سلسله نقاط ضعف دولت كه بايد در دولت بعدي اصلاح شود/ 2 دوري از حواشي
براي كساني كه دنبال جنجال آفريني هستند بهانه درست نكنيد/ اگر مي خواهيد به ايران افتخار كنيد، به ايران بعد اسلام افتخار كنيد

مهدي مقدسي: فرمايشات مهم رهبر معظم انقلاب در نخستين روز سال 92 در حرم رضوي عليه السلام حاوي نكات مهم متعددي بود كه در مطالب جداگانه اي به آنها پرداخته شده است، اما يكي از مهم ترين بخش از اظهارات ايشان، تاكيد بر حفظ نقاط قوت دولت فعلي و  دوري از نقاط ضعف آن،‌ براي دولت آينده بود.


به گزارش رجانيوز،‌ ايشان در اين باره فرمودند: "این را همه بدانند كه آنچه ما برای رئیس‌جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی كه امروز وجود دارد، منهای ضعفهائی كه وجود دارد."

دقت در اين بخش از فرمايشات رهبر انقلاب، فارغ از آنكه نشان مي دهد گفتمان عمومي دولت فعلي مورد تاييد ايشان بوده و انتخاب ملت در سالهاي 84 و 88 اقدامي ارزشمند و بجا بوده است، اين مساله را ضروري مي سازد كه با بازخواني موردي و عيني نقاط ضعف و قوت دولت هاي نهم و دهم،‌ اين نكات را بايد به عنوان معيارهاي اصلي انتخاب رييس جمهور بعدي قرار داد.

در همين راستا رجانيوز طي سلسله گزارشهايي با بازخواني نقاط قوت و ضعف دولت دكتر احمدي نژاد در بيانات رهبر معظم انقلاب، انتخاب كانديداي اصلح و تبيين گفتمان هاي ارائه شده از سوي كانديداهاي مختلف را بر عهده مخاطبان و نخبگان سياسي جامعه قرار مي دهد.

در سري قبل از اين سلسله گزارش ها، اولين و مهم ترين نقاط قوت دولت احمدي ن‍ژاد، يعني گفتمان انقلابي و عدالتخواهي آن مورد بازخواني قرار گرفت و در بازخواني  مجموعه نقاط ضعف، بي توجهي و بي برنامگي در مواجهه با فرهنگ، بازخواني شد و در اين بخش،‌ دومين نقطه ضعف دولت، يعني بهانه دادن به دست ديگران و حاشيه سازي هاي بي جا مورد اشاره قرار مي گيرد:
 
 
اتقوا من مواضع التهم/ براي كساني كه دنبال جنجال آفريني هستند بهانه درست نكنيد
 
يك توصيه‌ى ديگر اين است كه بهانه هم دست ديگران ندهيد. من مى‌بينم متأسفانه گاهى بهانه‌هايى هم از طرف خودِ شما داده ميشود كه اين را هم بايستى توجه كنيد كه بهانه هم دست ديگران ندهيد ... خلاصه اينكه مواظب باشيد، مراقبت كنيد؛ «اتّقوا من مواضع التّهم»؛ براى خودتان و براى دولت مسئله درست نكنيدو براى جنجال‌آفرينى‌ها - كه كسانى دنبالش هستند - بهانه ندهيد.
 
( بیانات در دیدار با هیئت دولت؛2 شهریور87)

 
دچار حاشيه‌سازى‌هاى مسئله‌دار نشويد/ اگر مي خواهيد به ايران افتخار كنيد، به ايران بعد اسلام افتخار كنيد
 
مسئله‌ى ديگرى هم كه باز مطرح ميشود و من به طور كلى عرض ميكنم، اين است: با اين همه كارى كه دولت دارد، سعى كنيد دچار حاشيه‌سازى‌هاى مسئله‌دار نشويد. دولت دارد كار ميكند، تلاش ميكند، ميدان هم براى كار بحمداللَّه هست، نياز هم به كار هست. خب، يك ميدان كارى وجود دارد، نياز فراوانى هم وجود دارد، دولت هم نشان داده كه اهل خطرپذيرى و وارد شدن در ميدانهاى كار و با همه‌ى وجود كار كردن و وارد ميدان شدن است؛ خيلى خوب، با اين اوضاع و احوال، واقعاً شايسته و سزاوار نيست كه حواشى‌اى به وجود بيايد؛ حالا چه حواشى‌اى كه خود شما گاهى اوقات بى‌توجه به وجود مى‌آوريد، چه آنهائى كه ديگران به وجود مى‌آورند و شما هم تسليم آنها ميشويد؛ از اين حواشى بايد پرهيز كرد.
 
نگذاريد در فضاى كشور، در فضاى بين دولت و مردم، درگيرى‌ها و دلهره‌هائى به وجود بيايد كه شماها را از كار باز بدارد... مسائل گوناگونى مطرح ميشود. توصيه‌ى من  اين است كه در زمينه‌ى علاقه‌ى به ايران، علاقه‌ى به كشور و گرايش به ايران، چند نكته را توجه داشته باشيد... روى ايرانِ بعد از اسلام تكيه شود. افتخاراتى كه ايرانِ دوره‌ى اسلامى دارد، در هيچ دوره‌ى ديگرى از دوره‌هاى تاريخىِ ما اين افتخارات وجود ندارد؛ من اين را با استدلال به شما عرض ميكنم و اين قابل اثبات است. گسترش كشور، پيروزى‌هاى بزرگ نظامى كشور، پيشرفتهاى عظيم علمى كشور در زمينه‌هاى گوناگون، همه‌اش مال دوره‌هاى بعد از اسلام است. نه اينكه قبل از اسلام از اين چيزها ندارد؛ چرا، اما نسبت به دوره‌ى اسلامى، آنها ناقص است، كم است.
 
( بیانات در دیدار با هیئت دولت؛6 شهریور90)
 
 
خبر مرتبط:
 
 
 
 
 
 
 
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نقاط ضعف دولت, دوري از حواشي, ,