رئيس انجمن حمل‌ونقل بين‌المللي ايران جايگاه ايران در ترانزيت كالا واقعي نيست رئيس انجمن حمل‌ونقل بين‌المللي ايران گفت: باتوجه به وسعت و زيرساخت‌هاي موجود در كشور، جايگاه ايران در ترانزيت بين‌المللي كالا واقعي نيست.

سمساريلر كه در همايش روز جهاني گمرك سخن مي‌گفت، افزود: در دنيا 33 كشور در خشكي محصور هستند كه از اين تعداد 9 كشور در همسايگي ما قرار دارند و نزديك‌ترين راه دسترسي اين كشورها به آبهاي آزاد نيز ايران است.
وي با طرح اين پرسش كه با جمعيت و درآمدي كه كشور ما دارد آيا نمي‌تواند به رقمي بالاتر از 10 ميليون تن در ترانزيت كالا دست يابد، گفت: در صورت توسعه و بهبود زيرساخت موجود مي‌توانيم حجم ترانزيت كالا در كشور را به دو برابر افزايش دهيم.
سمساريلر نقش بخش خصوصي در توسعه ترانزيت را بسيار مهم ارزيابي كرد و با اشاره به شعار امسال سازمان جهاني گمرك «دانش، كليد تعالي گمرك» اظهار داشت: براي رسيدن به روش‌هاي بهتر بايد شيوه‌هاي كهنه را كنار بگذاريم و كاري كه گمرك در مورد تدوين قانون جديد امور گمركي انجام داده در همين چارچوب است.
رئيس انجمن حمل‌ونقل بين‌المللي ايران با تقسيم مشكلات ترانزيت به دو بخش سخت و نرم‌افزاري گفت: متناسب با افزايش حجم ترانزيت مشكلاتي نيز بروز مي‌كند كه افزايش قاچاق از آن جمله است و براي مقابله با اين امر يكي از راه‌هاي مؤثر كاهش نرخ تعرفه كالاهاست.
وي افزود: در كشورهاي حاشيه جنوبي خليج‌فارس نرخ تعرفه كالا حدود 5 درصد است در حالي كه ما نرخ‌هاي 90 درصدي و بالاتر را داريم.
سمساريلر اظهار داشت: قاچاق يك پديده اقتصادي است و بايد براي حل آن نيز از راه‌حل‌هاي اقتصادي استفاده كرد.
رئيس انجمن حمل‌ونقل بين‌المللي ايران با تأكيد بر اينكه بايد نظارت بر ترانزيت كالا افزايش يابد، گفت: اين امر در عين حال نبايد مانع سرعت و سهولت ترانزيت شود و اين يكي از مسئوليت‌هاي مهم گمرك است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : رئيس انجمن حمل‌ونقل بين‌المللي ايران جايگاه ايران در ترانزيت كالا واقعي نيست رئيس انجمن حمل‌ونقل بين‌المللي ايران گفت: باتوجه به وسعت و زيرساخت‌هاي موجود در كشور, جايگاه ايران در ترانزيت بين‌المللي كالا واقعي نيست, ,