1389/11/17 يكشنبه مديركل دفتر تعيين ارزش گمرك ايران سيستم متمركز تعيين ارزش گمركي( ستاك) به بهره‌برداري رسيد اصلاح نظام ارزش‌گذاري كالا يكي از پروژه‌هاي طرح تحول گمركي است كه اجراي آن از چندي قبل در گمرك آغاز شده است.

 

رسول كوهستاني پژوه مديركل دفتر تعيين ارزش گمرك ايران با اظهار مطلب فوق در همايش روز جهاني گمرك گفت: گمرك ايران در چارچوب وظايف خود بر مبناي ارزش گمركي كالاهايي كه به كشور وارد مي‌شود و باتوجه به تعرفه كالا و حقوق ورودي مندرج در جدول كتاب مقررات صادرات و واردات و آئين‌نامه اجرايي آن از واردكنندگان حقوق ورودي اخذ مي‌كند و يكي از منابع مهم دولت در جهت كسب درآمد است.
مديركل دفتر تعيين ارزش گمرك ايران درخصوص اهم اقدامات اين سازمان براي اصلاح نظام ارزش‌گذاري كالا افزود: احياي دواير ارزش در گمركات اجرايي، احصاي مصاديق كم‌اظهاري، همكاري و تعامل با اتحاديه‌ها و انجمن‌هاي تخصصي، آموزش‌هاي تخصصي ارزش در قالب كارگاه‌هاي آموزشي، كشوري و منطقه‌اي و دوره‌هاي تخصصي، اصلاح سيستم ارزش تحت DOS (قبلي)، پالايش و بروزرساني سوابق و اطلاعات به صورت ماهيانه و طراحي و تهيه سيستم متمركز تعيين ارزش گمركي (ستاك) از اهم اين اقدامات بوده است.
رسول كوهستاني در همين ارتباط گفت: احيا و تقويت دواير تعيين ارزش، احصاي مصاديق كم‌اظهاري، آموزش تخصصي كارشناسان ارزش و بهره‌گيري از سيستم ارزش وب‌بنياد ارزش از جمله‌اين برنامه‌ها بوده است.
مديركل دفتر تعيين ارزش گمرك ايران درخصوص اهداف سيستم متمركز تعيين ارزش گمركي افزود: ايجاد بانك جامع اطلاعاتي ارزش گمركي، مقابله با كم‌اظهاري، جلوگيري از تضييع حقوق دولت، كاهش كسر دريافتي‌هاي بلاوصول و افزايش درآمدهاي گمركي از جمله اين اهداف است.
در مورد سيستم متمركز تعيين ارزش گمركي كوهستاني پژوه گفت: اين سيستم برپايه اسكن اسناد مانند فاكتور، پروفرم و حتي ظهرنويسي اظهارنامه در صورت لزوم و كاتالوگ كالا طرح‌ريزي شده و كاملاً مبتني بر وب طراحي شده و امكان انتقال اطلاعات به صورت ONLINE و... را دارد.
وي با اشاره به مرحله‌بندي اجراي سيستم متمركز تعيين ارزش گمركي از اجراي آزمايشي اين سيستم در گمرك غرب تهران، ورود اطلاعات در ساير گمركات مهم كشور (حداكثر 18 گمرك تا پايان سال 1389 و 30 گمرك تا پايان سال 1390)، اسكن اسناد (فاكتور و پروفرم) خبر داد و گفت: تاكنون سيستم مزبور در 12 گمرك به صورت كامل (ورود اطلاعات) اجرا شده در 3 گمرك تجهيزات نصب شده (مشكل شبكه مخابرات) و دسترسي به بانك اطلاعات ارزش گمركي (همه گمركات كشور) فراهم شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : مديركل دفتر تعيين ارزش گمرك ايران سيستم متمركز تعيين ارزش گمركي( ستاك) به بهره‌برداري رسيد اصلاح نظام ارزش‌گذاري كالا يكي از پروژه‌هاي طرح تحول گمركي است كه اجراي آن از چندي قبل در گمرك آغاز شده است, ,