اسرائیل در مقابل چند گروه مقاومت در محاصره هم دوام نیاورد
پیروزی استراتژیک مقاومت اسلامی بر اسرائیل و حذف گزینه‌های نظامی از روی میز/ خالد مشعل: از ایران به واسطه حمایتش متشکریم

 

حمله هشت روزه اسرائیل به غزه، پس از غافلگیری این رژیم از پاسخ‌ مقاومت به این حملات و با درخواست آتش بس از سوی اسرائیل و پذیرش شروط مقاومت از سوی این رژیم، سرانجام پایان یافت تا با این شکست تاریخی، فصل جدیدی از معادلات استراتژیک قدرت در منطقه خاورمیانه رقم بخورد.

به گزارش رجانیوز در حالی که رژیم صهیونیستی هشت روز پیش با ترور فرمانده مرکزی گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس، یک حمله گسترده به نوار غزه را با هدف نابودی زاغه‌های موشک و مهمات مقاومت فلسطین و ترور رهبران فلسطینی در دستور کار قرار داد، واکنش غافلگیر کننده مقاومت و رساندن موشک به تل‌آویو و عمق 80 کیلومتری سرزمین‌های اشغالی سبب شد تا معادله جنگ این بار به صورت دیگری دربیاید و به این ترتیب اسرائیل از همان ساعات اولیه مشاهده واکنش مقاومت، با پیش فرستادن حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود موضوع آتش بس با مقاومت را دنبال کند.
 
این در حالی بود که مقاومت اسلامی فلسطین با حملات موشکی خود به سرزمین‌های اشغالی، توازن استراتژیک شصت ساله‌ای را که اسرائیل با چند جنگ ابتدایی با اعراب ایجاد کرده بود، شکسته و برخی بازوان راهبردی اسرائیل از جمله سپر دفاعی گنبد آهنین را نیز از رده تاثیرگذاری استراتژیک خارج کرده بود.
 
با این حال پادرمیانی قطر و ترکیه برای جوش دادن آتش بس میان مقاومت و اسرائیل به دلیل شروط خاص مقاومت از جمله رفع حصر غزه و خاتمه ترور رهبران فلسطینی، هم نتوانست این توافق را که منابع دیپلماتیک احتمال تحقق آنرا در پایان روز هفتم جدی می‌دانستند با مخالفت اسرائیل به سرانجام برساند.
 
بر همین اساس، هیلاری کلینتون در روز هشتم این جنگ به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد تا سران این رژیم را به پذیرش شروط مقاومت و عملی شدن آتش بس ترغیب کند، موضوعی که سرانجام در نشست خبری مشترک کلینتون و وزیر امور خارجه مصر از آن رونمایی شد.
 
چنانکه سرانجام محمد كامل عمرو وزير امور خارجه مصر چهارشنبه شب در كنفرانس مطبوعاتي با هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا اعلام كرد كه آتش بس در غزه از ساعت بیست و یک ( 10 و سی دقیقه به وقت تهران) اجرايي مي‌شود.
 
در همین حال موسي ابومرزوق، معاون دفتر سياسي حماس نیز اعلام كرد كه رژيم صهيونيستي با تمامي شروط مقاومت براي آتش بس موافقت كرده است. معاون دفتر سياسي حماس تصريح كرد: اسرائيل موافقت كرده است كه تمامي معابر را بازگشايي كند و وضعيت محاصره غزه نيز طي روزهاي آينده مشخص شود.
 
ساعاتی پس از اعلام این خبر، شائول موفاز وزیر جنگ سابق اسرائیل در گفتگو با تلویزیون رژیم صهیونیستی، حماس را برندۀ جنگ دانسته و اسرائیل را بازندۀ بزرگ نامیده بود. شهردار منطقۀ سدیروت – که بارها هدف موشک های مقاومت قرار گرفت نیز اظهار داشت: با این آتش بس احساس غرورم را از دست داده ام.
 
خالد مشعل رییس شاخه سیاسی حماس نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با اشاره به ناكامي رژيم صهيونيستي در رسيدن به اهداف مورد نظر خود در حمله به غزه، از ايران به واسطه نقشي كه در مسلح كردن حماس در اين درگيري داشته، تشكر كرد.
 
مشعل در اين باره گفت با وجود برخي اختلاف ‌نظرها درباره سوريه، از ايران به واسطه اين كمك و حمايت، تقدير مي‌كند. رییس شاخه سیاسی حماس از ایران و مصر به دليل كمك‌هايشان به فلسطيني‌ها تقدير كرد.
 
مشعل افزود: آنچه در غزه رخ داد، آغازی بر شکست های بعدی رژیم صهیونیستی خواهد بود. دشمن حمله را آغاز کرد و مقاومت به خوبی در برابر آن ایستاد و به فضل الهی دشمن را شکست داد.
 
رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین درباره مفاد آتش بس گفت: با تمام شروط اسرائیل برای آتش‌بس مخالفت شد، موافقتنامه آتش‌بس، مستلزم بازشدن همه گذرگاه‌های غزه است.
 
وی افزود آتش‌بس به صورت غیر مستقیم و با میانجیگری آمریکا و مصر انجام شد.
 
سید حسن نصرالله نیز در سخنانی به مناسبت عزاداری حسینی در منطقه الرویس در ضاحیه بیروت با اشاره به اعلام آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی گفت: پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین درغزه طبیعی و پیش‌بینی‌شده و تجاوزگری و برخورد مقاومت با آن تجربه بزرگی بود.
 
وی تاکید کرد: باید این تجربه بزرگ بررسی و از آن برای فلسطین، لبنان، منطقه عربی و اسلامی درس گرفته شود.
 
دبیر کل حزب الله افزود: باید در این باره موضع آمریکا و کشورهای غربی و عربی، برخورد دشمن و مقاومت بررسی شود. این تجربه بسیار بزرگ و عظیمی بود که باید از آن در جهت تقویت عناصر قدرت و اقتدار بهره‌برداری کرد.
 
در همین حال دولت قانونی فلسطین در پی شکست رژیم صهیونیستی در برابر گروه‌های مقاومت و برقراری آتش‌بس در نوار غزه، امروز را روز 'عید ملی' و تعطیلی رسمی اعلام کرد.
 
دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز در پی شکست این رژیم در نبرد هشت روزه با گروه‌های مقاومت در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ بنیامین نتانیاهو، 'یوحانان لوکر' ، مشاور نظامی خود را برکنار و 'ایلان زمیر' را جایگزین وی کرده است.
 
به نظر می‌رسد پس لرزه‌های شکست استراتژیک اسرائیل از مقاومت اسلامی در جنگ 8 روزه به انتخاباتی که در آینده نزدیک رژیم صهیونیستی شاهد آن است نیز برسد و ناکامی دولت نتانیاهو و حزب حاکم را به دنبال داشته باشد. این در حالی است که حذف هر گونه اقدام گزینه نظامی از روی میز دولتمردان اسرائیلی نه علیه ایران، سوریه و لبنان، حتی علیه چند گروه کوچک مقاومت در نوار در محاصره غزه نیز از ثمرات این پیروزی خیره کننده مقاومت است، پیروزی که مناسبات جدیدی را در آینده منطقه خاورمیانه رقم خواهد زد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : پیروزی استراتژیک مقاومت اسلامی, حذف گزینه‌های نظامی, خالد مشعل, حمله هشت روزه اسرائیل, ,