حجت الاسلام آقاتهراني: مناطق عملياتي دفاع مقدس واقعا خيلي بي رنگ است و اصلا بوي دنيا ندارد

تاريخ  :  1392/01/24
پايداري: حجت الاسلام مرتضي آقا تهراني گفت: كانديداهاي رياست جمهوري در مناطق عملياتي حضور پيدا كنند، اينجا قابل توصيف نيست هركسي بايد خودش ببيند و فراموش نكند چه ازخودگذشتگي هايي در اين جا صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه رسمی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی ایام نوروز در سرزمین های نور حضور یافت. وی به همین مناسبت در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج در سرزمین های نور به موضوعاتی همچون راهیان نور، انتخابات و جایزه باروت خیس پرداخته است. متن این گفتگو در ادامه آمده است:

 

**لطفاً در خصوص حضورتان در ایام نوروز در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بفرمایید؟

اینجا محلی است که ایثار، مقاومت، شهادت، ایستادگی، پایمردی، دفاع از ارزش ها و رسیدن به اوج کمال معنوی در آن حاصل شده است. وقتی افرادی در سن و سال بنده به اینجا می آیند خاطرات روزهای دفاع مقدس برایشان زنده می شود که پول، قدرت، مقام و خیلی چیزهای دنیوی حاکم نبود.

همه برای یک هدف آمده بودند و آن هم امر مقام ولایت بود که فرموده بودند در جبهه ها حضور یابید و تمام عزیزان اطاعت امر کردند. بحث قومیت‌ها نبود از کرد، ترک، لر، فارس، بلوچ و... در جبهه ها حضور داشتند. واقعا جبهه خیلی بی رنگ است، اصلا رنگ دنیایی و آدم ها را ندارد.

بنده سالی یکبار توفیق پیدا می‌کنم در مناطق عملیاتی حضور پیدا کنم و خاطرات آن زمان برایم زنده می‌شود که چه اتفاقاتی رخ داده است. آدم وقتی در مناطق عملیاتی حضور پیدا می کند باید خودش را با آن زمان و دوران مقایسه کند و ببیند که تا چه اندازه تغییر پیدا کرده است، آیا هنوز به عهد و پیمان هایی که آن زمان با همرزمانش داشته وفادار است یا ...، فکر می‌کنم ما خیلی عوض شدیم.

فضای راهیان نور را نسبت به سال های گذشته چطور دیدید و نقش بسیج را در این برنامه چطور ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب است و هرچه جلوتر می رویم این برنامه بهتر و بیشتر خودش را نشان می دهد منتها نباید طوری شود که فاصله زمانی موجب فراموشی شود. متاسفانه در برخی جاها آثار دوران دفاع مقدس به جای اینکه بازسازی شود از بین رفته و این بسیار حیف است.

اگر بازسازی و به حالت اول بازگردانده می‌شد بسیار تاثیرگذار بود. زمانی که خرمشهر توسط عراقی ها اشغال شد بنده در آن جا حضور داشتم اما الان خیلی تغییر پیدا کرده است اگر از آثار آن زمان نمونه هایی بیشتری مثل همین موزه خرمشهر وجود داشت، برای عزیزانی که در آن زمان نبودند بسیار خاطره انگیز است.

 

**با توجه به انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 چه صحبتی با کاندیداهای محترم دارید؟

این عزیزان به این جا تشریف بیاورند و در مناطق عملیاتی حضور پیدا کنند اینجا قابل توصیف نیست هرکسی باید خودش ببیند و فراموش نکند چه رشادت ها، ایستادگی ها، فداکاری ها و ازخودگذشتگی هایی در این جا صورت گرفته است.

 

**نظرتان درخصوص برگزاری جشنواره باروت خیس چیست؟

 

هرچه این جشنواره گویاتر باشد بهتر است چون مکر و حیله دشمن راحت‌تر شناخته می‌شود و این کار بسیار صحیح و درستی است که ما اصالت خودمان را فراموش نکنیم و رفتار آن‌ها کاملا طبیعی است چون هالیوود برای خودشان است و در راستای اهداف آن‌ها کار می‌کند. در حقیقت برگزاری این برنامه باعث آگاهی هرچه بیشتر افراد جامعه می شود.

 

**به نظر شما نقش مشکلات اعتباری در رونق راهیان نور چگونه است؟

 

به نظر بنده مشکل اعتباری نیست چون این کارها بیشتر قلبی و دلی است و مردم حضور پیدا می کنند منتها باید تبلیغ بیشتری صورت گیرد تا مردم اطلاع پیدا کنند و فراموش نکنند و بنده فکر می کنم مشکل اصلی اعتباری نیست بحث تعلقات ما انسان ها به دنیاست که زیادتر شده و فاصله افتاده است.

 

**لطفا خاطره ای کوتاه از دوران دفاع مقدس بفرمایید؟

 

زمانی که خرمشهر در اشغال عراقی ها بود بنده به همراه تعدادی از همرزمانم با قایق آمدیم و در خرمشهر حضور پیدا کردیم. وقتی آن جا را دیدم که چه وضعیتی وجود داشت و دشمن با سلاح و تجهیزات بر شهر مسلط شده بود واقعاً احتمال این که بتوانیم دوباره خرمشهر را از دشمن بگیریم بسیار سخت و دشوار بود و واقعا خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : آقاتهراني, مناطق عملياتي دفاع مقدس, ,