انتقاد دبير سابق شوراي نگهبان فارس از تخريب هاي اخير عليه دكتر لنكراني
بواسطه آشنايي 20 ساله، دفاع از لنكراني را وظيفه خود مي‎دانم/لنكراني داراي خانواده‎اي متشرع، اهل تقوا با كانوني گرم و پر ازمحبت است

 

حجت الاسلام و المسلمین بینازاده از چهره هاي شناخته شده استان فارس است، که در دوران گذشته نیز دبیري شورای نگهبان استان فارس را بر عهده داشته و چندی است که درس های نهج البلاغه و تفسیر قرآن ایشان به محلي برای رجوع جوانان شیراری مبدل شده است.

به گزارش رجانيوز، آشنايي بيست ساله حجت الاسلام بینازاده با دکتر باقری لنکرانی و شناخت نزديك شخصي و خانوادگي از وي، بهانه اي براي مصاحبه صابر نيوز با دبير سابق شوراي نگهبان استان فارس شد.

 حجت الاسلام بینازاده در اين گفتگو پیرامون شناخت خود از لنکرانی اظهار داشت: بنده در انتخابات های قبلی رئیس شورای نگهبان استان فارس بودم و آقای لنکرانی در شورای نگهبان از معاونین بنده بودند.من حدود بیست سال است که ایشان را می شناسم و روز به روز هم ارادت من نسبت به ایشان بیشتر شده است و آنچه که بینی و بین الله در طول این بیست سال تشخیص دادم این است که وی انسانی اولاً متدین و پایبند به موازین دین و دیانت و ثانیاً یک انسان بصیرِ هوشیارِ هوشمندِ ولایتمدار به معنای واقعی کلمه و اردتمند به امام (ره) و وفادار به مقام معظم رهبری است.
 
 

دبیر سابق شورای نگهبان پیرامون ویژگی های شخصیتی لنکرانی این گونه بیان داشت: من حقیقتا ایشان را انسان بسیار شریفی می دانم و راجع به مراتب تقوا و تعهد ایشان هیچگونه موردی که خلاف موازین  شرع و تقوای الهی باشد، مشاهده نکردم. بلکه شخصیتی که بنده از ایشان در این بیست سال دیدم، حقیقتاً متعبد و متعهد و پایبند به موازین شرع است. بارها عبادتهای جالب ایشان را دیده ام. برای من خیلی جالب بود که یک پزشکی با این درجه سطح کمال، چقدر پایبند به نماز اول وقت است. بنده ایشان را در خلوتهایشان که در حال عبادت بوده اند، دیده ام، باید بگویم حقیقتا از عبادت ایشان لذت می بردم.
 
وی پیرامون خانواده لنکرانی گفت:  آقای لنکرانی و خانواده شان بسیار اهل رعایت تقوا و شرع هستند و همسر و خانواده ایشان هم به همین شکل اهل رعایت تقوا و شرع هستند. بنده بیست سال است که ایشان و خانواده شان را می شناسم و همیشه کانون خانواده ایشان گرم بوده است و هیچ مشکلی در خانواده ایشان وجود نداشته است و هر چیزی غیر از این از هر کسی شنیده شد، بی تقوایی است و کذب محض است.

این مفسر قرآن و نهج البلاغه در مورد تخریب های اخیر که علیه لنکرانی صورت می گیرد، اظهار داشت: توصیه من به کسانی که سعی می کنند با تخریب آقای لنکرانی برای خودشان دست و پا کنند، فرمایش امام حسین(ع) است که می گویند اگر دین ندارید، حداقل آزاد مرد باشید. کسانی که لنکرانی را تخریب می کنند با این کارهایشان نشان می دهند به دین و دیانت معتقد نیستند، اگر به الفبای شرع و دیانت آشنا و معتقد بودند، این طور هتاکی و بی حرمتی نسبت به مردم نمی کردند. آنچه مطرح می شود در این ایام این است که یک عده بی تقوا فکر می کنند خودشان نقطه ی  مثبتی ندارند پس برای مطرح کردن خودشان ناجوانمردانه به تخریب دیگران می پردازند. اگر هم فکر می کنند برای رسیدن به مقصدشان از هر وسیله ای حتی نامشروع می توانند استفاده کنند، این هم یک جور فتنه است که گرفتار آن شده اند. بصیرت مردم بیشتر از این حرفهاست که تحت تاثیر این هیاهوها قرار بگیرند. آقای  دکتر لنکرانی هم برای ما شناخته شده است و این حرف ها کار گر نخواهد نشد. این افراد به این آیه شریفه باید توجه کنند که «و لا یحیق المکر السیئ الا باهله/مکر زشت فقط دامن گیر اهلش میشود»

