محصولي در بين دانشجويان دانشگاه شريف: بدون داشتن بصيرت نمي توان در موضوع اجتماعي همچون انتخابات سرافراز بيرون آمد/ برخي در فتنه 88 به علت بي بصيرتي مردود شدند/ ورود برخي به ستادها، گرفتن پست و مقام است

تاريخ  :  1392/01/26
پايداري: عضو شوراي مركزي جبهه پايداري با حضور در جمع فعالين دانشجويي دانشگاه شريف به سؤالات دانشجويان در خصوص مسائل انتخابات و جبهه پايداري پاسخ داد.

به گزارش پايگاه رسمي جبهه پايداري انقلاب اسلامي، صادق محصولي، عضو شوراي مركزي جبهه پايداري كه پيش از اين در دانشگاه هاي تهران، علم و صنعت، صنعتي اصفهان، شهركرد و شيراز به دعوت فعالين و تشكل هاي دانشجويي حضور پيدا كرده و به پرسش هاي آنان در خصوص جبهه پايداري و مسائل سياسي و گفتماني پاسخ داده بود، اين بار به دعوت فعالين دانشجويي دانشگاه شريف در بين دانشجويان اين دانشگاه به ايراد سخنراني پرداخت.
در اين ديدار محصولي به نحوه ورود جبهه پايداري و گفتمان آن اشاره كرده و جبهه پايداري را پيگيري كننده گفتمان اسلام ناب محمدي (ص) كه همان گفتمان امام (ره) و رهبري است، دانست.
محصولي در اين ديدار ضمن تقدير از دانشجويان بسيجي در برگزاري اين گونه برنامه ها گفت: اينگونه جلسات مي تواند نقش مهمي در بصيرت افزايي در كارها و تصميمات سياسي اجتماعي داشته باشد.
وي در ادامه گفت: متأسفانه تبليغاتي منفي براي حضور و فعاليت در كار هاي سياسي و اجتماعي در قبل از پيروزي انقلاب بوده كه متاسفانه عليرغم توفيقات زيادي كه پس از پيروزي انقلاب در اين زمينه داشتيم آثار آن تبليغات منفي كاملا از بين نرفته است، قبل از حضور و بروز امام(ره) به عنوان رهبر انقلاب و نهضت اسلامي، به ابعاد اجتماعي اسلام خيلي كم توجه مي شد. كار بزرگي كه امام (ره) انجام داد اين بود كه آمد و زنگارهاي نشسته بر چهره اسلام ناب را زدود تا نصف ديگر اسلام كه همان بعد اجتماعي و سياسي اسلام بود را نمايان كند و بيشترين خدماتي كه امام (ره) انجام داد نيز بر اساس اين مبنا و پايه بوده است بدين معني كه اسلام فقط به عبادات فردي خلاصه نمي شود و البته اين موضوع صرفا نگاه شخص امام (ره) نبود بلكه نگاه اسلام بود. يعني امام (ره) آن را ابداع نكرده است بلكه آمده است و غبار ها و زنگار ها و لكه هايي كه بر اين آينه اسلام ناب نشسته بوده را پاك كرده و به ما نشان داده كه اسلام اين بوده است.
وي ادامه داد: امام(ره) بر اساس اين رويكرد آمده بحث حكومت داري، نظام اسلامي و ولايت فقيه را مطرح كرده و به اينجا رسيده كه حضرت آقا به نقل از وي در سالگرد حضرت امام (ره) فرمود كه حفظ نظام ، اوجب واجبات است ، كه اين نكته بسيار مهمي است. لذا به نظر مي رسد كه بايد به اين بعد از اسلام كه امام(ره) آن را مهيا و عرضه كرد بيشتر بايد توجه شود و دراينگونه جلسات اين بعد از اسلام را مي توان مورد كنكاش و بررسي بيشتري قرار داد.
محصولي در خصوص وظايف و نحوه عملكرد ما در قبال اين بعد از اسلام گفت: در خصوص مسائل عبادي و فردي به مرجع تقليد اعلم و مورد وثوق مراجعه كرده و مشكل خود را با تقليد از آن مرجع كه از منابع قرآن و احاديث به راه حل رسيده اند حل مي كنيم.
