامه همين بحث پيشنهادهاي سازمان توسعه تجارت براي تحول در گمرك و تسهيل تجارت و بهبود فضاي كسب و كار را مطرح كرد و گفت: همكاري و تعامل با گمركات كشورهاي همسايه باتوجه به سهم بالاي آنها در سبد صادراتي، اجراي پنجره واحد تجاري الكترونيكي، به منظور كاهش زمان ترخيص كالا و هزينه تجار و بازرگانان، تجهيز گمركات اجرايي به فناوري‌هاي نوين، بهبود نظام اطلاع‌رساني و... را از جمله راه‌كارهاي بهبود تجارت خارجي كشور اعلام كرد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سرپرست سازمان توسعه تجارت ايران: تصميم‌گيري‌هاي گمرك, همه حوزه‌هاي اقتصادي را تحت تأثير قرار مي‌دهد, ,