حجت الاسلام بینازاده پیرامون تخصص و توان مدیریتی لنکرانی این گونه اظهار داشت: اگر بخواهیم با معیار انصاف و عدالت بسنجیم من این مرد را فردی بسیار موفق دیدم، هم در حوزه تخصصی ایشان هم در برخورد با مردم،  هم در رسیدگی به حال فقرا و نیازمندان، هم در مدیریتشان. من ایشان را واقعا انسان موفق و شریفی دیدم. ایشان واقعا از افتخارات و ذخائر کشورند. خدا انشالله ایشان را حفظ کند. ایشان مدیری صالح، باتقوا و مردمدارند. مکرر  دیدم افراد نیازمند را برای رضای خدا درمان کرده است. تاساعات طولانی دربِ مطب و محل کارش  به روی فقرا و نیاز مندان باز بوده و نه تنها من، خیلی ها در این شهر این مسأله را می دانند. اینکه اقرار بکنند یا نکنند، این برمی گردد به وجدانشان. واقعش این است من ایشان ر ابسیار موفق و متدین می دانم و مدیریت ایشان مدیریتی بسیار عالی بوده است. در همین ایامی که در وزارت بهداشت و درمان بودند سابقه بسیار خوبی از مدیریت خودشان بجا گذاشتند. ما هم هرچه بیشتر ایشان را می شناختیم، جز مدیریت و تعهد و نظم و انضباط، چیز دیگری ندیدیم.

وی پیرامون فعالیت ها و سابقه مدیریتی باقری لنکرانی در استان فارس گفت: آن زمانی که با ایشان همکار بودیم، من از پیگیری ایشان در کارها و از همه بالا تر هوشمندی و زیرکی ایشان لذت می بردم. من ایشان را انسان بسیار هوشمند و زیرکی دیدم. هر کاری هم که به ایشان سپرده می شد به بهترین نحو کارشان را انجام می دادند. در حوزه ی کارهای تخصصی شان، ایشان مدتی مدیر بیمارستان نمازی بودند. کارهای طبابت ایشان در استان زبانزد همه است. من ایشان را در هر جهت موفق و مدیر می دانم. به نظر من ایشان آدمی نیست که دنبال پست و مقام بگردد. من این را برای خدا می گویم و قصد من قصد قربت است. من هیچگونه ریاست طلبی و منفعت خواهی و جاه طلبی را در ایشان نمی بینم، از این جهت ایشان را آدم منزهی می بینم. به نظر من ایشان احساس وظیفه کرده و من باب احساس وظیفه، قدم در راه گذاشته است. با توجه به تقوا و تعهدی که از ایشان سراغ دارم و سوابقی که از ایشان می شناسم، معتقدم انشاءالله ایشان به بهترین شکل موفق خواهد شد.

حجت الاسلام بینازاده پیرامون فعالیت های لنکرانی در استان فارس این گونه بیان داشت: سال هایی که من مسئول هیئت نظارت و مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان فارس بودم، در کار نظارت بر انتخابات ایشان یا عضو هیئت نظارت بودند به انتخاب شورای نگهبان یا بازرس شورای نگهبان بودند و غالبا  به خاطر درایت و هوشمندی که ایشان در این امر داشستند ما ایشان را سخنگوی شورای نگهبان استان قرار می دادیم. چون می دانستیم در آن شرایط سخت، مخصوصا در دورانی که اصلاح طلب ها بودند و هجمه های عجیب و غریبی که به شورای نگهبان می شد، بدین جهت که از هر جهت خیالمان راحت باشد که از مواضع نظام و انقلاب دفاع می شود،  و انصافا ایشان در زمانی که سخنگوی شورا هم بسیار خوب و عالی عمل می کردند و ما خیالمان راحت بود.