وي ادامه داد: اما در خصوص مسائل اجتماعي اسلام، اگر موضوعي پيش آمد چه بايد كنيم؟ مثلا در مورد مسئله انتخابات رياست جمهوري چگونه بايد عمل كنيم؟ اينها نكاتي است كه ضرورت بصيرت را افزايش مي دهد كه ما بايد بصيرت داشته باشيم كه در قبال اين مشكلات سرافراز بيرون بياييم. يعني در تصميم گيري ها، درتشخيص و ظيفه و در عمل به آن چيزي كه تشخيص داديم موفق باشيم كه اين نكته بسيار مهمي است. واين مهم بدون توجه كامل به تمامي فرمايشات و توصيه هاي مقام معظم رهبري امكان پذير نيست.
عضو شوراي مركزي جبهه پايداري بسيج را يكي از مواردي دانست كه مي تواند زمينه ايجاد تشخيص درست در جامعه را بدون ورود به مصداق ها ايجاد كند كه به قول امام (ره) از بركات بسيج اين است كه فقط در جنگ سخت افزاري حضور ندارد كه البته اگر بسيج در جنگ نبود، اصلا جنگ پيش نمي رفت. الان هم بسيج به لطف الهي دارد نقش خودش را در عرصه نرم افزاي ايفا مي كند و حضورش در همه صحنه ها به خصوص دانشگاه ها يك واجب است.
محصولي وجود و ضرورت بعد اجتماعي و سياسي را از زمان پيامبران و ائمه اطهار سلام الله عليهم دانست و گفت: امام باقر (ع) اسلام را بر 5 پايه ذكر مي كنند: نماز، روزه، حج،زكات و ولايت. بعد مي فرمايند كه، ولايت از همه اينها مهم تر است. البته در برخي جاها به موارد ديگر تخفيف در عمل داده شده است، اما در ولايت اهل بيت تخفيفي داده نشده است.
وي ادامه داد: ولايت مانند روحي است در كالبد جسم، كه اگر در بدن نباشد جسم بي جان است و اثري از خود ندارد، ولايت روح اعمال است، اگر ولايت نباشد، هيچ كدام از اعمال نماز، زكات، حج و روزه قبول نمي شود.
محصولي تأكيد كرد: ما بايد دقت داشته باشيم كه مباحث سياسي و مباحث اجتماعي نبايستي تحت الشعاع مباحث حاشيه اي قرار گيرد. يعني اينگونه نيست كه اهميت اينها از مسائلي چون نماز و روزه كمتر است، ا لبنه اگر ما در مباحث فردي مان درست عمل نكنيم در مباحث اجتماعي هم خوب عمل نخواهيم كرد، اما بايد گفت كه بدون انجام درست وظايف اجتماعي، مسائل فردي هم ابتر خواهد ماند.
وي گفت: خيلي از آنهايي كه خيانت كردند و در دام دشمن افتادند، چه بسا افرادي بودند كه عبادات فردي خوبي داشتند، اما مشكل اصلي آنها در عمل و در بصيرت شان، و پيروي از ولي فقيه زمانشان بود. در زمان امام حسين (ع) هم خيلي ها كه نماز اول وقتشان ترك نمي شد تبديل شدند به دشمن امام حسين (ع) ، در زمان امام (ره) هم آقاي منتظري آدم بي تقوايي بود؟ ولي سقوط كرد. علت هم اين بود كه بصيرت كافي را نداشتند و ديگران به راحتي مي توانستند بر او تأثير بگذارند كه همين مشكل ساز براي او شد.
محصولي ادامه داد: در زمان فتنه 88 هم يك عده بايستي موضع گيري مي كردند اما اين كار را انجام ندادند، برخي از اين ها واقعا آدم هاي بي تقوايي نبودند ولي به علت بصيرت كافي كه نداشتند با مشكل مواجه شدند.
محصولي در ادامه در پاسخ به سؤال دانشجويي در خصوص افرادي همچون الهام كه در ابتداي شكل گيري جبهه پايداري حضور داشته و بعد از آن خارج شده و به دولت يا به كار خود پرداخته اند گفت: همان موقع برخي موارد در خصوص اين افراد توسط سايت ها و افراد معاند جبهه، بنقل از من مطرح شد كه بنده آن را تكذيب كردم اما متأسفانه اگر الان در اينترنت جست و جويي را انجام دهيد خواهيد ديد كه مطلب مذكور وجود دارد اما تكذيبيه آن از سايت مورد نظر برداشته شده است.
