معاون ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز گمرك در بخش تأمين سلامت تجارت از محوري‌ترين دستگاه‌هاست معاون ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: در بخش تأمين سلامت تجارت، گمرك از محوري‌ترين دستگاه‌هاست.

مهدي ابويي در دومين روز از همايش روز جهاني گمرك با اشاره به اينكه گمرك تأمين‌كننده سلامت تجارت در امر واردات و صادرات كالاست، افزود: تأمين امكانات و اصلاح ساختار سازماني از جمله آمايش سرزميني گمرك در همه كشورها از برنامه‌هاي برتر دولت به شمار مي‌رود و طبيعي است كه اين امور بايد به گونه‌اي فراهم شود كه گمرك بتواند با بهره‌گيري از آنها به سلامت تجارت و پيشگيري از بروز تخلفات و قاچاق كمك كنند.
سردار ابويي با تأكيد بر اينكه گمرك براي پاسخگويي به نياز تجار و بازرگانان نيازمند برخورداري از فناوري‌هاي جديد است، اظهار داشت: بايد بين صادرات و واردات يك توازن منطقي وجود داشته باشد و اگر اين توازن برقرار نشود، به اهداف موردنظر در بحث توسعه دست نخواهيم يافت.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز با اشاره به اينكه در بحث مبارزه با قاچاق، پيشگيري حرف اول را مي‌زند گفت: مأموريت اول و آخر گمرك پيشگيري از تخلف است.
وي با مقايسه وضعيت ايران و برخي از كشورهاي منطقه از لحاظ ساختار و امكانات گمركي خواستار تقويت اين بخش شد و افزود: در همه كشورها بحث قاچاق حمايت ويژه‌اي دارد ولي تفاوت بين كشورهاي پيشرفته و كمتر توسعه‌يافته در اين زمينه آن است كه در كشورهاي توسعه‌يافته اساساً امكان قاچاق وجود ندارد يا محدود است و همان مقدار اندك هم توسط سازمان ناظر كشف مي‌شود.
وي با اشاره به مشكلات ناشي از تعدد گمركات در ايران گفت: ما براي پيشگيري از قاچاق و دست‌يابي به تجارت سالم ‌بايد به مسائل زيربنايي گمرك توجه شود.
معاون ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در همين ارتباط به موضوع ترانزيت اشاره كرد و گفت: ترانزيت خوب است اما وقتي زيرساخت‌هاي لازم را نداشته باشد زمينه براي قاچاق فراهم مي‌شود. بنابراين يكي از مسائل ضروري تأمين اين زيرساخت‌ها در بخش ترانزيت است.
سردار ابويي از بخش ديگري از سخنانش استفاده از بخش خصوصي در تجهيز گمركات به امكانات از جمله ايكس‌ري را مورد تأكيد قرار داد و گفت: اميدوارم وزارت امور اقتصادي و دارايي در اين زمينه حمايت‌هاي لازم را انجام دهد.
سردار ابويي اضافه كرد: ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز به دنبال انسداد معابر غيرمجاز است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : معاون ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز گمرك در بخش تأمين سلامت تجارت از محوري‌ترين دستگاه‌هاست, ,