وی گفت: از آنجا که استان فارس از لحاظ سیاسی استان بسیار پیچیده ای است، ما واقعا به درایت و زیرکی ایشان نیاز داشتیم و حقیقتا ایشان پشتوانه اصلی ما در مسایل سیاسی و اجتماعی استان بودند. یکی از برادرانی که ما خیلی روی هوش و ذکاوت و پشتکار و همراهی و همکاری ایشان حساب می کردیم ایشان بودند و اگر موفقیتی بوده ما تا حدود زیادی مرهون همکاری های ایشان می دانیم. همواره سعی می کردند در عین حال به کسی  ظلمی نشود و در نهایت  هوشمندی کار نظارت به زیباترین شکل انجام گیرد.
 
وی پیرامون مبارزات لنکرانی در دوران اصلاحات اظهار داشت: دوران اصلاحات ایشان بسیار فعال بودند و در برابر موضع گیری ها و کارهایی که در آن دوران بر علیه انقلاب و نظام انجام می شد ایشان بسیار فعال بودند و نسبت به این افراد بسیار موضع داشتند و مبارزه می کردند. یادم می آید اصلاح طلبان افراطی در دوران دوم خرداد و هیجده تیر در میتنگ هایی که برگزار می کردند لبه تیز توهین هایشان به سوی لنکرانی بود.
 
حجت الاسلام بینازاده گفت: ایشان در دوران سخت اصلاحات همواره در خط رهبری بودند. رفتارهای خلاف بعضی افراد را که از بعضی کسان سر میزد، به شدت تحت نظر داشتند و رصد می کردند. نمونه آن در انتخابات های  استان فارس بود  که با ما همکاری می کردند، خیلی موضع صریح و روشنی داشتند. ایشان در زمانی که عضو هیأت نظارت بود و قرار بود صلاحیت کسی را تایید کنند در نهایت دقت و قاطعیت نسبت به کسانی که نسبت به نظام و رهبری زاویه داشتند عمل می کردند. ما در امر نظارت با ایشان بودیم. در آنجا موضع ایشان بسیار قاطع و روشن بود. یادم می آید ایشان در مقابل افراطیون اصلاح طلب که می ایستاد به شدت مورد اهانت قرار می گرفت. به هر حال ایشان همان زمان هم مورد این حملات و بی مهری ها از جانب اصلاح طلب ها بود. 

وی پیرامون تخریب های اخیر علیه لنکرانی این گونه بیان داشت: در آخر من فکر می کنم عمل کسانی که از در تهمت و اهانت وارد شده اند یک بخشی از یک فتنه جدید است. امیدوارم مردم با هوشمندی و زیرکی دست رد بر سینه اینگونه افراد بی تقوا بزنند.  من این توطئه را که مردانی شریف مثل ایشان را زیر سوال ببرند، توطئه ای خطرناک می دانم. نباید دوستان امام و انقلاب و رهبری اجازه بدهند یک شخصیت محترمی مورد هجمه قرار گیرد. من دفاع از ایشان را  وظیفه خودم می دانم.

حجت الاسلام بینازاده در پایان گفتگوی خود بیست سال همنشینی و شناخت شخصیت ایشان چیز کمی نیست. من وجداناً با توجه به این شناخت بیست ساله خودم ایشان را فردی بسیار لایق برای این منصب می دانم و اگر توفیق الهی نصیب ایشان شود و مقدر باشد که ریاست جمهوری را بر عهده بگیرند، قطعاً انسانی بسیار موفق، معتقد، همراه و همگام با رهبری و وفادار به آرمان های امام وانقلاب و شهدای عزیز ما خواهند بود و در صلاحیت و تقوا و لیاقت ایشان هیچ تردیدی ندارم و بنده حمایت و دفاع از ایشان را بر خودم واجب می دانم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تخريب لنكراني, بینازاده, ,