وي در خصوص احتمال حمايت از الهام در صورت كانديداتوري گفت: ما مواضع خودمان را داريم و دربين سه نامزد نهايي شده جبهه پايداري، اسم آقاي الهام نيست.
عضو شوراي مركزي جبهه پايداري در خصوص نوع رابطه شوراي فقها با اعضاي شوراي مركزي گفت: كليه مصوبات مجمع عمومي و شوراي مركزي بدون كم و كاست خدمت شوراي فقها مي رسد و اگر نظر مخالف داشتند به ما اعلام و درهر صورت كار را با نظر موافق ايشان انجام خواهيم داد.
وي در خصوص نحوه عملكرد و تشخيص آنها نسبت به مسائل گفت: اين آقايان ذيل مقام معظم رهبري مطرح مي شوند و ايشان بر اساس همان گفتمان و شاخص هايي كه حضرت آقا مطرح مي كنند به ما راهنمايي مي دهند . البته اينها كساني هستند كه از سوي مقام معظم رهبري بصير، عالم و عارف مطرح شده اند و از طرف حضرت آقا صفاتي چون "مطهري زمان" در مورد علامه مصباح به كار رفته است كه ناظر بر خط شناس بودن ايشان است .
عضو شوراي مركزي جبهه پايداري در خصوص نامه اي كه از سوي 775 نفر از دانش آموختگان علوم اجتماعي به آيت الله مصباح مبني معرفي كانديدايي مشترك از سوي جبهه پايداري و دولت اينگونه پاسخ داد كه: يك سري از افراد كه ادعاي ارادت به آيت الله مصباح داشته اند بنابر تشخيص خود اين نامه را براي ايشان نوشته اند ولي تهيه كنندگان اصلي اين نامه اگر واقعا دغدغه معرفي كانديداي اصلح را دارند مي توانستند به صورت خصوصي اين نامه را به آيت الله مصباح بفرستند اما وقتي به صورت رسانه اي و سر گشاده اقدام مي كنند بوي سياسي كاري مي دهد و با توجه به اينكه در اين نامه بر خلاف تصميم جبهه پايداري، قصد يكي كردن نامزد دولت وجبهه پايداري را دارند بنظر مي رسد بر خلاف ادعا، بيشتر از اينكه بخواهند از علامه مصباح درس بگيرند در صدد درس دادن به ايشان هستند !
وي در پاسخ به سؤالي در خصوص اينكه جبهه پايداري خود را ادامه دهنده گفتمان 3 تير 84 مي داند، اما هيچ كدام از اين افراد در ستادها انتخاباتي آقاي احمدي نژاد كه اين گفتمان را مطرح كرد، حضور نداشتند گفت: ابتدا بايد گفت كه گفتمان 3 تير گفتمان جديدي نيست. اگر كسي ادعا كند در 3 تير چيز جديدي جز منويات مقام معظم رهبري و امام (ره) ابداع شده باشد، اين ابداع نبوده بلكه يك بدعت است.
محصولي ادامه داد: ما بحث مان اين نيست كه آن موقع در ستاد احمدي نژاد چه كسي بوده و چه كسي نبوده، هر كه در راه رضاي خدا و با نيت قربت الي الله كاري كرده باشد اجرش را هم خدا به او مي دهد اما ارزش اين نيست كه فلاني چون در ستاد بوده، پس محق است . مشكل مهم اين است برخي كه در ستاد نامزدهاي مختلف بوده اند دنبال پست و مقام مي گشتند، حتي امروز هم در خيلي از ستاد ها اينگونه است حتي اگر نامزد ديگري سركار بيايد و پست خوب به آنها دهد براي آنها فرق نمي كند فقط دنبال پست هستند.
وي تأكيد كرد: مهمترين معيار براي انتخاب يك فرد ،گفتمان است كه شما با آن معيار مي توانيد همه افراد حاضر در انتخابات را بسنجيد. مشكل اصلي در چند سال گذشته شكل گيري فرد محوري بوده كه معيار اشتباهي است. بايد افرادي انتخاب كرد كه ظرفيت بالايي داشته باشند و بيش از آنكه خود را محور قرار دهند اصول و ارزش ها و گفتمان انقلاب و ولايت فقيه را محور قرار دهند و گرنه به مشكل بر مي خوريم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : محصولي, فتنه 88, بي بصيرتي, مردود فتنه, دانشگاه شريف, ,