دیگر دیکتاتورهای آمریکایی نیستند تا خشم مسلمانان را سرکوب کنند/ هنوز می‌گویید «بیداری اسلامی»، نقشه آمریکاست؟!

 

«اگر بیداری اسلامی در کشورهای عربی رخ نمی‌داد، آیا باز هم شاهد این واکنش گسترده نسبت به هتک حرمت مقدسات اسلامی در این کشور‌ها بودیم؟» پاسخ به این سوال کلیدی، می‌تواند بی‌اساس بودن برخی ادعا‌ها در واکنش به قیام اعراب در برابر حکام دیکتاتور منطقه و شمال آفریقا و آمریکایی خواندن آن‌ها را مشخص کند.

به گزارش رجانیوز، واکنش خشمگینانه مسلمانان در کشورهای اسلامی نسبت به فیلم توهین‌آمیز آمریکایی درباره پیامبر اسلام (ص) اگرچه سابقه داشته است اما همیشه، دیکتاتورهای حاکم در این کشور‌ها اجازه بالا گرفتن دامنه خشم مردم را نمی‌دانند و با سرکوب گسترده معترضین، به حمایت از اقدامات کاخ سفید در زمینه توهین به مقدسات اسلامی می‌پرداختند اما با وقوع بیداری اسلامی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، این سد‌ها برطرف شد و اکنون مسلمانان به طور صریح به اعلام انزجار از اینگونه اقدامات توهین‌آمیز می‌پردازند.

در همین راستا، «جرمی بوئن»، تحلیلگر ارشد بی‌بی‌سی نیز ضمن تاکید بر همین مساله و اذعان به کمرنگ شدن شدید تاثیرگذاری ایالات متحده بر کشورهای اسلامی، درباره اعتراضات اخیر در کشورهای اسلامی نوشته است: «در خاورمیانه قدیم هم، هرگاه مردم فکر می‌کردند که حمله‌ای به اسلام صورت گرفته – چه به صورت توهین به پیعمبر و چه اشغال یا بمباران مناطق اسلامی تظاهراتی علیه آمریکا و متحدان آن صورت می‌گرفت. اما در آن زمان، حاکمان اقتدارگرا و ماموران امنیتی آنان که متکی به غرب بودند، می‌توانستند این تظاهرات را کنترل کنند.»

تسخیر سفارت آمریکا در لیبی و یمن و همچنین اعترضات گسترده مردم مصر در برابر سفارت آمریکا در این کشور، نسیمی از موج بیداری اسلامی است که در این کشور‌ها شروع شد و پس از سرنگونی دیکتاتورهای وابسته به غرب، مردم را بیش از پیش در مواجهه با اقدامات توهین‌آمیز غرب در برابر مقدسات اسلامی مصمم کرده است. این مساله و اعتراف تحلیلگر ارشد BBC به کاهش تاثیرگذاری ایالات متحده در کشورهای اسلامی پس از وقوع بیداری اسلامی در این کشور‌ها در حالی صورت گرفته که برخی از فعالان سیاسی در داخل ایران، با توجیه اینکه این حوادث و انقلاب‌ها در کشورهای عربی، حاصل یک پروژه آمریکایی برای ادامه تاثیرگذاری بر منطقه هستند، همواره بر ساز مخالفت با این انقلاب‌های مردمی می‌کوبیدند.

از سوی دیگر اما اشتباه محاسباتی صهیونیست‌ها از واکنش امت اسلامی به این اقدام موهن، سبب سردگمی آن‌ها شده است. پیش از بیداری‌های اسلامی، حکومت‌های دیکتاتور منطقه مانعی برای ابراز خشم مسلمانان از اقدامات صهیونیست‌ها و امریکا بودند اما با دگرگونی که در سال گذشته اتفاق افتاد، اکنون دولت‌های تازه مستقر شده و نسبتا ضعیف در کشورهای منطقه نمی‌توانند مانع بروز خشم و اعتراض مردم باشند. در واقع سرخوردگی مردم منطقه از اقدامات صهیونیست‌ها و همراهی دولت‌های وابسته به آنکه سال گذشته موجب بیداری اسلامی و سرنگونی این دولت‌ها شد، اکنون روی دیگر خود را نشان می‌دهد و صهیونیست‌ها و امریکا مستقیما هدف خشم عمومی قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد با سلسله تجمعات مرم مسلمان منطقه، اعتراض به به این اقدام وقیحانه و البته حساب شده تمام شدنی نباشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بیداری اسلامی, نقشه آمریکا, دیکتاتورهای آمریکایی, خشم مسلمانان, هتک حرمت مقدسات اسلامی, ,